zondag 17 juli 2022

Voorbereidingen

 Zal het dan morgen eindelijk weer zover zijn? Ik durf het nog niet helemaal te geloven maar morgen mogen we eindelijk weer de oceaan oversteken en ons geliefde Amerika bezoeken. Alle spullen zitten in de koffer (verdeeld over 2 koffers, we hebben het plan in Amerika een nieuwe te kopen) dus nu tijd voor mijn eerste blog! 

2 jaar geleden een mooie reis samengesteld maar ja we weten allemaal waarom die niet doorging. Ook vorig jaar hoopten we dat het zou lukken maar nee toen werd het Curacao, ook heel erg leuk maar geen Amerika. In November kwam toen eindelijk het nieuws dat Amerika weer open ging en dus meteen weer aan het regelen geslagen. We moesten wel weer bijbetalen bovenop de vouchers maar de schade viel mee. 

Met April de eigenaresse van het huis had ik twee jaar geleden al afgesproken dat ik de huur mocht verplaatsen naar een andere datum zonder te hoeven bijbetalen, dus met alle prijsverhogingen komt dat nu wel heel goed uit. Alleen wil April zelf haar huis na twee jaar ook gebruiken, dus moest ik echt de eerste twee weken van mijn vakantie nemen en daarom moeten we nu echt direct de eerste maandag weg. 

De cruise die ik geboekt heb is juist verplaatst naar 11 augustus dus in de ruime week ertussen gaan we kriskras door Florida en een stukje Georgia om Savannah te bezoeken.

In mijn reis van twee jaar geleden hadden we op Atlanta zullen vliegen, dan via de Great Smokey mountains naar Charleston, Savannah, St Augustine en dan naar Miami voor de cruise. Nu we dus direct naar het huis moeten redden we dat niet en doen we dus een rondje nou eigenlijk dus meer een kriskras route door Florida. Alle hotels in Januari geboekt (en de meeste ook al betaald) en dat is gunstig want de euro/dollar koers is flink gezakt, bovendien waren de hotel prijzen in Januari goedkoper dan nu dus dat voordeel pakken we nog mee! 

We hebben een dikke stapel papieren uitgeprint, want gewoon in een vliegtuig stappen is er tegenwoordig niet meer bij... Online inchecken is mij ook niet gelukt, dus dat moet morgen bij de balie. En dan zijn er nog de zorgen over Schiphol morgen, hoe zal het morgen op Schiphol zijn, je hoort zoveel verschillende berichten.. 

Gisteren Pim naar haar kattenpension gebracht. Ze heeft een hele mooie kattensuite en Els is altijd heel lief voor haar, maar vandaag missen we haar heel erg. 

Ook gisteren met de hele familie naar Sophia's schoolvoorstelling van Mama Mia geweest. Wat doen al die kinderen/jongeren het goed! En wat ben ik ontzettend trots op mijn Sophia! Vanavond is haar laatste optreden met aansluitend een afterparty waar ze maar even heen mag want om 4.30 gaan we uit huis vertrekken, hopelijk kunnen we wat in het vliegtuig slapen... 

Nou hopelijk volgt mijn volgende blog snel, vanaf Miami! 


5 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd komt vast allemaal goed en straks lekker slapen in het vliegtuig leuk vooruitzicht nogmaals goede reis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat we nu de route weten. Op Schiphol komt het ook vast goed. Hele goede voorspoedige reis gewenst!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast een goede reis en have fun.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel plezier in Florida, en maak je niet druk over Schiphol , wij waren er vorige maand ook in 1,5 uur doorheen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk leuk om weer iemand te volgen! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen