donderdag 4 augustus 2022

Haunted in Savannah?

 

Gisterenavond advies op de Facebook groep van onze cruise gemaakt over het testen. Het testen is namelijk echt super duur. Ik kreeg het advies om het via een onpoint testing te doen, je koopt een thuis test en via een videogesprek test je jezelf terwijl iemand via zoom met je mee kijkt. Ok doen we dit, ik schaf 3 afspraken aan maar moet invullen welke test we gaan gebruiken en die heb ik nog niet gekocht dus moet er morgen mee verder... Daarna lekker slapen.

Ondanks het vrij kleine bedje ligt het wel heerlijk en is heel zacht. Het hotel heeft een ontbijt van 6 tot 9 maar dan moeten we er dus voor 9en binnen zijn dus moeten we de wekker zetten. Om 8.30 komen we in de ontbijtzaal en er is nog netjes vanalles te krijgen, alles wordt netjes aangevuld. We eten oa toast met scrambled egg, yoghurt en pannekoekjes. Het is best een ok ontbijt. Hierna lopen we naar de kamer en zien dat ie al helemaal is opgeruimd dat is snel. 

Sophia heeft elke keer vreselijke pijn in haar knie, we hadden gehoopt dat het beter zou gaan nu we niet meer hele dagen in Disney lopen maar elke keer als ze op staat of ook maar een stukje loopt doet het erg pijn. Mijn moeder doet tape wat haar erg bij haar voeten helpt om Sophia's knie. Ik heb zelf al een paar dagen erg pijn in mijn schouder dus ik laat het ook maar meteen bij mij doet, haha wat een stel krukken hoofd, schouders, knie en teen in de tape, ok niemand met een zeer hoofd. 

We gaan op pad, Sophia wil graag nog een keer de Bonaventure Cemetary bezoeken, een enorm en oude begraafplaats met veel geest verhalen. Het is zo groot dat je er met je auto overheen mag rijden, ook zijn er allemaal touristen die met een busje komen en een rondrit over deze begraafplaats komen. Het is er erg mooi met al die bomen met spaans mos en al die beelden en oude grafzerken. 






We hebben verder geen tour gezocht dus we weten niet echt wat de graven zijn en we lopen en rijden zomaar wat rond. Een graf weten we wel en die staat ook met wegwijzers aangegeven, het graf van Gracie, een klein meisje dat de dochter was een bekende hoteleigenaar en in dat hotel en bij haar graf vaak spookt. Ze speelde vaak verstoppertje en nu kun je nog steeds horen Were is Gracie? Veel mensen laten speelgoed of geld voor haar achter. Sophia had thuis jarenlang een poppetje wat ze sinds de vorige keer bij dit graf wilde achterlaten maar ja nu we er dan heen gaan is ze het vergeten in te pakken. Hoewel ze zegt dat het mijn schuld is want ze mocht niet zoveel meenemen. Dus Gracie moet het bij ons zonder cadeau doen. 
Na deze begraafplaats wil ik even een stop maken bij de Wormsloe plantage, deze hebben we vroeger ook al uitgebreid bezocht en hoef ik nu niet weer te doen maar ik wil wel even de oprijlaan bezoeken. De oprijlaan mag je namelijk gratis bezoeken voor de rest van de plantage moet je betalen.
De oprijlaan is heel mooi met mooie bomen aan weerskanten en een prachtige poort.




Hierna rijden we naar downtown Savannah. We parkeren de auto in een parkeergarage er staat een bord 5 dollar bij een event, maar er is vandaag geen event en geen idee wat het dan kost, we houden maar er maar rekening mee dat het duur zal zijn. 
Vanuit het hotel had ik een kaartje mee, Savannah is makkelijk te belopen alles is in vierkantjes en er zijn overal kleine pleintjes/parkjes. Sophia had Wright square op haar haunted lijstje staan. Hier heeft een standbeeld van het stamhoofd TomoChichi gestaan nu staat alleen zijn graf hier nog. Ze hebben het standbeeld weggehaald en vervangen door die van een Engelse gouveneur omdat zijn beeld is weggehaald is hij daar gaan rond spoken. Nu staat het beeld van de gouveneur er ook niet meer en er staat een soort memorium. De legende is dat je 3 keer om het memorium moet lopen en elke rondje moet zeggen where are you? Dan moet de geest antwoorden Not here. We hebben het geprobeerd, het is niet gelukt. Er was wel een dronken, kotsende zwerver dus we verlieten deze square maar snel. 
Via wat andere parkjes kwamen we bij Chippewasquare daar is de scene opgenomen dat Forest  Gump op het bankje bij de bushalte zit te wachten.











Terwijl we hier lopen horen we gerommel van onweer, we zijn ook vergeten naar de weersvoorspellingen te kijken. Het is heel raar want het is nauwelijks bewolkt maar in de verte onweert het wel. We laten de parkjes verder maar gaan en lopen naar de riverside, hier ligt een grote rivier waar van die radarboten met rivercruises overheen varen en een enorme brug. 






We kijken hier wat rond en willen hier gaan lunchen, want nu komt er wel een donkere lucht aan. We zitten nog maar net aan tafel of het begint buiten echt te stortregenen!  We eten heerlijk! Sophia heeft een hamburger, ik heb Pasta Jambalaya met kip, garnalen en stukjes worst en mijn moeder heeft iets wat Gritts heet met garnelen en kaas, heel erg lekker en ik had er ook een lekkere cocktail bij, frisdrank en water werd lekker steeds aangevuld en we mogen blijven zitten tot het slechte weer voorbij is.

Als we weggaan regent het nog zachtjes en we lopen nog even naar een giftshop, ik koop een grappige kattenonderzetter, een voor mezelf en een voor Els van het kattenpension. We denken even na wat we nu gaan doen. Sophia's  knie doet echt heel veel pijn en Sophia heeft wel over veel dingen gelezen maar weet ook niet waar alles is. Ik kijk eens in een reclame folder naar verschillende tours die in Savannah worden gegeven. Sophia wil het liefst een haunted tour maar die zijn erg duur en bovendien ook pas 's avonds. Tegen een redelijke prijs kies ik een soort bustour met open ramen, je kan hem ook hop on en hop of nemen maar het is te laat om hem dan helemaal af te maken dus we blijven gewoon de hele weg zitten. We horen veel interessante verhalen over slaven, oorlogen en ziekten. Maar ook gezelligere dingen zoals veel opgenomen filmscenes. 
Na deze tour lopen we terug naar de garage, tot onze verbazing hoeven we echt maar 5 dollar te betalen. Maar als we eruit willen rijden moet je je kaartje aan een cassiere geven en die vraagt weer geld, ik kon niet horen hoeveel want ik roep we allready paid overt here. Ze vraagt om het bonnetje en gelukkig had ik dat niet weggegooid. Ze zegt heel verbaasd maar jullie hebben maar 5 dollar betaald.. ze klikt en tikt op knopjes en dan kunnen we weg voor 5 dollar, mooi zo! 
We hebben nu een goede lunch gehad dus hoeven we vanavond niet veel te eten. Wel willen we graag weer eens Donuts van Krispy Creme halen. We kiezen de dozen met icecream flavors en nemen ze mee naar de hotelkamer. Onderweg stoppen we bij CVS pharmasy want ik heb dus covidzelftesten nodig. Nou die zijn ook niet makkelijk te krijgen en kosten 11 dollar per stuk! 
Eenmaal op de kamer wil ik een afspraak regelen maar dat lukt nu op de een of andere manier niet meer, de link om een afspraak mee te maken is weg, er staat wel dat we betaald hebben maar ik kan op geen enkele manier meer een afspraak maken. Via een chatservice waar ik nummer 40 ben en een uur in de wachtrij zit krijg ik de link en maak een afspraak voor 9 augustus om 8.30. Ik moet vanalles instaleren het gaat straks via zoom... als ik nu op de link klik staat er nog ongeldig maar dat zal dan wel op de dag van de afspraak kunnen, ik ben niet zo bekend met zoom... Ook is er een link om je patient gegevens in te vullen maar dat lukt ook niet.. ik hoop maar dat het allemaal goed komt.. Ik vind het wel een gedoe, overdag geniet ik wel lekker van mijn vakantie maar al dat geregel steeds ik vind het vreselijk irritant en het blijft me zorgen geven over hoe nu verder... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten