dinsdag 16 augustus 2022

Afscheid van onze mooie Dream

Ja weer de wekker vanmorgen, want vandaag moet iedereen van het schip af want vanmiddag gaan ze weer opnieuw varen maar dan zonder ons.. en alles moet weer helemaal schoon en klaar gemaakt worden dus we mogen niet rustig aan doen. Nou hebben we nog geluk dat wij in de tweede dinergroep zaten want nu zitten we ook in de tweede ontbijtgroep en hebben de wekker om 7.30 gezet. Alle koffers zijn gisteravond opgehaald en met onze tassen lopen we naar Animators palet. Overal op het schip is het druk en vol met mensen die alle kanten op gaan, van boord af omdat ze in de eerste groep zaten of naar een van de restaurants en overal staan koffers en tassen. Het is nu geen buffet maar a la carte. Sophia en ik hebben allebei een omelet met ham en kaas. Mijn moeder heeft gebakken ei en we delen samen nog wat toast en gerookte zalm met roomkaas. We nemen afscheid van ons serviceteam, ze hebben ze hun best gedaan, ze waren zo aardig en lief voor ons. Maria geeft ons alledrie een hug en zegt dat ze ons ook zal missen en dat ze naar Sophia's filmpjes gaat kijken op Youtube. Dan wordt omgeroepen dat groep Goofy van boord kan/mag/moet en dat zijn wij. Vlak voor we van boord stappen wordt onze kamerkaart gescand, je loopt de hele terminal door en komt bij de douane en je laat je paspoort zien, ze zijn hier een stuk vriendelijker dan op het vliegveld en dan sta je weer buiten. Ooh wat jammer, het kan niet anders maar wat jammer. Wat was het heerlijk en wat hadden we nog makkelijk dagen kunnen vullen met allemaal dingen die we nog niet eens gedaan hebben. Ik had nog kunnen minigolfen op het deck en het dan rustig maar niet te rustig zee editie kunnen noemen, er is een bioscoopzaal met nieuwe films, helemaal niet heen geweest, trivia's, alcoholtasting, bingo, handdoekenvouwen, koken... er was nog zoveel mogelijk. Sophia komt onderweg ook nog veel vrienden tegen en knuffelt en neemt afscheid en is erg verdrietig dat het nu is afgelopen, ze had zo'n leuke vriendengroep gemaakt!

Als we van boord zijn lopen we naar de garage, betalen 80 dollar en rijden weg. Wat gaan we nu eigenlijk doen, dit is het gedeelte van de reis die ik het minst heb voorbereid. We hebben een hotel in Miami Beach en zouden wel naar het strand willen maar je mag pas vanaf 4uur inchecken. Op mijn lijstje in Miami heb ik het Holocaust memorial. Toen we hier vroeger waren was Sophia hier nog te klein voor. We kunnen het makkelijk vinden en lopen naar het Memorial. Het is een enorm contrast om hier nu te zijn en al dit verdriet weer te zien. Via een standbeeld van een moeder en een dochter met een spreuk van Anne Frank loop je langs allemaal nare en zielige foto's. Het kunstwerk van de hand staat in het midden in een vijver. Je loopt langs allemaal slachtoffer namen en eindigt bij het kunstwerk van de moeder en de dochter die nu beide dood zijn opnieuw met een uitspraak van Anne Frank. Ondanks het droevige van dit monument is het hier weer heel mooi en stil. En ook nog iets leuks er lopen hier allemaal Gekko's en Iguana's.

Nu we dit gezien hebben blijft de vraag wat gaan we nu doen, ik had gedacht dat er hier meer een museum bij zou zijn maar het is echt alleen een monument.
Ik krijg het plan om naar de Avontura mall te gaan, daar zat een Disneywinkel en we missen nog een ding. Sophia had op het schip een Lounge Fly tasje willen kopen van de Disneycruise line maar ze hadden er maar 3 en die waren niet leuk, dus wij naar de Avontura mall. We parkeren bij Macy's home en furniture. We lopen de mall in en die bijhoorlijk veranderd. Het was vroeger een gewone mall maar nu is het echt een duurdere luxere en chiquere mall geworden. Helaas voor ons is er geen Disneystore meer en ook geen build a bear. Bij de Disneyafdeling van JC penneys vinden we wel een cadeautje voor iemand anders maar Sophia moet het zonder tasje doen.
Door de file rijden we terug naar Miami beach. In Miami beach zitten we in een hotel midden tussen al het uitgaansvertier. Het is heel moeilijk rijden, het is lastig om te parkeren.. we kunnen hem uiteindelijk voor het hotel zetten en dan door Valet laten wegbrengen.
Het hotel is wel heel mooi, heel modern een enorme tv waar we toch niet naar kijken, lekkere grote bedden, mooie moderne badkamer met regendouche, alleen onze buren is een cafe... Als we gesettelt zijn gaan we bij de receptie strrandhanddoeken halen, we lopen naar buiten en zien een enorm donkere lucht. De portier zegt I'll give it a hour.. We zitten heel dicht bij het strand dus gaan het er toch op gokken. Er hangt een rode vlag maar toch is iedereen gewoon in het water, dus wij ook. Eerst Sophia en ik, de zee is weer heerlijk warm als een bad. Daarna mijn moeder met Sophia en dan moet iedereen ter hoogte van ons hutje het water uit want er komt onweer aan. Eerst willen we weggaan maar we zien de lucht al lichter worden. We gaan niet meer zwemmen maar blijven wel op het strand liggen/zitten en dan...... nogmaals afscheid van onze mooie Dream want hij komt voorbij varen...

De regen en onweer blijft uit maar we gaan maar weer eens naar de kamer, daar maak ik het eerste gedeelte van het blog en daarna willen we wat gaan eten. We willen eerst het cafeetje naast ons hotel nemen maar schrikken van de prijzen en wegwezen. Voor echt lekker eten willen we best wat meer betalen maar niet veel geld voor een cafeetje. Uiteindelijk belanden we bij Five Guys een hamburger tent, we lopen wat over Collins Avenue en de Oceansdrive, overal wordt geweest, zijn cafees, is muziek, het ziet er wel gezellig uit maar is verder niet ons ding dus terug naar de kamer en aan het werk met al die blogs van de afgelopen dagen en inchecken voor onze vlucht van morgen. We vliegen pas om 22.30 in de avond dus moeten we nog bedenken wat we overdag gaan doen...