vrijdag 28 juli 2023

Inkoppertje, Sleapless in Seattle

 Hoewel we het gisteravond tot over elf hebben gered sliep ik heel licht en onrustig. Ik was om 1uur wakker, daarna tussen 3 en 4 wakker gelegen en toen om 5 uur weer klaar wakker. Mijn moeder en Sophia sliepen wel dieper maar om 5.30 was iedereen helemaal wakker, zelfs Sophia die altijd kan slapen.

We zagen het langzaam licht worden, vogeltjes op het balkon heel leuk. Spullen wat gereorganiseerd en met de Tomtom gerommeld, die bleek het dus te doen als je hem in de computer stopte en bij de oplader van de lamp maar zodra je het snoertje beweegt valt ie direct uit. Misschien nee zelfs waarschijnlijk is dus niet de Tomtom overleden maar het snoertje, helaas heeft de Tomtom een speciaal snoertje (zoals van de oude Samsung telefoon) en die hebben we niet mee. Wel heb ik via maps.me de kaart van deze omgeving gedownload dus hebben we in ieder geval navigatie. 

We maken wat foto's op het balkon en gaan naar de auto. Het hotel is zo mooi, uit hout opgetrokken en veel ramen en overal staan dennenbomen, het lijkt wel de Sequoya lodge van Disney. We zien ook nog een kolibrie vliegen helaas lukt het me niet daar een foto van te maken. Wat we ook zien en waar ik wel een foto kan maken is de digitale handhaver die zorgt dat er niks raars op de parkeerplaats gebeurt.




We verlaten het parkeerterrein en rijden naar de overkant van de weg want daar zit een Denny's. Lekker de eerste ochtend een goed uitgebreid Amerikaans ontbijt, Sophia heeft eieren met bacon, hashbrowns e toast, ik heb cinnamon pancakes en mijn moeder een berry pancake. Ook hebben we schaaltjes met vers gesneden fruit.Het smaakt ons prima en helemaal vol verlaten we Denny's om naar Seattle te rijden.
Tomtom wil natuurlijk niet aan, telkens als ik hem probeer valt hij weer uit. Met maps.me dus naar Seattle maar dat valt ontzettend tegen. Op Curacao deed was t prima maar daar zijn ook niet zoveel wegen als hier, het was niet bij te benen, teveel wegen en geen duidelijke instructie. Gelukkig bereikten we de stad en waren er veel parkeergarages. We hebben maakten een foto van de straat waar we stonden en gingen op weg de stad in. Het was heel rustig op straat en het weer was lekker, nog een beetje fris in de schaduw maar in de zon al echt lekker. 
Al snel vinden we Pike's Place Market, een grote overdekte markt waar het heel gezellig is, naast marktkraampjes zijn er ook bijzondere winekeltjes. Zo is er een magie winkel en laat Sophia eindelijk haar toekomst voorspellen door Zoltar. De marktkraam met vis is het bekendst en er wordt een hele show gegeven waarbij de vissen door lucht gegooid worden. Er zijn allemaal leuke terrasjes maar wij zitten nog vol van t ontbijt.


Daarna lopen we naar de waterfront, waar het helaas wel een grote bouwput is. Toch heb je hier mooie uitzichten op zowel de skyline als de bergen aan de andere kant van het water. 



Hierna willen we naar de Space Needle en we lopen een stuk langs het waterfront en dan rechtsaf richting de Space Needle. Seattle is een stad met hele steile straten en via een hele stijle weg lopen we dan ook omhoog naar de space needle, dat is best zwaar en in de zon ook behoorlijk warm. 
Bij de Space Needle aangekomen staan er allemaal ticket automaten of er is een rij voor de kassa, we kiezen dus voor een automaat, hmmm wel heel veel geld nou ja we willen het toch zien en kiezen het eerste tijdslot wat er nog is, 13.15 dus een half uur wachten. Als we zitten te wachten zien we ineens dat de prijzen bij de kassa lager zijn hoe kan dat nou? Het blijkt dat bij de apparaten een ander kaartje wordt verkocht waarbij ook toegang tot Chihuly bij zit, dit blijkt een glasmuseum te zijn, we balen er van maar moeten er maar het beste van maken want nu hebben we het kaartje al. Als het onze tijd is mag je in de rij gaan staan voor de spaceneedle maar die rij duurt erg lang en kruipt vooruit, oh dat voel ik wel aan mijn voeten.
We worden nog op de foto gezet, met een gratis download, zit bij de prijs in (heb er nog niet naar gekeken) In de rij kan je vanalles lezen over de geschiedenis en de bouw van de space needle. 
Ook is er 1 van lego nagemaakt.



Dan zijn we aan de beurt voor de lift, eerst is het gewoon donker, de lift schiet omhoog en via het glas kijk je zo over de stad. Het is best wel spannend! Eenmaal boven kan je van binnen naar het uitzicht kijken of van buiten. Buiten zijn glazen wanden die schuin staan met glazen bankjes ervoor om foto's te nemen en doordat het schuin staat is het echt best wel spannend. Ik vind het spannend, mijn moeder nog iets meer maar Sophia vindt t gewoon eng. Ze laat snel een paar foto's van zich maken en gaat dan binnen zitten. 
Toen ik hier vroeger was, was het heel anders, gewoon een toren met bordjes waarop stond wat je kon zien maar dit veel spannender. 







Een verdieping lager is een rotende vloer van glazen platen, Sophia vond dit al niet leuk en te eng maar wil zeker niet op een glazen vloer staan, mijn moeder en ik wel en dus gaat Sophia naar beneden met de lift en wij alleen een verdieping lager met de trap. 
Ook dit is super bijzonder maar wel echt heel eng, ondanks dat je weet dat je niks kan gebeuren schuivel je de glazen platen over. Daarnaast roteert het ook nog dus is er steeds iets anders te zien.
We maken ook nog een gezellig praatje met twee mannen die in Californie naast Disney wonen en ook graag op cruise gaan maar dan met de Holland Amerika lijn.
Dan gaan we gauw naar beneden naar Sophia die in de giftshop wacht.



Dan is het de buurt aan Chihuly, we hadden hier niet echt een goede voorstelling van en dachten dat er niet zoveel aan zou zijn maar ja het hoorde nou eenmaal bij ons ticket. Maar we hadden ons vergist want het was heel erg mooi, echt prachtige glazen kunstwerken, zelfs Sophia vond ze mooi. Het enige probleem was, we waren nu wel moe, kregen weer honger en we wilden lunchen bij de cheesecake factory die weer helemaal aan het begin bij de markt maar dan nog iets verder zat. Dus veel tijd om naar het glas te kijken namen we niet, was best jammer.





Nu kwam de lange en zware weg terug. Ik wist wel waar the cheese cake factory ongeveer moest zitten maar niet precies en we waren al moe van de heenweg en het wachten bij de space needle dus de weg terug was echt afzien. Om 16.00 hadden we eindelijk de cheese cake factory gevonden en werden we beloond met heerlijk eten en drinken. Sophia had een heerlijke mocktail, ik een biertje en mijn moeder lemonade. Voor het hoofdgerecht had mijn moeder zalm, Sophia spaghetti en ik Gumbo, het was echt heerlijk! 


Toen nog even zoeken naar de garage, de voetjes wilde niet echt meer maar ja het moet. Toen de weg naar het hotel vinden, in het begin ging het ok, er was zoveel file dat het niet op schoot maar dan maps.me het wel goed bijhouden, daarna een stuk snelweg richting vliegveld maar het laatste stuk naar het hotel kon hij maar moeilijk vinden en hebben we zitten rommelen maar gelukkig toch weer gevonden.
Bij het hotel snel onze zwempakken aan, vooral Sophia en ik beginnen in te zakken en het hotel heeft een prachtig zwembad en dan blijven wij mooi nog even wakker. Nou wakker blijf je zeker, wat een koud water. Mijn moeder en Sophia gaan niet maar ik zet door en zwem ong 20 min. Maar wat wel heel erg lekker is, is de spa! Mijn moeder en Sophia komen er ook bij dat is echt heerlijk en verwennen van de voetjes na zo'n dag. We zitten nog even op de stoelen het zwembad en dan naar de kamer, douchen en bloggen en heeeeerlijke cheesecake eten die we hebben meegenomen van de cheesecake factory, het is nu bijna 22.00 en dan mogen we eindelijk slapen, het laatste uurtje was moeilijk maar we hebben het gered. Het is ook zo'n heerlijke hotel kamer en ondanks afzien voor de voetjes ook een heerlijke dag! 




1 opmerking:

  1. Wat een fantastische eerste dag en wat een belevenissen weer
    Kan je geen simkaart kopen voor je telefoon om beter te kunnen navigeren ? Lijkt mij nu wel heel lastig
    Hoop dat jullie lekker slapen nu en kijk al uit naar het volgende blog

    BeantwoordenVerwijderen