woensdag 8 mei 2024

daar heb ik zinnen in

 Was trots op mezelf dat ik zonder verbranden op het strand was geweest en in de zee had gezwommen. Wordt ik vannacht wakker is mijn huid helemaal aan het branden. Toch verbrand? Nee daarna begon het te jeuken en toen wist ik dat het allergie was van het warme zwembad, jammer want het is best een aantal dagen goed gegaan. Niet zo lekker geslapen dus.

Eerst zit ik alleen met mijn moeder aan het ontbijt want Kader heeft hoofdpijn, ik hou al ruimte over voor als Sophia straks nog wil ontbijten maar als we net weg willen gaan komt Kader er toch aan en komen we weer even erbij zitten. 

Het is vandaag erg mistig en juist zou het weer iets warmer worden dan gisteren. Mijn moeder en ik gaan toch maar gewoon bij het zwembad zitten, het is aan de frisse kant maar met mijn jurk aan wel te doen. Dan om 10.50 vraagt Sophia of de snackbar nog open is, ja nog 10 minuten. Of ik dan voor haar een omelet wil bestellen dan komt ze die nog opeten. Ik bestel echt nog net op tijd de omelet voor haar maar neem zelf toch maar niks meer. Als ze heeft ontbeten gaat ze weer verder leren en ik weer bij het zwembad zitten. Leuk terwijl ik zit te lezen komt het dansteam langs en danst aan de rand van het zwembad, het iberostar lied. 



Allerlei mensen komen erbij staan en doen mee, Sophia is ook gekomen en wij doen vanaf onze stoel mee. De snackbar is weer open en Sophia en ik gaan even kijken en nemen wat koekjes, niet teveel want over een half uur gaat het restaurant open. Kader komt er even bij zitten, hij is naar appartementen wezen kijken maar t is niet wat hij zoekt, mijn voorkeur ligt toch in Marrakech. We praten even met een familie achter ons waarvan de vader ook Marokkaans is en de moeder Nederlands. 

 Het weer is trouwens nu ook lekker geworden. Na de mist kwam bewolking maar die was wel warm en daarna kwam de zon er steeds door. Om 13.15 gaan we weer naar de lunch, het thema is omelet maar die had ik vanmorgen al dus ik kies iets anders. Ik heb oa lekkere lamskoteletjes. Na de lunch gaan mijn moeder en ik even zwemmen. Maar ik ga niet meer in t warme bad. Het warme bad is al groot, maar het koudere bad is enorm en bovendien zwemt er bijna niemand dus ik denk dat het beter is voor mijn allergie. Mijn moeder begint wel in t warme bad maar ze komt toch ook het koude bad proberen en het valt haar mee, je moet alleen wel door blijven zwemmen anders wordt t koud.

Om 16.00 komt Kader en gaan we het strand op want Sophia mocht nog een keer surfen en Kader wil ook. Zodra we op het strand komen, komt die stomme zeemist er weer aan en wordt t een stuk kouder. We lopen eerst links van ons hotel naar een andere surfschool want Kader had van de week met hen gesproken en hij vond ze aardig en bood een goede prijs. Maar nu is de man met wij hij had gesproken er niet en eerst willen ze helemaal geen les geven alleen een bord verhuren en dan vragen ze het dubbele van wat Kader had afgesproken dus gaan we weer de andere kant op naar de surfschool van de vorige keer. Ze moeten even wachten en zijn dan aan de beurt. Eerst oefenen op de kant, Sophia mag het haar vader voor doen.





Dan het water in. Sophia gaat echt steeds beter, blijft bijna altjjd staan en leert nu ook wat om te sturen. Kader vindt het heel moeilijk, hij wil al heel vroeg staan maar valt dan vaak het bord af. Hij stopt er iets eerder mee dan het uur omdat hij er echt niet op kan blijven staan maar vond het wel erg leuk en wil het volgend jaar wel weer opnieuw proberen. 










Soms probeerde de zon door te komen maar we hebben de rest van de middag bijna alleen maar zeemist en dat is best koud. Terug bij het hotel gaat Sophia nog even zwemmen en dan gaan we douchen, lekker warm dit keer. 

Dan gaan mijn moeder en ik nog even op het terras ons drankje doen, lekker een Baileys dit keer om op te warmen. Dan gaan we naar het eten. Het thema is schaaldieren. Er liggen allemaal oesters en mossels en op de gril worden stukken calamaris gegrild, echt super lekker, natuurlijk ook de kaas weer en er is een grote taart. Ik had er echt zinnen in, net als het meisje van de vakantie reclame. Ik drink ook lekker een paar wijntjes en denk er niet teveel aan dat we Agadir morgen verlaten. 

Voor we naar het spektakel van vanavond gaan kijken we, mijn moeder, Sophia en ik een stukje songfestival op hun kamer, Kader kijkt ergens naar voetbal. Om 21.30 gaan we naar de zaal beneden. Dit keer is het thema Michael Jackson en was echt de beste keer, het dansteam danste echt heel goed en de muziek was lekker herkenbare, heerlijke laatste avond hier in Agadir!  

1 opmerking:

  1. O wat jammer om agadir weer te verlaten
    Maar er komt nog meer goede reis vandaag

    BeantwoordenVerwijderen