zondag 31 juli 2022

Een beetje pech

 Vanmorgen om 6.50 hoorde ik een fantoom wekker, ik had mijn wekker niet gezet, mijn moeder ook niet en Sophia al helemaal niet, toch dacht ik dat ik wat hoorde maar er was nergens een wekker die afging, ik probeerde nog wat verder te slapen maar het was alleen maar wat doezelen. Om 8.15 aan het ontbijt, om 9 uur de deur uit, geen file gelukkig en om 9.30 parkeerden we de auto bij Typhoon Lagoon, we waren nu vroeger en hoefden nu niet in de file om binnen te komen, we mochten een stukje het park in tot bij de kluizen en het winkeltje maar daar moest iedereen wachten. We waren dus zo snel dat we bij de ropedrop van Typhoon Lagoon waren. Om exact 10.00 mocht iedereen erdoor, sommige gingen meteen door naar een glijbaan, anderen zoals wij zochten naar een bedje, ondanks dat er niet zoveel mensen voor ons waren werden de meeste bedjes al geclaimd, we gingen niet zoeken en gingen direct naar onze oude plek onder het afdakje van de zijkant van het cafe. 

Daarna terug om een kluis te regelen en onze beker te her activeren. Daarna gingen we beginnen met wat glijbanen, als eerste Crush N Gusher want die hadden we de vorige keer gemist, Crush and Gusher is gemaakt als een fruit inblik fabriek, wij stonden in de rij voor de bananen crusher maar mijn moeder die alleen was kon niet van de bananen crusher af maar  hoefde gelukkig niet opnieuw in de rij en werd naar de coconut press verwezen. Met volle vaart naar beneden en omhoog, links en rechts want crush n gusher is geen glijbaan maar een watercoaster. 


Daarna in de familyraft dit keer hoefden we maar 10 minuutjes in de rij. Hoorden we ineens Nederlands praten, wilden een stel Nederlandse jongetjes voordringen door onder een touw door te gaan en naar de jongens ver achter ons te roepen jullie horen bij ons kom maar. Ze schrokken een beetje toen ik ze in het Nederlands aansprak dat ik daar niet gediend van was en wilden achter ons gaan staan, maar ook de mensen achter ons pikten het natuurlijk niet en toen konden ze mooi naar achteren.

Via een lopende band omhoog en dan met een hele brede glijbaan onder alle watervallen door naar beneden erg leuk! 

Daarna was het tijd voor de surf Pool met de super wave, vanaf alle kanten diep, midden en ondiep hebben we ons weer laten aanspoelen, dit is echt mijn lievelingsactiviteit hier.



Even naar de plek, opnieuw insmeren en drinken halen en dan naar de glijbanen achterin. 



De steile slaan we over en gaan de glijbanen met de 1 persoonsbanden. Bij de gele staat op een bordje een wachtrij van een half uur en bij de blauwe een kwartier, nou gaan die blauwe wel iets slomer maar dat maakt ons niet uit, in de rij voor de blauwe, maar dan merken we dat we net ze goed de gele hadden kunnen nemen want de wachtrij is even lang. Nou ja het is alsnog leuk maar we gaan niet nu ook nog een half uur voor de gele in de rij, we gaan eens eten. Deze keer naar Leaning Palms, we nemen een hotdog. Het duurt heel lang voor we aan de beurt zijn, in de tussentijd heb ik de beker gehaald zodat we ook kunnen drinken. Sophia heeft in de tussentijd een plekje in de schaduw gescoord. 
Na het eten moeten we eerst naar de kluis en daarna gaan we lekker op de lazy river. Ik merk op de lazy river dat het foto´s maken niet zo lekker gaat, ik zie ook een waas van vocht in mijn lens zitten. Het is een onderwatercamera, ik heb hem steeds al mee het water in maar ik merkte dat na het strand hij minder goed open en dicht ging. Na 2 rondjes op de Lazy river heeeeeeeerlijk, ga ik hem even in de kluis leggen. Onderweg kwamen we Stitch nog tegen en gelukkig kon ik hier wel een foto van maken voor Sophia. 





Na de Lazy river brengen we nog bijna een uur door op onze lievelingsplek, de super wave! Om 4uur vind ik het mooi geweest, mijn huis voelt trekkering en warm. Had me 3 keer ingesmeerd en toch ben ik verbrand. (pech nummer 1) 
We gaan ons aankleden en dan nog even naar Disney Springs, dat ligt aan de overkant. We beginnen in de enorme Disney winkel, oh wat zouden we hier graag een minuut gratis winkelen. Ik zag nog oven wanten waar ik eigenlijk naar op zoek ben, maar 15 dollar per stuk dus 30 voor 2 vind ik toch te gek. 
Bij de Lego winkel wil ik nog wat foto's maken maar er zit een soort waas voor, daarna krijg ik de camera niet meer uit en als ie eenmaal uit is niet meer aan... 
(pech nummer 2) 
We hebben honger en gaan bij de Ieder Fish and Chips eten en Sophia een hamburger. Als we daar zitten zie ik op Facebook dat van onze cruise groep mensen een Clear to Sail email hebben gekregen dus ik ga direct naar mijn email. Maar tot mijn schrik zie ik staan rejected. Ik was er al bang voor, het was zo lastig om dat vaccinatie bewijs up te loaden, maar wat zou er mis zijn. Ik log in op Safe Passage en daar staat dat de foto te blurry is, nou heb ik hem 's morgens vroeg gemaakt en ik kan het inderdaad achteraf ook niet goed lezen. 
(pech nummer 3) 
Van schrik hebben we geen zin meer in Disney Springs en gaan naar huis, maken een heel korte stop bij de Publix voor brood, water en Turkeybreast voor op brood. 
Thuis maak ik nieuwe foto's in goed licht en laad ze op in Safe Passage hopelijk is het nu goed, ik kan het in ieder geval zelf heel goed lezen nu. (heb nu eerst foto's gemaakt en upgeload ipv ter plekke een foto te maken die in het hokje past.) Als we gaan douchen en de was bij elkaar zoeken merken we dat Sophia's bikini er niet bij is. Ze schrikt zich rot want ze weet meteen dat ze die in het kleedhokje van Typhoon heeft laten hangen (pech nummer 4) We zijn wel van plan overmorgen nog een keer naar Typhoon te gaan dus hopelijk hebben ze een lost en found... 
We zijn wel lekker op tijd terug in het huis en kunnen zo een beetje bijkomen. Toch ondanks de pech momenten hebben we echt een heerlijke dag gehad! 


1 opmerking:

  1. Jeetje vier keer pech
    Meestal komt het in drieën
    Hoop dat je niet erg verbrand bent ? En nu maar hopen dat de foto's goed zijn .spannend allemaal

    BeantwoordenVerwijderen