zaterdag 23 juli 2022

21 Alligators

 Heerlijk geslapen! Om 8.00 wakker even dacht ik, ik blijf liggen maar dat vind ik toch zonde dus ik ga eruit en begin aan het blog van gisteren want ik was te moe om dat ´s avonds te gaan doen. Mijn moeder en Sophia slapen allebei nog. Mijn moeder houdt het uit tot 9.15 wat voor haar heel bijzonder is en Sophia maak ik om 10.00 wakker wat niet zo bijzonder is maar ik wil nu gewoon ontbijten. Tijdens het ontbijt videobellen we met Kader. We doen het kalm aan, zetten een was aan, ruimen nog wat dingetjes op en pakken wat in om te gaan. Om 11 uur gaan we de deur uit, het alarm werkt nog steeds niet.. als we thuis komen zal ik April mailen.

Via de tolweg (elke keer 1.50 of 1.75) rijden we naar Apopka om daar de wildlife drive te gaan rijden, deze is alleen op vrijdag en in het weekend open. Ik ben hier nog nooit eerder geweest maar heb er veel over gelezen in andere blogs en dus stond dit al een paar jaar op mijn lijstje. 

Ik had verwacht te moeten betalen bijv door geld in een enveloppe te doen ofzo maar het was helemaal gratis. Het is een moerassig gebied met slootjes en een groot meer. Er zitten enorm veel watervogels, allemaal soorten hele aparte reigers en er zitten alligators. De laatste keer dat we in Orlando waren hadden we geen een alligator in het wild gezien, (ok is was niet hier geweest) dus ik vraag me af of we nu wat zullen zien. Al na 10 minuten zien we de eerste en hoe verder we rijden hoe meer we zien. Ook hele grote. Sommige met allemaal gras op hun rug. Veel duiken onder water als je een foto wil maken maar een paar willen wel op de foto en laten zich rustig fotograferen. Het is een rustig een richtingsverkeer weggetje, alle andere auto's komen ook om dieren te spotten en oh wat is het hier heerlijk rustig, alleen maar allemaal vogel geluiden! 

We zien ook allemaal watervogels, zoals ibissen, green herrons, three collard herrons en van de anderen ben ik de naam vergeten, ik zocht ze op in mijn boekje maar die ligt nog in de auto en ik ben al die namen vergeten. We zien wel heel heel veel waterhoentjes ook met hele kleintjes heel schattig. Ook nog twee keer een schildpad maar die hadden ook geen zin om op de foto te gaan. 













In totaal hebben we 21 alligators gezien, na een tijdje maakte ik geen eens meer foto's van ze, ging ze alleen nog tellen. We rijden weer naar huis en maken een stop bij de Publix. Om 15 zijn we thuis en we snacken wat. Sophia en ik hebben poptarts geprobeerd, ze waren lekker. Ik stuur April een mailtje over het alarm, ze snapt het ook niet maar het is niet zo erg zolang we niet 's nachts van huis zijn. 
Het lijkt even te gaan onweren in de verte horen we donder dus we rommelen binnen wat, maar het onweer zet gelukkig niet door dus we gaan lekker zwemmen! Wat is dat toch heerlijk, lekker zwemmen in je eigen zwembad. We zwemmen, relaxen en eten 's avonds voor de tweede keer spaghetti want we hadden van alles precies de helft over. Nu ik geen medicijnen meer gebruik en geen last van mijn maag meer heb neem ik wel heerlijk een roseetje, lekker hoor zo aan mijn zwembad! Sophia heeft problemen haar vlog up te loaden vanaf de Go pro dus vandaag nog geen link.. We gaan nog lekker in de jacuzzi en dan is het voor vandaag weer mooi geweest. Wat was het weer heerlijk. 






1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke dag weer met een super afsluiting aan het zwembad met rosé ben jaloers
    Jammer van sophis haar blog
    Ik kijk er naar uit

    BeantwoordenVerwijderen