zondag 5 mei 2024

Welkom terug bij de vreties

 Heerlijk geslapen, wat een heerlijk hotel was dit, echt een heel lekker bed, (voor het eerst in Marokko) een heerlijke douche, lekkere koele zeelucht en wakker worden van de meeuwen, ok er was ook vaag wat muziek te horen maar daar sliep ik gewoon door heen. Om 8.30 zaten we weer met zijn drieeen aan het ontbijt en Sophia kwam een uur later. Het ontbijt hier was iets minder lekker en uitgebreid als in Marrakech maar zeker was er nog genoeg te eten en wat wel erg lekker was waren alle verse sapjes die ze hier hadden. Om stipt 10.00 was de taxi er, dit keer was het een busje en hadden we alle ruimte voor ons zelf en de koffers. Sophia heeft in de eerste instantie de hele achterbank voor haarzelf. Het is een hele bochtige weg van Essaouira naar Agadir. Met veel Arganbomen, geiten en ezels. Ook zien we een auto rondrijden met levende schapen in de achterbak en op het dak alsof het een koffer is. 

Door de bochten wordt Sophia misselijk en als er voor de eerste keer een uitzicht punt op zee is stappen we even uit en daarna gaat Sophia voorin zitten en gaat het een stuk beter.




We rijden een stuk langs de kust verder. We willen eigenlijk weer in Tagazhout op het terras wat drinken waar we vorig jaar waren maar daar zijn ze aan de weg aan het werk en moet er erg omgereden worden om daar te komen maar de taxi chauffeur weet een andere leuke plek Imiouaddar. Hier zijn ook allemaal terrasjes aan zee. Wat erg grappig is, is het verbodsbord van verboden voor Tajines. We zitten hier weer heerlijk aan ons drankje met uitzicht op zee. 




Daarna is het nog ongeveer een half uurtje rijden naar Agadir. We zien onze oude hotels en pleintjes en de dierentuin is nog steeds niet klaar, sterker nog volgens mij hebben ze de bouw gestopt want vorig jaar waren er nog borden met hoe het zou worden en nu zijn het alleen groene schotten.

We komen bij ons lievelings hotel Iberostar founty beach aan. In de enorme hal worden we ontvangen met thee tijdens het inchecken, voor het eerst moeten we nu wel weer die hotel papier invullen, in die andere hotels maakten ze gewoon een kopie van ons paspoort. 

Ik heb op verzoek van Kader bij beroepen opgeschreven dat ik een journalist ben en Sophia heeft opgeschreven kaasmeisje/influencer. 

Terwijl alles ingevoerd moest worden mochten we vast naar de lunch want die zou over 20 minuten sluiten. Wel moesten we kiezen of we de vroege of late shift van het diner willen. Het is veel drukker dan andere jaren en dit hebben we ook nog nooit moeten doen. De vroege shift is van 18.30 tm 20.15 en de late shift van 20.30 tot 22.00. We hebben maar voor de eerste gekozen want de tweede leek wel heel erg laat. 

De lunch was weer heerlijk, had meteen maar een dessert gepakt omdat ze na 20 min zouden sluiten maar t was niet nodig er mocht weliswaar niemand meer naar binnen maar degene die binnen zaten mochten gewoon rustig blijven door eten. 





Na de lunch konden we naar onze kamers en meteen daarna hebben mijn moeder en ik bij het zwembad gezeten, er waren nog maar weinig beschikbare plekjes en in de schaduw is het net te fris dus we willen wel in de zon zitten. Na een half uur kwam Sophia er ook bij. Om 17.00 zijn mijn moeder en ik gaan zwemmen het water was heerlijk verwarmd. Om 18.00 begon iedereen weg te gaan dus gingen wij ook maar. Mijn moeder en ik hebben op het grote terras/balkon gezeten met een drankje en om 19.15 hadden we in het restaurant afgesproken.



Het extra thema van vanavond was kaas, ze hebben altijd een soort kaasbar voor het dessert maar vandaag een zeer uitgebreide met zelf een kaasfondue in de chocolade fontein. Sophia nam meteen de rode en groene pesto kaas want die verkopen ze ook op haar werk. 

Daarnaast is er natuurlijk de Marokkaanse hoek, de salades en de grill. Ik had een heerlijk visje van de gril. 

Na het eten dronken we nog wat op het grote terras. Daarna gingen mijn moeder, Sophia en ik naar beneden waar altijd het entertainment is. Maar t begin helemaal niet om 21.15 wat ze hadden gezegd. Het duurde tot 21.50. Het was the white party en wij dachten dat een dansploegje zou dansen en liedjes zou zingen zoals vorig jaar, maar t was nu de bedoeling dat je van die dansen als de Macarena en Gangnam style ging meedansen, ja dat is nou echt niks voor ons. Mijn moeder ging direct al naar boven, Sophia en ik zijn een poosje gebleven en hebben vooral heel erg om allerlei mensen gelachen.. zoals een stom dronken Britse vrouw in haar sexy outfit en twee oudere vrouwtjes (ze hoorden niet bij elkaar) die helemaal los gingen en in extase stonden te dansen. Om 22.00 vonden we het wel mooi geweest en zijn allebei weer naar onze kamer gegaan. 

Het is hier weer heerlijk! 

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om weer daar re zijn en een balkon met zwembadzicht zie ik? Hebben ze de airco al aangezet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naaah die kaasbar, ik wil ook 🤤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zet dit hotel ook maar op mijn lijstje! Ziet er echt goed uit

    BeantwoordenVerwijderen