dinsdag 7 mei 2024

sur la plage

 Mij vanmorgen voor het eerst soort van verslapen, hadden half 9 afgesproken en om half 8 waren Kader en ik allebei wakker en ik zeg tegen hem, ik wil nog even doorslapen. Maar hij had totaal niet de tijd in de gaten en ik lag zo lekker te dromen, tot 8.15 dus toen moest ik opschieten.

Het ontbijt was weer heerlijk, vandaag een lekker eitje laten bakken. Ik hield weer ruimte over voor een second breakfast met Sophia maar zij was pas laat wakker en wij zouden op het strand gaan wandelen dus dat second breakfast kwam er niet van. 

Om 10.30 liepen we het strand op, het was nog helemaal bewolkt maar geen wind dus het was niet koud. We liepen eerst vanaf ons hotel naar links, daar zit bijna niks meer en houdt de boulevard op. Er zat daar ook een andere surf school en Kader ging daar informeren voor het surfen van Sophia morgen. Hij heeft een goede prijs met hen afgesloten dus grote kans dat ze morgen daar naar toe gaat. 

Toen we daar niet meer verder konden gingen we rechtsomkeert en liepen we juist de andere kant op, langs ons hotel en dan verder. We hebben dit keer best wel een stuk gelopen, verder dan MC Donalds en het dierentuintje (want dat is toch nog niet open, als het ooit al weer open gaat) maar helemaal tot aan de marina. Daar hebben we even een plaspauze in een cafeetje gehad en Kader kocht kranten en toen weer terug naar het hotel. Op de heenweg merkte je al dat het vloed werd en dat het water steeds verder het strand op kwam maar nu op de terugweg was het water helemaal ver opgetrokken en dat liep ook best lastig want het zand was daar heel rul en trok je voeten steeds diep in het zand. 

We waren daar weer precies om 13.00, volgens google maps hebben we 9 km gelopen dus trots op ons. 

Ondertussen heeft Sophia weer netjes zitten leren voor haar examen maar ze had de wandeling niet gemist want daar houdt ze niet van.


Precies op tijd terug voor de lunch. Het thema van vanmiddag was crepes, je kon hartige crepes laten maken met kaas, kalkoenspek, ui etc en dan verwarmen. Je kon ook een crepe met fruit laten beleggen en bedruipen met gesmolten chocolade uit de chocolade fontein. Verder de gebruikelijke salades, pasta, gebakken vis, Marokkaanse gerechten etc. Ik liet na de lunch nog ruimte over voor de snackbar.
Na de lunch ging Kader eerst op de kamer uitrusten en daarna Agadir in om de kleren die hij had weggebracht weer op te halen en hij is naar de kapper geweest. Mijn moeder ging bij het zwembad zitten met haar boek en Sophia en ik zijn naar het strand geweest en hebben echt heerlijk in de zee gezwommen. 
Het was in de eerste instantie wel erg koud, maar zodra je even onder was, waren we snel door en het was echt heerlijk. Er waren leuke golven, niet te groot maar groot genoeg om er in te springen en tegenop te zwemmen. Ik vind dat altijd zo'n fijn gevoel, zwemmen in de zee! 
Na een tijdje vonden we het genoeg, haalden een drankje en gingen ook bij t zwembad zitten. Met mijn moeder even in het zwembad gezwommen tot Sophia kwam zeggen dat de snackbar open was en haalden we een lekkere verse oliebbol. (ze noemen t zelf donut omdat er een gat in zit, maar t smaakt naar oliebol) Daarna lekker gelezen tot ongeveer 18.00 dan wordt er opgeruimd, de stoelen rechtgezet, de parasols dichtgedraaid. 
Even douchen en dan naar het terras. Ik had net een lekkere pina colada op en toen ze weer met champagne aankwamen en daarna ook nog met sangria, lekker bakje olijven erbij.
Vandaag hadden we afgesproken om 19.30 voor t eten. 
Ik was over deze keer iets minder enthousiast, het thema was vegatarisch (alleen op de thema afdeling, de andere afdelingen zoals Marokkaans en grill hebben gewoon vlees) maar ook daar was er niet heel veel waar ik zin in had. T kan ook gewoon zijn dat ik een beetje verzadigd raak.. maar de kaasjes waren weer erg lekker en ik had een ijsje als toetje dat vind ik ook altijd lekker.
Toen weer met Kader en mijn moeder naar het terras waar weer live muziek was en een voorproefje op het spectacel wat vandaag Bollywood thema had. Het dansniveau was vandaag een stuk hoger maar omdat al die Bollywood muziekjes niet echt bij ons bekend zijn was het soms langdradig, Er gingen ook veel mensen weg, dat vonden we wel een beetje zielig want die dansers doen echt supergoed hun best. 
We zijn gebleven tot het was afgelopen en daarna weer lekker naar de kamer om t blog weer bij te werken.
Heb weinig foto's gemaakt vandaag alleen tijdens t wandelen en 's middags had ik geen zin om weer met mijn cameratasje rond te lopen dus vandaar. 


1 opmerking:

  1. Gelukkig heb ik er zelf beeld bij Wat is het toch een fantastisch hotel

    BeantwoordenVerwijderen