donderdag 21 juli 2022

little change of plans

 Heerlijk geslapen, een enorm bed voor mij alleen.. slaap alleen gewoon aan een kant maar toch een luxe. Ik slaap tot 5.30 denk dat is het zelfde als gisteren ga even lezen en val weer in slaap tot half 8. Als ik de kamer in kom is mijn moeder al wakker en is het geen verrassing dat Sophia nog slaapt. 

Ik stuur Kader een berichtje en even later zitten we te videobellen en geef ik hem even een tour door het huis. Als ik even later naar  buiten kijk zie ik naast onze lanai een schattig konijntje zitten, hij eet blaadjes van de heg. 


Sophia komt om even over 8en ook uit bed en we beginnen aan het ontbijt, eieren met bacon en brood. Tijdens het ontbijt videobellen we nog een keer met Kader zodat hij Sophia ook even kan zien en spreken. Na het ontbijt als ik mijn spullen uit de koffer eens netjes wil gaan opruimen voel ik me plotseling niet zo lekker, ik heb erge krampen in mijn maag en slokdarm. Elke keer als ik denk dat het weer gaat en alsnog met mijn koffers in de weer ben begint het weer. We gaan buiten zwemmen maar ook dat voelt niet lekker. Gelukkig als ik rustig op een ligstoel ga zitten trekt het langzaam weg. Eerst rustig een uurtje lezen en zitten. Mijn moeder en Sophia zijn wel lekker aan het zwemmen en na een tijdje kom ik er ook in. Gelukkig ik voel me weer goed. We genieten lekker van het zwembad, de floaties en de ligstoelen en om 13.00 gaan we de sushi lunchen die we gisteren hebben gehaald. Ik voel me nog steeds goed en dus gaan we zoals we hadden bedacht winkelen. 




Ik wil gaan winkelen in winkelcentrum The loop, hier ben ik nog nooit eerder geweest maar door de vlogs van Merel heeft dit winkelcentrum mijn interesse. Ik zoek het adres op en we gaan op weg, maar wat raar als we aankomen op het adres is er wel een winkelcentrum maar Loop er zit wel een Ross dus daar gaan we eerst maar eens kijken. Ik vind een aantal leuke topjes en Sophia een zonnebril en makeup want dat laatste is ze thuis vergeten. 

Helaas als ik sta te passen voel ik ineens de pijn in mijn maag/slokdarm weer terug komen. Bah! Ik wil toch zoveel mogelijk met mijn programma verder gaan dus probeer de pijn te negeren. Ik snap al wat het probleem is waarom ik dat andere winkelcentrum niet gevonden heb. In Amerika heb je vaak straten met een noord en een zuid en wij zijn nu in zuid en we moeten naar noord. Dus de auto weer in en even een stukje rijden en het klopt, hier zit het winkelcentrum wel. 

We beginnen bij de Tommy Clearance, zowel Sophia als ik passen wat broeken maar er zit  niks voor ons bij. Dan gaan we naar de Nike clearance, wat is het heet op straat, de zon brand enorm. Bij de Nike clearance vindt Sophia een heel mooi paar. Ik voel me helemaal niet lekker dus pas zelf niks meer, had ook schoenen voor Kader willen kopen maar dat moet dus maar even wachten. 

Als we Nike uitlopen begint het buiten plotseling donker te worden, met de auto gaan we naar het andere gedeelte van de Loop want daar zit een Michaels, een knutselwinkel. Hoewel ik er nooit veel koop vind ik het altijd heerlijk om hier rond te lopen en alles te bekijken. Nu ik me niet zo lekker voel vind ik het minder leuk maar Sophia geniet hier ook enorm van en ze koopt een paar enorme oorbellen voor de Pirate Night straks op de cruise. Het oorspronkelijke plan was om nu lekker uit eten te gaan er zit hier een Olive Garden en een BJ brewhouse wat beide favorieten zijn maar ik heb zo'n last van mijn maag dat dat nu geen optie is. 

We moeten echt nog naar de Walmart en besluiten daar meteen iets te eten voor in het huis te halen. Terwijl we naar de Walmart rijden is de lucht helemaal zwart, het bliksemt en het dondert en het begint keihard te regenen! Als we bij de walmart de parkeerplaats oprijden regent het nog maar wel iets minder dus we lopen met een snelle pas naar de ingang. 

Gelukkig voel ik de pijn in mijn maag/slokdarm weer wegtrekken en kan ik wel van de Walmart genieten, het klinkt misschien gek maar in de jaren dat we niet naar Amerika konden heb ik het winkelen in de Walmart zo gemist.

We slaan eerst op de foodafdeling van alles in, we hadden alleen een kant er klare kip willen halen en die zijn al op. Sophia stelt voor om spaghetti te gaan kopen dus halen we daar vanalles voor in huis. Na al het eten nog naar non food waar we vooral bij de drogisterij van alles nodig hebben zoals shampoo. 

Als we weer naar huis rijden komen we natuurlijk weer in de file terecht en zijn we over 8en pas thuis en ruimen we uit en eten de spaghetti. Ik zie op de bijsluiter van de antibiotica die ik moest slikken dat slokdarm krampen een veel voorkomende bijwerking zijn van het soort dat ik had, dat verklaart dus deze pijn. Wel fijn om te weten waar dit vandaan komt en dat het wel snel zal overgaan want ik ben klaar met mijn kuur. 

We eten buiten naast het zwembad bij het orkest van alle krekels. Het eten smaakt goed en valt bij mij ook goed en we zitten hier super lekker, de lichten bij het zwembad aan, het ziet er geweldig uit.



Morgen voor de eerste keer naar Disney dus ik hoop dat ik me dan wel beter voel dan vandaag. 


Hierbij de link naar Sophia's vlog van de eerste twee dagen, de vliegreis en de eerste dag winkelen in Ft Lauderdale

https://youtu.be/uod1v5L-RwY



1 opmerking:

  1. Dat is wel vervelend die bijwerkingen van het antibioticum
    Gelukkig is je kuur afgelopen veel plezier in Disney

    BeantwoordenVerwijderen