vrijdag 25 februari 2022

coming home

 De wekker gaat om 3.30 en ik kon niet eens meteen in slaapkomen dus dat waren wel heel weinig uurtjes slaap. Bij het uitchecken krijgen we allemaal een kunststofbakje met een ontbijtje erin, een broodje ham/kaas/komkommer/tomaat, een yoghurt met een houten lepel en een appel. In de bus horen we dat yoghurt als vloeistof geldt dus dat moeten we ophebben voor we de douane doorgaan. We eten het dus maar in de bus op. 

Bij de vertrekhal staat een enorme rij, echt een enorme rij, ik kan me niet heugen dat ik zo lang in de rij moest staan om in te checken. Bij de balie nog het vaccinatiebewijs moeten laten zien en dan werd het niet gescand maar ze moesten de datum van de laatste prik zien. 

Toen door naar security nou dat was niet gezellig, een hork die iedereen afblafte, ons ook. Wachten ik heb niet gezegd dat je die bak mocht pakken, nee niet in die bak maar in die. Vervolgens zag Sophia er stoned uit want ze gingen met een doekje over haar handen en over haar buik vegen. Een andere vrouw van onze groep moest helemaal op een plateau komen staan en werd met een scanner van voor en achter onderzocht. Nou ik vind het nodig om mensen zo af te blaffen ook niet in zo'n functie. 

Eenmaal door de security was de gate niet bekend, (later bleek dat er ook geen wachtkamers bij de gates waren) dus dan maar op een bankje in de hal zitten en het ontbijtje opeten. Nog een keer koffie/warme choco en een croissantje voor Sophia halen en nog een keer het flesje water bijvullen. Het IJslandse kraanwater is echt heel goed water en het is overal gratis te krijgen, elk restaurant serveert het gratis en ook bij een cafetaria (zoals bij de waterval) staan er flessen om in te schenken of zijn er tappunten voor je flesje.

Na een tijdje staat er op de monitor dat we naar de gate moeten, daar kun je dus niet zitten en staat iedereen vanaf dat moment al in de rij. Het duurt nog wel even voor het boarden ook begint maar om een uur 7 gingen we boarden. Het was een groter vliegtuig dan de heenweg. Het was een vliegtuig met rijen van 2 stoelen, rij van 4 en dan weer 2. Wel kleiner dan de vliegtuigen naar Amerika maar groter dan het vliegtuig van de heenweg. Ik zat met mijn moeder bij het raam en Sophia en Kader naast ons op de middenrij. Ik viel al snel na het opstijgen in slaap maar werd wakker omdat het zo koud was op mijn plek, later werd het weer beter. Met een half oog naar Harry Potter gekeken, omdat ik dus geen koptelefoon mee had expres iets uitgekozen wat ik al ken. Af en toe een spelletje op mijn telefoon en al vrij snel gingen we landen. We vlogen een tijd over Nederland en ik herkende niks, tot Amsterdam aan toe, daar zag ik de gebouwen van de zuid-as en het Amsterdamse bos, zelfs t cafeetje waar we vaak een broodje kroket halen. 

Na het landen hoefden we niet meer door een paspoort controle en konden we naar de bagageband. We kregen onze koffers en zeiden een aantal mensen van de groep die we nog zagen gedag en Guide de reisleider. 

Buiten moesten we even wachten en toen kwam een vriend/collega van Kader met een taxi ons ophalen. Lekker snel weer thuis. Even wat drinken, koffers vast boven zetten en toen naar Middenmeer om onze Pim weer op te halen. Ze zat lekker in haar witte bakje, had veel met de nepmuizen gespeeld en was flink aan het miauwen in de auto. 

Nou nu nog weekend en dan maandag weer aan het werk. 

Het was een topreis, een hele bijzondere ervaring! Normaal zijn we meer van met de eigen auto/huurauto maar in al die sneeuw en besneeuwde wegen en de weerconditie waren we blij dat we met een groep waren. De  groep was ook erg gezellig en we hebben veel gezien.

Nog even een paar foto's die mensen van onze groep hebben gemaakt van ons in de Blue Lagoon en het Noorderlicht.




Op de bovenste foto het Noorderlichts zoals het door sommige camera's te zien was, op de onderste twee zoals we het met het blote oog zagen. 


Hierbij het einde van dit blog, tot de volgende vakantie! 


2 opmerkingen:

  1. Al met al een topvakantie en veel gezien en hebben wij mee genoten, nu nog even relaxen en dan kunnen jullie er weer tegenaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een lange rij in IJsland ben benieuwd hoe het nu met de secureti gaat .een hele goede reis en ik kijk al uit naar het eerste blog en Sophia veel vloggen alsjeblieft

    BeantwoordenVerwijderen