dinsdag 16 augustus 2022

Ik mag aan boord van haar, mijn droom!

 

Een stuk beter geslapen nu we weten dat onze reis echt door zal gaan. Vanmorgen vroeg zag ik staan clear to sail en wilde nog een beetje uitslapen maar nu kan ik van enthousiasme niet meer slapen. Als iedereen wakker is gaan we naar ons hotelontbijtje. Ik heb weer lekker een omeletje dit keer met kaas. Sophia kan van de zenuwen niks wegkrijgen. We hebben nog alle tijd, mijn moeder die altijd bang is om te laat te komen wil graag al weg dus om 10.00 trekken we de hotelkamerdeur achter ons dicht en stappen we in de auto. Het gaat super makkelijk en we zijn al snel in de haven waar 1 schip ligt, de onze. We mogen alleen niet voor 11.45 aankomen (met het inchecken moest je een tijd uitkiezen en dit was de best beschikbare) Het is nu 11.00 dus rijden we weer verder, het ging wel even lastig om de haven weer te verlaten. Maar we rijden Miami beach op, gaan naar de walgreens en lopen daar een rondje, (je kan hier gratis parkeren) maar we kopen niks. Om 11.30 stappen we weer in de auto en om exact 11.45 rijden we het Disney terrein op. We moeten naar terminal C. We parkeren de auto in de garage en gaan dan naar de terminal. We gaan inchecken, je moet je kamernummer zeggen en onze foto’s verschijnen op een Ipad, we kunnen weer verder lopen en komen dan uit bij iemand die paspoorten checkt, vervolgens de Esta. Vervolgens krijg je een boardingpas en wordt die meerdere keren gescand. In de grote hal is het wachten tot je boardinggroep wordt omgeroepen, de draaien net een liedje van Brave waar Sophia een keer een solo in heeft gehad als onze boardinggroep 8 wordt geroepen. 




We gaan in de rij en een medewerker vraagt onze naam. We zeggen de Purmerendertjes (omdat we alle drie een andere acchternaam hebben) De crewmember oefent even, we mogen naar binnen en hij roept om door de microfoon. PLEASE WELCOME ABOARD THE PURMERENDERTJES FAMILY. Vervogens lopen we door een haag van crewmembers die voor ons klappen en komen uit in de schitterende grote hal. Ik moet wel zeggen dat ik echt tranen in mijn ogen had. Op het balkon boven de hal staat kapitein Mickey naar ons te zwaaien. 




Nu gaat het enigszins chaotisch, waar moet je heen, wat moet je nu doen.. We moeten ons eerst melden bij ons Assembly station. Dit is het punt waar je in geval van een ramp naar toe moet komen. Wij moeten naar de bioscoopzaal. Het duurt even voor we het gevonden hebben op zo’n enorm schip. Als we er zijn worden we van een lijst gehaald en zijn we free to go waar we maar willen. Alleen nog niet naar je stateroom want die is nog niet klaar. We gaan dus maar naar Cabana’s, het buffet restaurant. Eerst heb ik eigenlijk nog geen honger maar dat is meer van de zenuwen, als ik wat heb gedronken en even later rustig zit voel ik me steeds beter en gaat het steeds meer doordringen dat ik echt op dit schip ben. We halen allemaal heerlijke dingen voor de lunch. 








Na de lunch gaan we op zoek naar Vibe, dit is de teenclub en Sophia moet hier worden ingeschreven. Omdat Sophia nog net geen 14 is moet ik een papier ondertekenen dat ik het ok vindt dat ze naar deze groep gaat. 





We kijken hier ook even rond en gaan dan naar de sailaway party op het dek. Iedereen danst en er is een showtje van de Disney figuren. Helaas op het einde moet de horn Disney muziek uittoeteren maar hij doet alleen pwwwaaaaah.







 Dan gaan we naar onze kamer. Het is vergeleken met een hotelkamer wat aan de kleine kant maar hij is helemaal perfect. Alles is mooi, alles is tot in de perfectie afgewerkt. We maken kennis met Erwis hij is onze stateroom host en vertelt dat hij elke avond een bed maakt van de bank voor mijn moeder en elke ochtend er dan weer een bank van maakt zodat we ruimte hebben. Sophia gaat naar Vibe want ze had al met die kinderen afgesproken om 4uur en wij maken de koffers leger, halen er uit wat we de komende dagen nodig hebben en hangen onze Fish Extender op. (dit is een cadeautjes uitwisselingsprogramma met mensen uit andere kamers via Facebook, wij hebben ook cadeautjes gekocht en andere mensen voor ons) 




Hierna gaan we naar de theater voor de show de Golden Mickeys. Terwijl we hier zitten voelen we dat we gaan bewegen! We varen! De show is ook helemaal  geweldig, allemaal stukjes uit Disneyfilms maar echt heel spectaculair. Shows in de parken zijn altijd al heel erg leuk maar dit overtreft het helemaal, we genieten enorm! 




Na de show hebben we nog een uurtje tijd voor we naar ons eerste restaurant gaan. We lopen nog eens rustig over het schip, genieten van de prachtige grote hal en lekkere buiten zitbedden op dek 4 en kijken hoe we aan het varen zijn. Om 20.15 is het tijd om naar het restaurant te gaan. (wij horen bij de tweede ploeg, heb ik zelf geregeld dat vond ik prettiger) We eten vanavond in de Enchanted Garden, bijna elke dag eet je in een ander restaurant maar je service team (de ober, supervise ober en de assistent ober) gaan elke dag met je mee zodat je elkaar leert kennen. Onze ober heet Zachy en komt uit Indonesie, de assistent Server Maria en komt ook uit Indonesie en de Head server Bradman uit India. Ze zijn allemaal super aardig! We krijgen een prachtige menukaart en bestellen ons eten. Ik heb een Ahi Tuna Avocado tower. Mijn moeder lobster Ravioli en Sophia tomatensoep. Als hoofdgerecht heb ik Seabass (zeebaars) mijn moeder en Sophia allebei couscous met Scallops. Als dessert heb ik Sticky dade pudding, mijn moeder een sinaasappel/amandeltaartje en Sophia een prachtig ijsje. We hebben gesmuld. We hebben deze vakantie vaak lekker gegeten, we zijn gewend om met Hello Fresh lekker te eten maar dit…. Ik heb in mijn leven maar weinig zo lekker gegeten als nu. Het restaurant had ook een mooie sfeer, de tuin van Versaille en langzaam werd het donker. 













Na het eten is Sophia weer naar Vibe en gaan mijn moeder en ik op het dek bij het zwembad film kijken, film in de openlucht. We kijken Cruealla, een leuke film, we kijken hem alleen niet af want hij duurt tot 00.15 en dat vinden we toch iets te laat, maar alweer een heerlijke ervaring en wat hadden we een geweldige eerste dag! Als we terug op de kamer zijn, vinden we de bedden opgemaakt met een prachtige towell Animal, het is een krab, ook liggen er chocolaatjes bij. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten