woensdag 27 juli 2022

Part of the resistance

 Om 6.50 weer de wekker, vannacht zijn mijn moeder en ik wakker geweest want we hoorden harde knallen of bonzen vlakbij ons huis, we zagen niks maar we kwamen ook niet meer meteen in slaap. Dus best wel moe toen de wekker ging. Maar het is voor een goed doel want ik schaf weer een nieuwe Genie+ dit keer voor Hollywood studio's. De eerste lightning lane (voor Smugllers run) is pas vanaf 11.45 geldig dus besluiten we dat er er ook niet super vroeg hoeven te zijn en laten Sophia iets langer liggen en ruimen eerst nog de was op. Om 7.45 moet Sophia wakker worden en gaan we aan het ontbijt. Ondanks dat we er wat langer de tijd voor nemen kunnen we bij Hollywood studio's toch nog vrij vooraan parkeren. We lopen Hollywood boulevard af en maken wat foto's.



We kunnen dus nog geen nieuwe Lightning lane kopen en de extra Individual lightning lanes voor Rise of the Resistance wat de top attractie van Hollywood studio moet zijn is al uitverkocht. We kijken waar geen lange rij is en dat is eigenlijk alleen maar bij op de foto met Olaf dus dat gaan we dan maar doen. 


Naast Olaf zit een bioscoop waar ze een film van Mickey Mouse laten zien, het is meer om de tijd te doden maar het is best een leuke film en je zit lekker in de airco (ook erg leuke stoelen in de vorm van Mickey Mouse) 
We zien dat er om 11 uur een show van Belle en het Beest is maar het is nog iets te vroeg, we zien een fotopas fotorgaaf laten ons op de foto zetten maar terwijl ze daarmee bezig is komt er een mini parade aan. Auto's met figuren van Incredibles en Toy Story, na de parade gaat de fotograaf weer met ons verder.

Nu is het zo'n beetje tijd om naar de Belle en het Beest show te gaan, het is een overdekt theater maar wel met open muren maar geen airco, we enorme ventilatoren en de temperatuur is aangenaam. Het is trouwens vandaag veel minder heet dan de andere dagen, het is veel beter uit te houden. 
De show van Belle en het Beest was weer erg leuk! 





Na Belle en het Beest hebben we nog een half uurtje tot Smugglers Run en we gaan even lekker naar de Starbucks. Mijn moeder heeft Frappucino met koffie en Mocca, Sophia met Caramel en zonder koffie en ik een soort ananas limonade. Daarna is het tijd om naar Smugglers run te gaan, dit ligt in het nieuwe star wars gedeelte. Ik had wel wat filmpjes van anderen gezien maar wist niet goed wat ik er van moest verwachten maar dit nieuwe StarWarsland, Galaxy's edge is adembenemend! En ik weet niks van StarWars, heb er helemaal geen verstand van en nog nooit naar gekeken maar het was adembenemend! Overal bergen, gebouwen, ruimteschepen, niet echt te beschrijven maar prachtig gemaakt. Dan de attractie zelf. Er zijn hier twee attracties een kleinere die Smugglers run heet en waar ik dus een Lightning Lane voor heb en de Topattractie is dan Rise of the Resistance. Daar staat op dat moment een rij van 120 minuten voor, dat gaan we later op de dag eens proberen.
Wij gaan dus nu naar Smugglers run. Je komt in een soort capsule terecht en iedereen krijgt een taak. Mijn moeder en Sophia zijn de captains, ze moeten het ruimteschip besturen, ik ben samen met een man Gunner en we moeten op vijandelijke ruimtschepen schieten en dan heb je nog de Engineers, die zitten achteraan en geen idee wat die moesten doen. Het was heel leuk, je vloog met je ruimteschip door allemaal valleien, Sophia moest zorgen voor links en rechts en mijn moeder voor op en neer. Soms riep Sophia dan OMHOOOG of ze trok aan een hendel maar ze hadden het echt goed gedaan. Ik heb lekker om me heen geschoten. 
Hierna lopen we een rondje door Galaxy's Edge en verlaten het en komen uit in Toy Storyland.




Hier hebben we een Lightning lane voor Toy Story, er is hier ook een kleine achtbaan van Slinky Dog en die is zo razend populair, maar we snappen niet zo waarom, het is gewoon een kinderachtbaan, ga ik geen 100 minuten voor in de rij staan... 
Bij Toy Story Mania moeten we weer schieten, dit keer met een 3d bril op verschillende doeleinden. Sophia heeft dit keer gewonnen! 
Na Toy Story gaan we naar Frozen Sing Along, heel grappig vertelt door twee comedians en dan ondertussen lekker voluit meezingen. Hoewel Sophia met haar zangles me wel steeds verbeterd nee je moet zo uitademen of zo zingen, ach ik zing gewoon lekker mee! Op het einde gaat het zelfs sneeuwen, ik zei toch al dat het vandaag frisser was dan de andere dagen er valt zelfs sneeuw.



We hebben nog wat tijd over voor onze dinerreservering begint en gaan naar de Muppets 3D. Hij blijft grappig maar wat vooral lekker is, is de airco, stiekem even mijn schoenen uit en heel stiekem een minuutje de ogen dicht in deze lekkere stoelen. Als de film klaar is plenst het buiten van de regen. Met een enorme onweersbui gaan we naar ons restaurant, regencapjes aan dus! 
Het is inmiddels 4 uur en tijd voor onze Dinner Reservation bij het Brown Derby restaurant. We hebben hier vroeger ook gegeten toen was het een menu met een Fantasmic Dinner Package nu eten we hier a la carte. Het is een heerlijk restaurant, het heet ook Signature/Fine Dining. Daar is de prijs ook na maar het is echt heerlijk! Het lekkerste eten van de hele vakantie! Eerst beginnen we met een cocktail voor mij en Mocktails voor mijn moeder en Sophia.



Daarna hebben mijn moeder en ik de Shrimps en Scallops en Sophia de Filet Mignon. Het bord zag er niet zo groot uit maar we waren er toch van vol en het was zo heerlijk! Sophia en ik nemen nog een toetje, hoewel Sophia het niet op kon. Ze had bij creme brulee een klein schaaltje verwacht en niet hele pan. Ik had een chocolade taartje en het was ook weer heerlijk! 




Na het eten regent het nog steeds, we hoeven echter maar een klein stukje naar het Chinese theater. Vroeger was hier de Great Movie Ride, nu is hier een attractie van Mickey, Minnie en Goofy met een trein, het is een trackless systeem, het karretje vliegt alle kanten op maar het is ontzettend leuk, echt een verbetering! Hierna zien we dat Rise of the Resistance nu een wachtrij van 80 minuten heeft, veel korter zal het niet worden. Op zijn hoogtepunt was het 240 minuten, dus in de rij. Op veel punten kan je op een muurtje zitten dat scheelt en de echte rij duur maar een uur, daarna is nog wel een voorprogramma op de echte attractie maar dat is ook al super leuk. We zijn onderdeel van het verzet, we worden gevangen genomen en we moeten vluchten, het personeel doet ook bijv onbeleefd tegen je alsof je gevangen bent. Je gaat daarna in een soort trammetje, dan loop je weer door een hal vol met stormtroepers en dan weer in een karretje met een trackless systeem wat ook omhoog schiet, de figuren zijn zo echt lijken wel echte mensen, zijn ze niet want Darth Vader werd volkomen weggeblazen. Het is moeilijk uit te leggen maar het was echt een Wauw ervaring/





We lopen buiten nog wat rond, het regent niet meer en de ondergaande zon brengt weer een heel andere sfeer. Ook proeven we blauwe en groene melk. Mijn moeder en ik vinden de blauwe het lekkerst en Sophia de groene.




Dan is het nog een half uur tot de afsluitende show, veel mensen gaan op de grond voor het Chinese theater zitten maar wij zien iets verderop een terras waar je kan zitten, je zit wel iets verder maar je ziet het toch en we kunnen tenminste zitten. Bijna alle Disneyfilms komen als projectie voorbij met hier en daar wat vuurwerk. Jammer dat er nog steeds geen Fantasmic is maar dit is al iets! Dan naar de auto en om 22.00 zijn we thuis.

Hier is weer de link naar Sophia's vlog over Typhoon Lagoon, alleen heeft een deel vlak voor het einde geen geluid. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten