maandag 1 augustus 2022

Goodbye to the Magic

 Vreselijk geslapen van de jeuk door mijn allergie, was er al bang voor dat een hele dag in het warme water van Typhoon met 1000enden anderen mensen een beetje too much zou zijn.. Midden in de nacht me ingesmeerd met Aloe en dat hielp gelukkig maar toen was ik klaar en klaar wakker en moest ik aan die stomme safe passage denken dus vlak voor de wekker om 6.50 was ik net weer in slaap gevallen. Ik ging er wel uit om een Genie plus te boeken en de Lightning lane voor Smugglers run in Hollywoodstudio´s. Dit vonden we zo leuk dat moet op herhaling, wel eens waar is Rise of the Resistance nog leuker maar daar zijn ook zulke rijen voor en daar hebben we toch onze laatste dag geen zin in. Dus een Lightning lane voor Smugglers run maar daar mochten we dan toch pas 11.30 in dus even met mijn moeder afgesproken dat we dan ook wel wat later weg kunnen en ben ik weer terug naar bed gegaan, nu sliep ik heerlijk en net voor mijn wekker om 8.30 werd ik wakker. Sophia vond dit natuurlijk allang best. Mijn verbranding valt trouwens zat mee, het is nu eerder bruin. Mijn onderwatercameraatje lijkt het ook weer te doen maar die krijgt nu wel een paar dagen rust, neem hem morgen niet mee naar Typhoon Lagoon. 

Dus na het ontbijt en spullen inpakken en om 9.30 reden we weg naar de Hollywood studio´s voor onze laatste dag Disneyworld. (niet helemaal waar want morgen gaan we nog minigolfen in winter/summerland en voor de laatste keer naar Typhoon Lagoon maar dat voelt toch anders als de grote parken) 

We lopen rustig en via de winkeltjes en een fotograaf weer naar Galaxy's edge, het blijft zo'n indrukwekkend deel van het park met die bergen op de achtergrond, de ruimteschepen, de gebouwen en straten het lijkt een beetje op Marrakech maar dan buitenaards..






We gaan weer lekker de 75 minuten durende wachtrij van Smugglers run voorbij en kunnen al snel instappen, helaas zijn we nu met 3 andere personen voor ons en hebben we  niet eerste keus in onze rol. In de eerste instantie zouden 2 van ons Engineer zijn en een gunner maar de familie voor ons heeft een klein kindje wat van de castmember (gelukkig) geen pilot mag zijn. Je moet het ruimteschip namelijk echt besturen en als een klein kind aan de knoppen zit is het voor de andere gasten een heel onplezierige rit. Nu komt er een plek als Pilot vrij en hoewel ik het nog niet gedaan heb en graag had willen doen gun ik het aan Sophia en zijn mijn moeder en ik de Engineers. De rol van de Engineer is vaag, nou ja ik moet op knoppen drukken als ze oplichten om punten mee te verdienen. Sophia is de piloot die op en neer moet. De man met wie ze het samen doet snapt het niet heel goed dus soms neemt Sophia alle knoppen op zich en op een botsing met een rots (wat de schuld van die man was) is het een goede vlucht.

Als we er uit komen neem ik een Lightning lane van Toy Story als ik er op klik staat er 11.15 maar als we willen inscannen mogen we er niet in en staat er ineens 11.55. De medewerkster vertelt dat soms de tijd veranderd terwijl je je activiteit boekt. Dan gaan we maar naar een tentoonstelling over Walt Disney. Je kan hier ook met Sully van monsters inc op de foto maar daar is de wachtrij 50 minuten voor dat vinden we echt teveel. Je kan wel aan het einde van de tentoonstelling nog een film over Walt Disney zien, het was best interessant en belanrijk lekker in de airco. 

Hierna kunnen we wel in Toy Story, Sophia is de grote winnaar, niet alleen van mij maar van het hele rijtje karretjes. Het is ook echt leuk, veel leuker dan die van Buzz, hier kan je echt goed richten en op hoge punten richten. 

Na Toy Story besluiten we wat te gaan eten voor we gaan hoppen naar Magic Kingdom. Bij de Market dat naast de Tower of terror ligt halen we een chilihotdog, hij was heerlijk maar wel een beetje too much! 

Daarna lopen we naar de parkeerplaats en rijden we naar het transportation en ticket center. We hoeven niet voor de tweede keer te betalen voor het parkeren (dat wist ik) Dit keer rijden de kleine trammetjes vanaf de parkeerplaats wel, dus we stappen in het trammetje en die brengt ons naar de tassen controle. Natuurlijk moest mijn moeder weer gecontroleerd zoals altijd maar ik dit keer ook. Mijn tasje keken ze nauwelijks naar maar ik werd wel helemaal gescand met een soort lichaamsscanner. 

Daarna met de monorail naar het park. Bij binnenkomst zag Sophia, Sneeuwwitje staan, dus wij de rij in. Achter ons was nog een man en toen sloot de rij. Wij stonden er nog mooi in.

Sophia had trouwens vandaag haar Birthday button opgedaan. Zo had ze wat extra aandacht van de Disneyfiguren. 
Na Sneeuwwitje zagen we dat de parade snel moest langskomen, We zagen een mooie plek maar wel vol in de zon. Mijn moeder en ik eerst op de plek klaar staan en Sophia in de schaduw op een muurtje en daarna andersom. Sophia kreeg veel aandacht van allerlei figuren uit de parade omdat ze haar button op had, geen foto's meer van de parade gemaakt, had er de vorige keer genoeg.
Na de parade hebben we vreselijk dorst en bij Caseys corner halen Sophia en ik frisdrank en 3 glazen gratis water, overal waar ze frisdrank automaten hebben mag je om gratis water vragen dat is wel prettig. Mijn moeder wil liever een Frappucino van de Starbucks en gaat daar in de rij staan, ze is vrij lang weg en Sophia en kijken ondertussen een showtje in de verte van Mickey Mouse en wat andere figuren. 
Ik had voor we uit Hollywood studios weggingen nog een Lightning Lane splash mountain geboekt en neem nu een Lightning lane voor de Ariel attractie. Onderweg komen we nog een kleine parade tegen.






We stappen weer lekker in een keer in, een leuke darkride van de kleine zeemeermin. Hierna neem ik een Lightning Lane voor Big Thunder mountain maar daar moeten we wel even op wachten dus willen we naar Carousel of Progress, een hele oude maar leuke attractie met een aanstekelijk liedje van There's a great big beautiful tomorrow.... Terwijl je in een soort bioscoop zaal zit draai je om allemaal tafrelen heen van een gezin uit Amerika van rond de eeuwwisseling tot nu. Het duurt lekker lang, je zit lekker en in de airco en het is gezellig en leuk gemaakt. Daarna willen we naar Big Thunder mountain maar onderweg zien we dat Dombo maar 10 minuten wachtrij heeft. We zijn echt nog nooit in de Dombootjes geweest en in Disneyland Parijs vroeger ook maar 1 keer omdat ie zo'n vreselijk lange wachtrij heeft. Dus Sophia en ik nemen onze kans en tussen de meeste 3 tm 6 jarigen maar ook wel wat andere volwassenen stappen wij in Dombo en het is best leuk want je ziet veel van Disney vanaf een grotere hoogte. Dan door naar de Big Thunder Mountain, altijd leuk. Sophia heeft alleen heel veel last van haar knie, de laatste dagen doet ie steeds pijn en ze zakt er steeds doorheen. We gaan daarom even uitrusten bij de presidenten, grotendeels is dit een film over de geschiedenis van Amerika en zijn presidenten maar op het einde staan er robotpoppen van alle presidenten, we zijn tijdens periode Trum wel eens in Disneyworld geweest maar toen waren we hier niet in, nu zijn dus Trump en Biden toegevoegd, heel grappig ze lijjken allemaal net echt. 

Terwiil we hier wachten stel ik voor om na Splash Mountain wat hierna (19.00 aan de beurt is) naar ons huis te gaan. Sophia heeft echt vreselijk pijn in haar knie, eigenlijk vind ze het zonde maar in lekker zwemmen bij ons huis wat nu dus nog wel kan omdat we dan redelijk op tijd thuis zijn heeft ze ook wel zin en mijn moeder zeker ook! We gaan dus nog een keer in Splash mountain en dat is waarschijnlijk de laatste keer want in de loop van dit jaar wordt ie verbouwd. Het blijft een heerlijke attractie. 

Daarna lopen we rustig naar de uitgang, bij de uitgang staan Pluto, Goofy, Mickey, Minnie, Donald en Daisy nog naar iedereen te zwaaien. Sophia voelt zich helemaal verdrietig, we gaan weg van onze Happy Place en deze keer komen we niet terug.. Nou ja hopelijk ooit wel weer maar niet snel en je weet maar nooit wanneer. 





Ik heb het ook wel eeen beetje dat treurige gevoel, het is net alsof we al naar huis gaan maar dat is helemaal niet zo... Er hangt trouwens vandaag een prachtige lucht, het is al een paar dagen drooggebleven, wel super heet! 


Om 9uur komen we bij het huis aan, we eten nog wat restantjes en gaan vooral heerlijk in de Jacuzzi! 

Morgen zijn de plannen beginnen met opruimen alvast wat inpakken in de koffers, mini Golfen bij Summer/Winterland (dat is ook van Disney) naar Typhoon Lagoon en boodschappen voor onderweg bij de Walmart. Nog niks van Safe Passage gehoord maar dat zal wel weer nu 2 dagen duren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten