woensdag 31 juli 2024

blij er weer te zijn

 

Een eerste nacht is nooit erg lekker, ook al hebben we een prachtig hotel. Hoewel ik eigenlijk de enige ben die goed geslapen heeft. Mijn moeder was gisteravond al snel in slaap gevallen en sliep eigenlijk de hele nacht door tot 6.30 met af en toe even wakker zijn… Sophia en ik gingen pas na 23.00 slapen en eigenlijk kon ik al niet meer slapen maar viel toch in slaap. Sophia sliep lekker door maar ik was om 2.30 wakker met hoofdpijn, eerst proberen weer in slaap te vallen want als ik ga rommelen met pijnstillers maak ik iedereen wakker maar ja dat werkt niet want dan val ik toch niet in slaap. Dus toch stilletjes een pijnstiller genomen, niemand werd wakker gelukkig en weer naar bed. Na een tijdje ging de hoofdpijn wel weg maar kwam de slaap niet meer terug. Om 4.30 was mijn moeder even wakker maar die viel meteen weer in slaap en ik gelukkig ook tot 6.30 maar toen had ik wel weer opnieuw hoofdpijn. Douchen hielp een beetje maar niet helemaal. Ook Sophia was in de tussentijd wakker geworden. Koffers heringericht en de hele tijd maar rommelen met mijn computer. Geprobeerd om de foto´s via een USB kabel op mijn computer te krijgen werkte ook niet.. Wel lukte het om via het blog foto´s direct van de geheugen upteloaden.. Hoewel we al heel lang wakker zijn gaan we pas om 9.00  naar het ontbijt. We kiezen om in het hotel te ontbijten want we hebben even geen zin in gedoe. Het is een buffet, wel erg duur want we zijn uiteindelijk 90 dollar kwijt en dat vinden we voor het ontbijt wel veel geld. Er is ook al bediening bij het bedrag opgenomen maar toch staan er nog weer tips bij over het hele bedrag.. dus betaal je de tip eigenlijk dubbel.. Nou ja wel lekker gegeten en maar weer een pijnstiller genomen.




 Om 10 zitten we in de auto op weg naar de walmart en hoera in de walmart voel ik langzaam de hoofdpijn afnemen.

We doen een redelijk rondje door de walmart, het echte grote rondje doen we als we naar het huis in Orlando gaan maar we lopen er nu ook groot rondje doorheen. We kopen een koelbox, frisdrank, water, snackjes en dingen als shampoo. Vaste prik ook al is Sophia bijna 16 jaar het speelgoed. Het blijft toch bijzonder hoeveel speelgoed ze hier altijd hebben en ook echt leuk speelgoed. Ook kijken we even bij Outdoor waar de jachtgeweren liggen.. blijf dit zo vreemd vinden… Ook werp ik een blik op de computers.. Sophia moet voor haar nieuwe opleiding een eigen laptop hebben en omdat er nu iets mis met de mijne is denk ik eraan om er een hier in Florida te kopen maar ja ik heb me nog nergens op georienteerd en ik weet t niet zo goed dus hou ik het bij kijken..




Om 11.30 zitten we weer in de auto en Sophia vraagt of we even naar de Dairy Queen hier 3 km vandaan kunnen, daar werkt namelijk Zeque (ik weet niet of ik dat goed schrijf) een vriend van Sophia die ze twee jaar geleden op het cruise schip heeft leren kennen. Als we er aankomen is hij er helaas nog niet, hij werkt pas ’s middags en daar kunnen we niet op wachten. Wel heeft ze later deze vakantie als we weer in Orlando zijn met hem afgesproken.

Nu gaan we dan echt op weg, via de I4 rijden we met veel files Orlando uit richting Tampa. In de walmart voelde ik me al beter maar nu is gelukkig alle pijn weg en voel ik me eindelijk echt weer blij. Reizen naar de VS is geweldig maar de reis erheen is altijd zo’n gedoe en gisteren dacht ik, de volgende keer ga ik naar DE camping.. maar nu ik hier dan weer ben, voel ik me zo blij. We zien allemaal reclame borden van Disney en Universal, we zien de outlets, we zien allerlei bekende hotels, we zien de electriciteitspalen in de vorm van de Mickey Mouse oren.. Ja alles is zo heerlijk herkenbaar. Sophia zet via de JBL en Spotify premium een speellist op en we zingen lekker mee. We zijn allemaal vrolijk en blij dat we er zijn.

Om 13.30 rijden we Myakka River statepark binnen, het visitor centrum stelt niet veel voor dus rijden we snel weer weg. We rijden in een keer door naar de Canopy nature trail. Lang geleden eens gedaan, vorige keer niet want toen hadden we een harde regenbui in Myakka. Nu is het wel bloedheet, onderweg was het zelfs een keer 36 graden, nu 34 graden. Maar toch valt het goed te doen. Het is maar een korte wandeling in de schaduw en af en toe een windje. We beklimmen de lage uitkijktoren, lopen via wiebelbrug naar de hoge uitkijktoren en gaan daar nog verder omhoog de uitkijktoren op en zien een prachtig uitzicht op de omgeving.











Daarna weer een klein stukje terug wandelen naar de auto waar we de airco volop aanzetten. We rijden het park een stuk verder in en zien langs de weg een moeder hert met haar kindje, zo schattig. Ze laten zich goed zien en fotograferen.





 Bij de birdingtrail lopen we over de boardwalk, maar daar zie je duidelijk dat het echt erg droog is geweest, waar normaal behoorlijk water stond is het nu eerder modderig dan nat. Ik had wel gehoord dat het de afgelopen weer flink geregend had maar je merkt het hier niet.






 Na dit korte trailtje gaan we naar Outpost, een leuke foodtruck aan het meer (eigenlijk een cafeetje maar ze zijn al heel lang aan het verbouwen) en een winkeltje. Sophia koopt er twee leuke armbandjes met schildpadjes. Bij de foodtruck eten mijn moeder en ik een hotdog en Sophia een broodje pulled pork, het smaakt prima! In het grote meer zien we normaal altijd alligators maar nu zien we er geen een. Ik had ook gehoord dat ze met erge hitte zich niet zo laten zien..






Na de outpost rijden we terug en stoppen nog een keer op de fishing bridge waar ook vaak alligators zijn. Ik denk eerst dat we hier ook niks zien maar Sophia denkt in de verte er een te zien en met mijn videocamera die we vaak als verrekijker gebruiken spotten we er inderdaad een! Ook lukt het om hem op de foto te zetten. We horen roepen van een groep mensen in een auto, zij zien er een aan de andere kant zwemmen en ja wij zien hem ook. Hoera dan toch nog vandaag twee alligators gezien en twee hertjes. Ook hadden we nog onderweg 3 sandill cranes (kraanvogels) gezien maar daar konden we niet voor stoppen.






Het is 17.00 als we het park weer uitrijden. Nu door naar Fort Myers beach, vlak voor we er zijn willen we nog een subway kopen om in het hotel op te eten maar elke subway die ik invoer zit niet meer op die plek en dan is het alweer 19.00 eer we er eindelijk een vinden en die sluit ook nog eens direct na ons, maar goed we hebben onze broodjes.

Dan naar het hotel, het lighthouse resort want ons vaste hotel, de Outrigger beach was in Januari al vol. Dit hotel ligt in Fort Myers beach direct na de grote brug. Het ziet er heel gezellig uit met allemaal huisjes met kleurtjes. Er wordt alleen een deel verbouwd, een ander deel ligt aan de tikibar met veel lawaai, wel gezellig, maar wij zitten in een rustig gedeelte. Het is een soort appartement met een woonkamer en keukentje en apparte slaapkamer. We eten onze broodjes van de subway. Internet werkt hier niet tot nauwelijks, alleen Sophia dr telefoon is verbonden. Op een lastige manier krijg ik de foto’s wel geupload, maar van geen enkele foto (ook alle oude foto’s van andere vakanties) kan ik nog groot via een diashow bekijken.. nou ja ik heb een tussen oplossing en het bloguploaden lukt nu toch niet.. wie weet morgenochtend als iedereen slaapt..

3 opmerkingen:

  1. Hoera lekker een blog
    Jammer van de hoofdpijn hoop dat die de rest van de vakantie weg blijft
    En nu maar lekker genieten van je favoriete vakantie land

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een modellen weer op alle foto’s! 😍
    Hopelijk kan je nu een beetje relaxen. Je hebt het allemaal top geregeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe is het nu in Fort Myers Beach? Is er al weer veel hersteld? Je schrijft dat het outrigger al vol was maar dat hotel bestaat toch niet meer? Laatste bericht dat ik hierover heb gelezen is dat het door een projectontwikkelaar is opgekocht samen met Charly's Boathouse.

    BeantwoordenVerwijderen