donderdag 27 juli 2023

De reis weer overleefd

 Jaja hier weer een blog.

Afgelopen weken en dagen alle voorbereidingen gedaan, gelukkig nu geen gedoe meer met vaccinatiebewijzen etc. 

Vanmorgen hoefden we niet vroeg op te staan want we hebben een middagvlucht, toch was ik 7 uur klaar en klaar wakker, dus naar beneden waar geen Pim is want die hadden we gisteren al naar Els gebracht. Tot 9.30 gewacht en toen kwam mijn moeder bij ons. We hebben wat laatste dingen aan de bagage toegevoegd en toen konden we direct in de taxi stappen. Heerlijk zo'n prive taxi! Kader was bang dat we lang moesten wachten bij de afrit van Schiphol maar we reden er zo op en hij kon ons direct voor de deur afzetten. We gaan hem weer missen de komende weken. 

Nu werd t even een gedoe want niemand wist precies waar je voor Iceland air moest inchecken, ja mevrouw u staat hier goed, nee mevrouw hier moet u niet zijn, nee mevrouw hier niet, er staat wel een bordje Iceland air maar hier kan alleen Transavia, er was zelfs iemand die niet wist dat Reykjavic in IJsland lag, voor Reykjavic staat u goed maar IJsland is een andere rij.. 

Uiteindelijk na veel muren en kastjes de juiste rij gevonden en die was lang want er waren maar twee balies open. Toen eindelijk de koffer weg was naar security en daar gingen we dan weer als een speer doorheen, konden echt in een keer doorlopen. Daarna wilde Sophia bij de Mac eten maar die zat niet in deze hal, alleen een BurgerKing en een La Place, de rij voor Burger King bleek nog langer dan die van Iceland air maar uiteindelijk zaten we met een Burger uit te kijken op de roltrap, we telden alle mensen met een rugzak van Basic Fit. Na een tijdje zagen we er weer een en Sophia zegt, Hee dat is Noud, een vriend van NKT, dat was toevallig. Hij ging naar Zuid Afrika, dus wij helemaal Noord en hij helemaal Zuid.

Toen direct door naar de Gate, het was zo'n gate helemaal onderaan met een trap naar beneden en al helemaal vol. Bijna geen zitplekken meer, gelukkig konden we snel boarden.

We zaten helemaal achteraan op 41, best een relaxte plek. Er waren ook schermpjes en we kregen iets te drinken. Ben pas het laatste uur wat gaan kijken en dat was een hele leuke film,  Blended maar ik kreeg het dus niet af omdat we al gingen landen op IJsland. 

Op IJsland moesten we wel door een paspoort controle maar gelukkig voor Sophia niet door de security want met de IJslandse security heeft ze geen goede ervaringen. We hadden hier verder nergens tijd voor, behalve onnze flesjes met IJslandswater vullen en een foto nemen met een trol maar die staat op mijn telefoon en niet op mijn fotocamera. 

In het volgende vliegtuig beginnen we direct aan onze kipburgers, bij Iceland air krijg je geen eten tenzij je van te voren hebt besteld en dus hebben we ons eigen eten mee. Ik kijk blended verder waar ik gebleven was maar daarna lukt t me niet om een leuke film te vinden, wel eten we lekker onze eigen meegebrachte worstjes, kaasjes en chocolade. Dan krijg ik van Sophia een oortje en luisteren we samen een moordcast waar we allebei lekker bij in slaap vallen. Als ik wakker wordt moeten we nog anderhalf uur vliegen, luister de volgende moordcast en speel spelletjes op mijn telefoon, het laatste stuk van de vlucht komt nooit om..

Eindelijk om 17.30 zijn we geland en aan de gate. In het vliegtuig wordt omgeroepen dat er drie grote internationale vluchten zijn geland en dat je moet opschieten als je op tijd door immigrations wil. Maar je moet eerst je koffers halen en het duurt heel lang voor die er eindelijk zijn. En dan een rij voor immigrations zo ontzettend lang, zucht nou ja we hoeven toch geen ander vliegtuig te halen dus we kunnen niks anders doen dan aanschuiven. 

We hebben een tamelijk vriendelijke officer, hij wil wel van onze plannen weten maar is niet onvriendelijk. Om 7 19,00 kunnen we eindelijk op weg naar de autoverhuur, het heeft even geduurd. Bij Alamo is er maar 1 auto in de klasse die wij bestelt hebben, het is een GMC met een kenteken uit Colorada, nou ja niks te kiezen maar wel een mooie auto.

Helaas krijgen we Tomtom niet aan de praat, zou hij na al die jaren dan nu toch overleden zijn? Ik heb hier ook geen internet meer dus kan ook geen kaart downloaden voor Maps.me gelukkig ligt ons hotel vrijwel naast t vliegveld, we konden het zelfs uit het raam van het vliegveld zien liggen. Ook zien we al een grote besneeuwde vulkaan en overal bossen, het is hier heel erg groen. 

Het hotel, het double tree, is enorm, we moeten even zoeken voor we onze vleugel gevonden hebben, we instaleren alles op onze kamer (krijgen natuurlijk voor Double tree een koekje) de kamer is ook heel mooi en groot en met een balkonnetje. We gaan nog even naar de overkant van de weg, lopend, het kan er is hier een zebrapad naar de Tacobel, we bestellen Burito's en frisdrank en nemen het lekker mee naar onze kamer. Daar begin ik ook aan het blog, om 22.30 gaat mijn moeder slapen en nu het blog is afgelopen ik ook straks denk ik, goed volgehouden! Onze Amerika vakantie is weer begonnen, we hebben er zin in! 

1 opmerking:

  1. Leuk al een blog weer ervan genoten
    Was een goede reis denk ik
    Hoop dat Tom Tom gereanimeerd kan worden

    BeantwoordenVerwijderen