maandag 6 mei 2024

Surf girl

 Redelijk geslapen, het bed was zoals de meeste Marokkaanse hotels weer hard. Maar gelukkig is het niet heet op de kamer zoals vorige keer, de airco hoeft niet aan, raam op een kiertje is genoeg. Om 8.30 gaan we met zijn drieeen ontbijten (mijn moeder, Kader en ik) Sophia mag vandaag slapen zolang ze zelf wil, daarna gaat ze leren. 

We gaan weer heerlijk naar de eetzaal, elke keer verheug ik me er weer op, wat zouden ze nu weer eens hebben. Ik laat een lekkere verse omelet maken en neem een Marokkaanse oliebol, ik neem niet teveel want ik heb zo het vermoeden dat Sophia straks aan mij gaat vragen om met haar nog samen te ontbijten.

Na het ontbijt gaan we even op onze kamer zitten zodat Sophia de kamer voor haar zelf heeft en er is zeemist dus we gaan nog niet bij het zwembad zitten.

En als we daar zitten te haydayen komt mijn vermoeden uit en appt Sophia, ze heeft al wat geleerd maar heeft nu toch trek in ontbijt. We gaan eerst naar de grote eetzaal maar die gaat net sluiten dus gaan we naar de snackbar, die heeft iets minder keus maar je zit wel lekker buiten en het is wel bewolkt maar het blijkt niet koud te zijn. Sophia neemt hier ook een omelet en ik een yoghurt. 


Na t ontbijt gaat Sophia verder met leren en gaan mijn moeder en ik zwemmen en bij het zwembad lezen. Ik lees mijn boek uit, gelukkig hebben we er nog meer mee. Het water is weer heerlijk en we zwemmen lekker lang rond. Om 13.00 appt Sophia dat ze klaar is en gaan we aankleden en naar de lunch. Het thema van vanmiddag is aardappel, er zijn er echt allerlei soorten aardappelgerechten gemaakt, mijn moeder vindt de gepofte zelfs zo lekker dat ze er twee neemt. 
Ik laat weer een visje bakken op de plaat. Sophia neemt spaghetti en dit is niet gewoon kant en klare spaghetti op een bord gooien maar het wordt ter plekke voor haar klaar gemaakt, met allerlei kruiden en kaas en als t klaar is maakt de kok er nog een mooie toren van. 
Na de lunch gaan we naar het strand en lopen naar de surfschool, we hebben dit keer niks gereserveerd en kunnen toch gewoon aansluiten. Kader zou eerst ook gaan surfen maar hij heeft zijn vinger pijn gedaan en die is nu een beetje ontstoken. 
Eerst moet ze een wetsuit aan en dan droge oefeningen, Ze is eerst met een ander meisje en dan komt er nog een meisje bij, ook een Nederlandse. 




Dan gaan ze het water in en het lukt haar al snel om te blijven staan op het surfbord. Het gaat echt steeds beter, het is mij ook gelukt om wat foto's van haar te maken. Ook een fotograaf heeft foto's gemaakt, Kader heeft ze allemaal digitaal gekocht maar die staan op zijn telefoon en vind ik teveel werk om op mijn computer over te zetten, dus we houden het hier op mijn foto's.




Ze heeft een les van een uur, overmorgen wil ze dan nog een keer. Na het surfen terug naar het hotel, ik zou met Sophia nog in de zee gaan zwemmen maar ze is moe en heeft meer zin om even in het zwembad te zwemmen en dan even op een ligbed te gaan liggen.
Dan gaan we morgen kijken of we in de middag in de zee kunnen gaan zwemmen.
Bij het hotel halen we eerst een drankje, we willen ook een wafel halen bij de snackbar maar die sluit net voor onze neus. Nou ja is maar beter want we eten hier genoeg. Dan gaan Sophia en ik even zwemmen en daarna liggen we nog even op de stoelen. Kader is het niet toeristische deel van Agadir ingegaan om zijn kleren te laten vermaken, (broeken korter etc, ook laat ie daar wat kleren wassen en strijken enz) Om 18.00 stoppen we bij het zwembad. Na even douchen gaan mijn moeder en ik weer lekker op het terras zitten. Ik neem eerst een cocktail maar blijkbaar is het vandaag champagne dag want ze blijven er maar mee komen en vragen steeds of we echt niet willen, nou vooruit eentje dan. Ook daarna tijdens het eten vloeien alle flessen champagne rijkelijk. 
Om 19.15 gaan we weer eten. Het thema is sushi maar Marokkaanse sushi is niet ons ding, fruit en Marokkaanse worst als kern,.. Gelukkig is er weer veel ander lekkers en terwijl we zitten te eten komen er plotseling allemaal werknemers met een grote taart met sterretjes binnen en marcheren de eetzaal door. Het is een taart met ijs aan de binnenkant, heel lekker! 




Daarna gaan Kader, mijn moeder en ik buiten op het terras zitten, Sophia gaat even naar de kamer. Er is weer gezellige live muziek. Je kan trouwens alle drankjes nemen die je maar wilt, ik zit alleen vol dus laat het maar, maar ik zie hele lekkere voorbij komen. Kader gaat naar de kamer, mijn moeder en ik blijven nog even zitten. Om 21.45 begint het spectacel in de kelder, dit keer hits uit de 90's. Sophia komt er ook weer bij. Sommige stukjes zijn nogal knullig en nauwelijks beter dan een groep 8 musical, maar er komen ook leuke liedjes en dansjes voorbij. Mijn moeder houdt het voorgezien maar Sophia en ik bekijken de hele show. Heel gezellig. De live muziek op het terras gaat ook nog even door, ook terwijl ik al op mijn kamer ben maar om 23.00 is het afgelopen en wordt het ook weer stil en heb je er verder geen last van en daarvoor was het ook wel leuk al die liedjes te horen. 


1 opmerking:

  1. Leuk die taart en liedjes uit de 90 op het surfen ben ik wel heel jaloers

    BeantwoordenVerwijderen