zaterdag 29 juli 2023

Geen shops around the corner

 Vreselijk slecht geslapen vannacht, eerst binnen 5 minuten weg maar om 2 uur klaar wakker, mijn moeder ook zag haar op haar telefoon rommelen, Sophia sliep nog wel. Wel werd ze door mij erg vroeg wakker nog voor 6en en dat vond ze niet leuk, precies daarna kwam bij mij de slaap juist weer wel en nog een uurtje geslapen. Het was bewolkt en koud en we konden maar langzaam op gang komen. Daarom waren we pas laat bij ons ontbijt bij Denny´s en toen was het super druk, nog nooit zo lang moeten wachten, het wachten werd wel beloond want het smaakte weer helemaal prima.

De plannen voor vandaag waren twee winkelcentra, maar een lag 70 km ten noorden van Seattle en de andere juist Zuid. De weg naar Forks was Zuid dus gingen we eerst naar het noorden en konden we daarna terug rijden naar het Zuiden en de weg vervolgen naar Forks.

Via maps.me reden we zo goed en zo kwaad als het ging naar de Seattle premium outlets, nou was dat gewoon een lange weg maar maps.me stuurde ons steeds van de weg af om dan via de oprit er weer op te komen, toen we dat doorhadden stopten we daarmee en reden we via de 5 naar Tulalip, het noorden van greater Seattle. Bij de premium outlets hadden we als voornaamste doel de Nike store want Sophia wilde nieuwe air forcers, uiteindelijk bleken die zo ongeveer het zelfde te kosten als in Nederland maar de wisselkoers is iets gunstiger dus iets goedkoper, maar wat heel bijzonder is, mijn moeder en ik hebben ook Nikes gevonden die ons goed pasten, meestal lukt het ons niet schoenen in Amerika te kopen maar nu dus wel en we zijn erg tevreden. Sophia koos ook nog twee sportbroeken uit.

Naast de Nike store was een Levis store en Levi broeken passen mij goed, dus ik wilde hier kijken. Hier hebben we wel echt mooie kortingen gehad. Ik heb drie spijkerbroeken gekocht en Sophia twee. Nu moesten we weer terug, nou is de afstand best te behappen maar het is zo ontzettend druk op de weg daar had ik me echt op verkeken het duurde echt uren dat stuk van noord naar zuid. Bij zuid zaten zoveel leuke winkels maar het is veel later dan gepland dus we kiezen ervoor om alleen naar Ross te gaan. Vooral Sophia slaagt hier voor een vest en sport kleding, ik een mooi shirtje. Mijn moeder alleen de koffie want die heeft niet meer het geduld te gaan zoeken en Ross is een echte zoekwinkel, als je niet zoekt vind je het ook niet. 

Nu moeten we echt nog naar de walmart want we slapen de komende dagen in een huisje en zijn er boodschappen nodig. Het plan is ook een nieuw snoertje voor Tomtom want maps.me werkt niet zo lekker in een groot land als Amerika, bijv voor Forks moet ik weer met de wifi een nieuwe kaart dowloaden. Zegt Sophia plotseling maar het snoertje van de JBL past hier gewoon in hoor.. en ja het past inderdaad, het is wel erg kort dus hij kan niet aan het raam hangen maar in ieder geval duidelijker dan maps.me en ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet doen met een andere simkaart om in de VS internet te hebben... 

Bij de walmart gingen we lekker snel, hebben alleen geen koelbox gevonden (nou ja toen we eruit liepen maar nu hadden we geen zin meer) maar de familie voor ons aan de kassa was niet snel en de cassier al helemaal niet.. daarna de bon nog laten controleren en net nu we geen tas bij ons hebben krijgen we niet meer de overvloed aan zakjes, want dat verschilt per staat. 

In de auto wil tomtom ons sturen via een veerboot en dat willen we niet dus rijden we eerst een stuk naar het zuiden maar dat was een verkeerde keuze want het is al 17.30 en nu moeten we nog ruim 300 km rijden, 

onderweg blijkt er ook nog een groot gedeelte afgezet te zijn en moeten we om met een detour, duurt lang met slinger weggetjes.. daarna als we weer op de goede weg zitten moeten we regelmatig bij een stoplicht wachten op tegenliggers en dat duurt dan gerust 7 min per stoplicht.

De omgeving is schitterend, we zien twee keer hertjes maar ze zijn te snel en het wordt te donker voor een foto. Uiteindelijk zijn we pas over elven bij het huisje en helemaal brak, het is een heel leuk huisje maar daarover morgen weer. Ook geen foto's vandaag gemaakt, morgen weer.

2 opmerkingen:

  1. Wat een avontuur weer en wat een lange dag fijn dat jullie zo goed geslaagd zijn met shoppen dat maakt alles beter
    Hopelijk slapen jullie nu wel goed ,en lekker rustig aan in het huisje
    Bedankt weer voor het blog wat je ondanks de vermoeidheid er toch maar weer op gezet hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tante is wel mijn heldin hoor met het rijden ! Echt pittig lijkt mij dat. Ben benieuwd naar het huisje! En foto’s van de aankopen zie ik ook graag tegemoet in de app☺️

    BeantwoordenVerwijderen