maandag 25 juli 2022

Nahtazoo

 Oh wat sliep ik weer lekker en nu was ineens de wekken om 6.50 wel erg vroeg, had me liever weer eens omgedraaid maar om zoveel mogelijk uit je Disneydag te halen moet je ´s morgens om 7uur je eerste Genie+ boeken en dat deed ik dus ook. Vandaag gaan we naar Animal Kingdom en ik boekte als eerste de Navi River Journey in het Pandora gebied. De allerleukste attractie Flight of passage, dat je op een vliegend paard (banshee) door Pandora vliegt kan niet met Genie+ geboekt worden. Wel kan je zodra je in het park bent een Individual Lightning lane erbij kopen dus voor nog een extra bedrag bovenop de Genie+ kun je nog een voordringpas voor deze attractie boeken en dat zijn we wel van plan, we geven nu toch al geld uit dat kan dit er ook nog wel bij en de wachtrijen voor deze attractie zijn altijd megalang. 

Om 7.30 zijn wel al helemaal klaar en rijden we weg. Wonderboven wonder weer geen file op de 1 en even over 8en rijden we het terrein van Animal Kingdom op, we parkeren vlak achter de preffered parking dus vrij vooraan. 

We laten wat foto's van ons maken en kopen via de app Individual Lightning Lanes voor Flight Of passage. Eerst lukt het niet want het internet is heel traag maar na een tijdje lukt het en om 17.00 kunnen we dan voordringen bij Flight of passage, het park is nog maar net open en er staat nu al een wachtrij van 120 minuten. 

Maar nu eerst de boottocht, oh wat is dit mooi, voor foto's is het binnen te donker maar het is zo'n mooie boottocht door de jungles van pandora, er zijn bewegende figuren maar veel wordt gedaan door licht en toch lijkt het net echt. Als we buiten komen zoeken we een bankje en eten we onze cheesecake, (we hebben er 1.5 mee) Het hele Pandora gedeelte is zo mooi, zo onwerkelijk! 




Na Pandora maak ik een reservering voor de safari, voor we daar in kunnen doen we eerst de wandelsafari door het Afrika gedeelte, Sophia vindt dit minder leuk maar ten slotte is Animal Kingdom ook dierentuin. Ze noemen zich zelf Nahtazoo (not a zoo) ja het is ook veel meer dan een gewone zoo maar er zijn ook veel dieren te bekijken en ik ben een dierenliefhebber dus ga kijk hier graag rond.

De dieren zitten ook in zulke mooie verblijven, de Gorilla's bijv hebben een schitterende vallei met watervallen, het is ook erg groot. De gorilla op de foto was ook heel ver weg, heb ik met mijn telelens gemaakt. Dan is het tijd voor de safari met het busje. Dit is zo leuk, zo mooi gemaakt ook met die bomen en de vlaktes, je waant je echt in Afrika. We spotten heel veel dieren! 







Als we uit de safari komen boek ik een Genie+ voor de wildwaterbaan (Kali river rapids) We moeten een uur overbruggen en zien dat er een Lion King show is. Terwijl we daar heen lopen kijken we naar een groep Afrikaanse dansers en Disney figuren die op bootjes voorbij komen. Net als in Magic Kingdom kan je nergens meer met figuren op de foto behalve bij een officieele rij met Mickey Mouse in Safari Outfits. Dat vind ik wel jammer. 
We zien hier trouwens wel meer Nederlanders, vandaag 5 gezinnen geteld en er zijn meer fotograven. 



De LionKing show is ook weer zo super, zo mooi met alle dansers, zangers en acrobaten en oh wat heerlijk de airco hier. Het is vandaag zo heet en ik heb er op een of andere manier vandaag veel meer last van dan de afgelopen dagen. 





Na de LionKing show is de wildwaterbaan aan de beurt. Sophia heeft het hier helemaal niet Sop en de hele rij van 5 minuten dankzij Genie+ maakte zich druk om het nat worden en dan moet je weten dat we hier op voorbereid zijn en droge kleren meehebben, daarnaast hebben we ook ziplockzakjes mee waar we de camera's en telefoon in doen. Als we eenmaal in de boot zitten zit Sophia echt prima, de andere helft van de boot krijgt het water overzich heen, mijn moeder en Sophia zijn op wat spetters na droog en ik ben alleen aan mijn rechterkant nat. Nou dat is meegvallen en daarna wel andere mensen nat maken door op knoppen te drukken waardoor een olifant water op de bootjes spuit. 

Hierna willen we eens gaan eten, maar t liefst wel echt ergens binnen in de airco want het is zo heet. we belanden bij Restaurantosaurus en  vlak voor ons gaat een groep van allemaal meisjes van een school ofzo naar binnen, we zijn even bang dat er voor ons geen plek meer is maar vinden toch een plekje. We eten een hamburger en kunnen de drinkbekers bijvullen hoe vaak we willen, nu voelen we ons wel wat beter in de airco en weer flink gedronken. (natuurlijk hebben we ook flesjes water bij ons maar dit is echt even lekker) 
Na de lunch gaan Sophia en ik in Expeditie Everst (de achtbaan) We scannen wel mijn moeders kaartje anderss kan zijn straks geen nieuwe lightning lane boeken. Het is zo'n leuke achtbaan, stukje achteruit dat is iets minder en dan een grote drop vooruit waar we eigenlijk nog niet klaar voor waren want we zaten te kletsen, maar deze achtbaan is zo ontzettend mooi gethematiseerd. We gaan nog even afkoelen in de 3d voorstelling van a bugs life, dit is binnen in de grote boom. De grote boom is zo mooi maar de film stelt niet veel meer voor, maar wel heel lekker airco. 







Als we er uit komen bestellen we een lightning lane voor Dinosaur, we zijn te vroeg en gaan in de schaduw op een muurtje zitten wachten, als het dan tijd is en we er aan komen is Dinosaur stuk. Je mag wachten en je Lightning Lane later gebruiken of het inwisselen voor een andere attractie maar niet voor dit en niet voor dat, het komt er op neer dat het niet is voor andere attracties die wij leuk vinden. Dan zien we dat het ondertussen ook tijd is voor Flight of Passage. We lopen weer de hele rij voorbij en ook op het einde zoeken ze net 3 personene dus we hebben helemaal niet gewacht, Eerst is het voorprogramma je moet op een stips staan en je ziet jezelf in een soort diavorm op een beeldscherm, je moet bewegen want je moet gedesinfecteerd worden van de bugs, daarna wordtr er een avatar aan je gekoppeld en dan komt het beste, je mag op een soort motor gaan zitten die dan straks je Banshee wordt. Eerst is er een kleine storing maar dan gaat het scherm open en vlieg je door Pandora, terwijl de Banshee tussen je benen ademhaalt, door de bossen, over zee het is zo ontzettend gaaf, maar je moet het een keer meegemaakt hebben om het echt te begrijpen. 
Als ik eruit kom voel ik me wel enigszins duizelig dat had ik de vorige keer niet, maar gelukkig trekt het snel weg. We zitten op een bankje te kijken wat we nu eens zullen doen, Er zijn nog maar twee dingen die we niet gehad hebben. (behalve wat shows die al afgelopen zijn en de dieren van Azie bekijken maar dat wilde Sophia niet) Die twee dingen zijn Dinosaur die nog steeds stuk is en op de foto van Mickey maar hier is geen lightning lane meer voor te krijgen en de normale wachtrij is 70 minuten. Net als we besluiten dan maar vast naar huis te gaan doet Dinosaur het weer. De normale wachtrij is ook maar een kwartier maar wij stappen helemaal direct in. Het is een hobbeling ritje in een auto langs de dino's. Net op het punt van de foto zitten Sophia en ik net met onze vingers in onze oren want een herrie was het wel. 
Hierna gaan we via de winkels, veel leuks gezien maar uiteindelijk niks gekocht naar de uitgang.
We hebben een snelle weg weer terug en maken nog even een stop bij de Publix. Bij het huis gaan we lekker eten, mijn moeder en ik een kant en klare kip en Sophia pizza. Nu het blog maken is om kwart voor 10 klaar en dan nog even in de jaccuzi

Hier is nog de link naar Sophia's vlog over Magic Kingdom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten