donderdag 28 juli 2022

Rust in de natuur

 Lekker tot 8.15 geslapen, ik had met Sophia afgesproken dat ik haar om 9.00 zou wakker maken maar ze had geluk want ik had bedacht dat ik de reservering die ik voor onze laatste Disneydag had wilde wisselen. Ik had namelijk eerst het idee een halve ochtend naar Animal Kingdom en dan hoppen naar Magic Kingdom, maar we hebben in Animal Kingdom echt alle attracties al gehad en de rij ´s morgens voor Flight of passage is zo ontzettend lang dat we daar geen zin in hebben en we vonden gisteren het nieuwe Starwars land zo geweldig dat ik Animal Kingdom heb omgeruild voor Hollywood studios en dan wel ´s middags hoppen naar Magic Kingdom maar voor je tweede park hoef je niet te reserveren. Het is er wel allemaal ingewikkelder op geworden want je kan dus nu alleen maar naar parken die je gereserveerd hebt en dan is het geluk voor ons dat dit om een zondag gaat, want de zondagen zijn nog wel beschikbaar en de andere dagen niet. Dus daar was ik vrij lang mee bezig vanmorgen en dus had Sophia geluk en hoefde ze er pas om 9.30 uit. Toen lekker ontbijten, ik had ommeletjes gemaakt dat is eigenlijk Sophia´s specialiteit maar die van mij waren ook lekker.

Na het ontbijt spullen inpakken en omdat dit deels stranddag wordt is dat best veel. Koeltas met drankjes, tas met waterschoenen en UV shirts, handdoeken etc. Er staan hier ook strandstoeltjes en een parasol maar die hebben we laten staan want naast het strand willen we ook wat natuur bekijken en gaan alleen zwemmen en niet op het strand zitten. 

Ik had dit keer een adres opgezocht van het bezoekerscentrum van Merrit Island, normaal rijden we altijd naar het centrum van Titusville en dan de brug over. Maar Tomtom en mijn telefoon kenden de Scrub jay way niet. Dan maar gewoon naar Titusville rijden maar daar had ik het idee dat ik er misschien al voorbij was en zette Merrit Island in de navigatie en die stuurde ons naar de brug van Kennedy Space center, maar als je daar voorbij rijdt kom je weer in restricted area en je kan vandaar dus niet naar Merrit Island wildlife drive, visitor center en stranden rijden. 

Dus wat later dan gepland om 12.30 kwamen we pas bij het Visitor center. Voor de deur hing een papier met een wasbeer erop, ik denk nog leuk iets met wasberen maar nee het ging erom dat ze binnen een masker verplichting hadden. Nou ik heb ergens in de villa in een tasje nog wel maskers maar nu niet bij me dus laat dan het centrum zelf maar gaan. 

Wel deden we het rondje om het visitor center heen en dat was weer een goede zet. We staan nog maar net aan het meertje te kijken als we een enorme plons horen en zien. Wat zou dat zijn? We zien al snel een flinke alligator met een groter snelheid het meer in zwemmen en dan weer terug. We denken dat hij weg is maar komt dan weer terug gezwommen en dan onze kant op. (we staan veilig op een boardwalk) en we kunnen hem goed zien.


Daarna maken we een wandeling over de boardwalk, de omgeving is hier zo mooi, een tropisch bos met palmbomen en bomen met spaans mos erin. 



Hierna rijden we door naar het strand. We moeten 20 dollar toegang betalen, daar mag je dan wel de hele week voor komen maar ja dat zijn we niet echt van plan. Op weg naar het strand rijden we nog bijna een klein slangetje aan, het leek net een stuk autoband maar het was dus een slangetje, we hebben hem net niet geraakt. 
Er zijn 13 parkeerplaatsen met toegang tot het strand en parkeerplaats 13 is ook voor nudisten er staan overal waarschuwingen dat er dus mogelijk iemand naakt kan zijn op strand nummer 13. Sophia roept al dat ze daar absoluut niet heen wil, haha was ik ook niet van plan. 
Bij parkeerplaats 5 zetten we onze auto neer, hier staan wel een aantal auto's maar niet veel, het is niet druk op het strand.
We willen lekker gaan zwemmen maar als we er in zijn moeten je echt heel lang doorlopen tot het diep wordt en er zijn wel enorme golven dus je kan ook niet echt ver gaan. Het water heeft een lekkere temperatuur, niet het badwater wat het wel eens is maar zeker niet koud. We spelen een tijdje in de golven maar echt zwemmen lukt niet dus na een half uurtje stoppen we ermee. We eten lekker watermeloen op het strand. Daarna gaan we aankleden maar de wc waarin we het doen is niet erg schoon en het is een natuurstrand dus ook geen douche dus helemaal bezweet en zanderig stappen we de auto weer in, maar we zien nog wel een (land) schildpad weglopen.






We stappen weer in de auto en maken een stop bij Eddy's creek. Hier hadden we vroeger Manatees gezien en ja hoor ze zijn er weer. Wat zijn het er weer veel, ze spelen en krioelen. Sommige zijn heel dichtbij en komen even boven water om te ademen, de andere die wat verderop bij het ondiepe zijn komen er helemaal bovenuit. Wat een super gezicht! 






We zien ook weer een (land) schildpad en even later nog een.
Hierna rijden we er weer uit en rijden nu richting de Blackpoint wildlife drive. Dit is toch zo'n schitterende omgeving, de meertjes met bomen erin, palmboom bossen etc. We zien ook weer een alligator en meerdere mooie vogels, alleen de vorige keer zagen we hier roze lepelaars en die zien we nu niet.










Om 17.30 beginnen we weer aan de terugweg, we tanken even want hier in Titusville is de benzine goedkoper en we rijden weer 100 tolpunten langs. Om 19.00 zijn we weer in de Orlando area maar er is natuurlijk weer dikke file. We stoppen bij de publix voor wat dagelijkse boodschapjes en als we buiten komen stortregent het. We hebben geen zin om te wachten dus rennen maar. We zijn drijfnat als we in de auto zitten, echt nog natter dan na Kaliriver rapids. Gelukkig hoeven we maar een klein stukje te rijden en kunnen we iets droogs aantrekken. We eten vandaag pannenkoeken, lekker simpel maar wel erg lekker. Verder hebben we lekker een rustige avond in ons huis. 






1 opmerking:

  1. Wat een prachtdag weer en weer veel gezien
    Hartstikke leuk jullie halen alles uit een dag en mooie foto's
    Lekker pannenkoeken enne die nudisten .... komt mij bekend voor dat Sophia dat niet wil
    Kan mij nog een kano tochtje herinneren dat jullie je handen voor de ogen hielden

    BeantwoordenVerwijderen