woensdag 31 juli 2024

internet perikelen

 

Ik sliep redelijk rustig maar onze slaapkamer heeft een probleem, de luxaflex sluit niet goed en op de galerij naast onze slaapkamer branden felle lampen en die geven me de hele tijd het idee dat het al ochtend is. Om 2.00 en 4.00 kon ik nog wel verder slapen maar om 5.30 ben ik klaar wakker. Ik ga maar naar de woonkamer en het is echt nog heel donker. Ik heb nog even hoop dat ik zo ´s morgens vroeg wel internet heb maar nee hoor. Niet alleen is het lastig om contact met het thuisfront te houden, het blog te uploaden en entertainment te bieden. Ik heb het internet ook nodig om bootkaartjes voor een dolfijnencruise te bestellen en voor Disney Lightning lanes te boeken. Vanaf 24 juli zijn ze in Disney weer op een ander systeem overgegaan. Je kan als niet hotel gast 3 dagen voor je komt lightning lanes reserveren. (een snelle rij, je mag er 3 van te voren uitkiezen per dag en wanneer je daar dan wat hebt opgemaakt mag je de volgende kiezen) en ik verwacht nog een mail met de adresgegevens van het huis in Orlando… dus geen internet komt totaal niet goed uit.

Dan ga ik maar Sophia’s filmpjes van de Gopro uploaden en daarna editten wanneer we dan weer eens wel internet hebben dan kan ik naast het vlog ook een link naar het fimlpje plaatsen. Mijn moeder komt om 7.30 uit haar bed, die heeft dus echt goed doorgeslapen. Voor Sophia is het net alsof ze geen jetleg heeft. Ik moet haar om 9.00 echt wakker maken want ik zit al zo lang en ik heb ontzettend honger. Het gaat niet helemaal van harte maar om 9.40 zitten we in de auto en rijden we Fort Myers beach uit om aan de andere kant naar Perkins te gaan. We ontbijten heerlijk. Ik heb eggs benedict, Sophia een omelet en mijn moeder gebakken ei, met hashbrowns en toast. Er is hier ook Wifi maar eigenlijk moet je dan ook je telefoon nummer opgeven. We geven een half vals nummer op want echte Nederlandse nummers pakt ie toch niet.

Naast lekker eten kunnen we nu ook wat dingen regelen, de mail van VRBO is er nog niet, jammer. Dan begin ik met Disney. Het is vreemd want we blijven niet in een Disney hotel maar toch mogen we nu (7 dagen van de voren) al de lightning lanes boeken, wat ook weer raar is, is dat ze steeds zeggen dat je in Amerika moet zijn om het te regelen maar ik ben in Amerika en mijn locatie staat ook aan. Ik zoek op een facebook groep want ik had daar wat over gelezen. Je moet bij je adresgegevens, je adres veranderen in een Amerikaans adres. We geven het adres van het hotel op en nu lukt het wel. Ik kies 3 lightning lanes uit, zullen we later wel weer rommelen met de tijden want dat kan je veranderen, maar ik moet ook die boottocht nog regelen en ik ben al meer aan het internetten dan aan het ontbijten.

We zouden eigenlijk morgen de boottocht naar Cabbage key doen maar dan wil Sophia niet mee want dat begint te vroeg en ik vind dat we dan wel erg lang zonder haar weg zijn. Later op de dag is ook een dolfijnen boot tour dan ga je niet naar een eilandje maar ga je wel op dezelfde boot op zoek naar dolfijnen. Maar die begint om 16.00 en dat is precies de tijd dat het vaak regent. Op woensdag is er ook zo’n tocht maar dan om 13.00 dat lijkt ons beter en dan boeken we dat.

Na al het geregel is het ook nog gelukt om te ontbijten en na het ontbijt gaan we naar de Walmart die ernaast ligt. We konden thuis Sophia’s drijvende stick voor de GO Pro niet vinden en dat vinden we toch in de zee wel het veiligst dus kopen we een nieuwe.

We kopen ook wat ontbijt dingen want onze kamer is dus een appartement, heeft een keukentje en dan kunnen mijn moeder en ik morgen vast ontbijten als Sophia nog slaapt en kan zij ontbijten als wij dan de deur uit zijn want dan gaan wij morgenochtend naar het Ding Darling Wildlife refuse, daar wil ze niet mee heen en duurt ook niet heel lang dus kan zij lekker op de kamer blijven, ze is tenslotte de enige de wel WIFI heeft.

Na de Walmart rijden we weer terug naar het hotel. We maken ons klaar om lekker naar het strand te gaan.

Het strand is hier wel minder mooi dan bij ons oude hotel waar je direct het strand op liep. Hier moet je alleen de weg oversteken dus we zijn er zo. Maar dit is een vrij smal strand direct achter de gebouwen. Het strand bij ons vorige hotel was veel breder en natuurlijker. Maar ja we zitten nu hier en hebben ook geen zin om meteen al een ander strand op te zoeken. We lopen de zee in en dat is hier in Fort Myers altijd zo bijzonder want de zee is warm. Niet fris, niet lauw maar echt heel erg warm. We zien een grote groep pelikanen zitten op wat de restanten van de fishing pier zijn. Twee jaar geleden vlak nadat wij er waren is Fort Myers beach getroffen door orkaan Ian, dat was echt een flinke orkaan en heeft veel verwoest. Ook een deel  van het hotel waarin wij zitten, het familie gedeelte met het tweede zwembad wordt nu weer opnieuw gebouwd en de pier is dus nog steeds helemaal verwoest.








Na een tijd gaan we eens het water uit, maar op het strand zitten is veel en veel te heet. We proberen het even terwijl we wat drinken maar we vinden het geen van drieeen fijn dus gaan we terug naar het hotel. We hebben een heerlijk balkon, het kijkt wel eens waar uit de bouwput waar ze aan het renoveren zijn maar het is er heerlijk koel. Terwijk douche en ja hoor verbrand… begint het heel hard te regenen maar dat is echt met een kwartier alweer klaar. We zitten nog een tijd op het balkon.

Dan hebben we honger en rijden Fort Myers beach weer uit want langs de weg hebben we een Denny´s gezien en Sophia heeft trek om daar spaghetti te eten dus we gaan op pad. Kleine teleurstelling als we er zijn hebben ze geen spaghetti, ze kiest steak en mijn moeder en ik allebei country fried steak is een soort wiener schnitzel maar dan anders. De ober is een beetje vreemd, hij praat heel hard en in zich zelf maar hij doet heel erg zijn best. (hij is in zijn eentje) We eten erg lekker, ik zit helemaal vol. Vlak voor we weg willen gaan barst het slechte weer los. Het regent echt kei en kei hard, met een soort van sprintje naar de auto. Onderweg rijden we ook door de hoosbui. We hadden eigenlijk nog het idee een avondwandeling over het strand te maken maar dat laten we maar gaan. We gaan wel lekker op ons balkon zitten want je wordt daar niet nat en buiten is het nog steeds erg warm dus juist wel gezellig met het gespetter en het gedonder op ons balkon.



2 opmerkingen:

  1. Soph leefde thuis al in de tijdszone van de VS 😂🫶

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van de pier. Het strand bij outrigger was altijd heel mooi inderdaad. Jammer dat het hotel er niet meer is.

    BeantwoordenVerwijderen