woensdag 2 augustus 2023

De grens over

 We konden vanmorgen rustig aan doen, hadden gisteravond al veel ingepakt en we gaan vandaag met de middagferry naar Canada. De boot vertrekt vanuit Port Angeles om 12.45 en ze vragen een uur van te voren aanwezig te zijn. We nemen de tijd ruim en dan nog hebben we de tijd om het rustig aan te doen. Ik word toch nog steeds rond 7uur wakker en dat vind ik een mooie tijd. Sophia slaapt iets langer maar omdat haar geimproviseerde bed tegen mijn koffer aanligt moet ze toch ook op staan anders kan ik mijn spullen niet pakken. We ontbijten lekker en zetten de koffers in de auto. We zullen dit huisje wel gaan missen, het was erg leuk hier, zo lekker midden in de natuur. Ook Olymoc np verveelt nog niet, we hebben nog lang niet alles gezien maar het is tijd om verder te gaan. En vannacht weer in een normaal bed heb ik ook zeker wel weer zin in! 

Om 11.15 reden we Port Angeles in, eerst even tanken want dat schijnt in Canada duurder te zijn. Dan rijden we de parkeerplaats van de ferry op, we moeten onze reservering doorgeven en betalen en dan moeten we in een rij gaan staan. Nu is het als maar wachten, je mag de auto wel uit maar er is hier verder niks te doen.




Eerst gaan we naar de lounges, er is hier wifi en mijn moeder haalt een koffie.
Dan gaan we een rondje lopen over het dek, het is fris aan boord, wel schijnt de zon.


Bij de kantine halen we clamshowder (soep) en mozerella sticks en we genieten van het uitzicht, een voorproefje van wat we volgende week gaan zien. Na een tijdje wordt er omgeroepen dat iedereen weer naar zijn auto's moet en wachten we tot we er weer uit gaan. Buiten met de auto in de rij voor de douane hokjes, de douanier vroeg vrij veel aan ons, details over de reis, wat we voor eten in de koeler hadden etcm toen kregen we een stempel in ons paspoort en rijden maar. 
We zien al meteen dat iedereen hier in zomerkleding rond loopt en hoe verder we van het water afkomen hoe harder de temperatuur op loopt.
Nu kom ik er alleen achter dat we wel USA op de tomtom hebben staan maar geen Canada. Gelukkig ligt ons komende hotel recht op de highway 1 dus dat moeten we wel kunnen vinden, maar we waren net zo blij dat Tomtom het weer deed en nu dit weer.
Onderweg in een visitorcenter met wifi download ik dan maar weer de omgeving van Vancouver Island op maps.me op mijn telefoon.
We stoppen ook nog een keer bij een mooi uitkijkpunt over een meer, dit is dus een uitkijkpunt vanaf de snelweg. Ook staat er een mooie totempaal, (die staan hier in Canada op veel plekken)





Om 16.00 rijden we het terrein van ons hotel op, het  Microtell in Oysterbay. We checken in, mooie kamer. Mijn moeder neemt nog een kopje koffie en dan gaan we eerst even naar het hotel zwembad. Het is een binnenbad en heeft zelf een glijbaan. Sophia gaat eerst naar de gym, mijn moederen ik zwemmen, we hebben het hele zwembad voor ons zelf. Als Sophia er is gaan we naar de glijbaan, maar deze vind ik niet zo leuk, het is zo'n smalle buis en hij gaat heel snel. Sophia gaat ook nog in de spa, ik durf  niet want de vorige keer in Washington had ik daar heel veel allergie van gekregen (van die warme bronnen niet, dat is wel goed gegaan) 
Na het zwemmen is het etenstijd en rijden we 5km terug naar het stadje LadySmith. Ik ben hier vroeger 17 jaar geleden 's middags geweest en vond het een leuk plaatsje, de hoofdstraat doet denken aan main street in Disneyland maar nu is het dus na 7uur en alles is uitgestorven. We merken wel aan alles dat Canada meer op Europa lijkt dan Amerika. We zien een terras en willen daar eten maar het mag niet omdat Sophia geen 19 is en het een soort van bar is, ondanks dat ze ook eten serveren.. ok vaag... Bij een ander tentje de Fox and the hound, wat een soort van Pub is mag het dan weer wel.. We eten hier wel erg lekker. Sophia een goede burger en wij Fish an Chips. Na het eten lopen we nog door de verlaten straten van LadySmith. 
In het hotel moet ik de route van morgen uitzoeken want we gaan naar Port Alberni (en vanuit daar naar Tofino) maar die weg is dus weer gedeeltelijk afgesloten en mag alleen op bepaalde tijden over gereden worden.. Nou ja we zullen zien hoe dat weer gaat. Nu lekker op de kamer met een lekker zacht bed. 

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk een zacht bed wat zal je lekker slapen
    Wat een gedoe met Tom Tom
    Hoop dat je de weg goed kan vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto”s zeg. Heel mooi daar. Fijn dat de oversteek goed ging

    BeantwoordenVerwijderen