maandag 8 augustus 2022

Wildlife was niet thuis

Weer lekker geslapen tot 8 uur en Sophia tot half 9. Je moet in dit hotel wel op tijd je kamer uit zijn anders komt House Keeping niet en we wilden net de deur uit gaan toen ze aankwam. We reden eerst Fort Meyers beach af naar het vaste land en als eerste moesten we weer lucht in de linkervoorband doen. Ik had al op internet gelezen dat er problemen zijn met de huurauto´s (ze zijn ook duurder dan andere jaren) en dat ze oudere auto's langer laten rijden, nu hebben we er dus een met een minder goede band en ook wil ie oil maintanance, nou dat moet maar wachten tot we er mee klaar zijn, gaan hem nu niet inruilen. Na de band vullen rijden we naar de Denny's, deze Denny's zit echt in een gebouwtje van een oude Amerikaanse dinner, helemaal van zilverkleurig metaal aan de buitenkant, zo'n bar aan de binnenkant en wij zitten in een boot. We nemen een overdadig Amerikaans ontbijt van gebakken ei, bacon, toast, pannenkoek en french toast, we krijgen het niet helemaal op maar wel bijna.

Daarna rijden we door het eiland Sanibel. Sanibel en het aanliggende eiland Captiva is echt voor de rijken, er zijn hier veel prive stranden en er staan hele mooie dure huizen en luxe resorts, ook mooie tropische weggetjes, het is wel erg leuk om overheen te rijden.
We bezoeken vandaag het Ding Darling Regional Wildlife refuse. Een park met veel mangrove bossen, meren en baaien van de zee. Vroeger zijn we hier ook geweest en hadden we veel wildlife gezien. De omgeving is erg mooi maar we zien niet meer dan een paar vogels in de verte en als je goed kijkt allemaal krabbetjes op de mangrove wortels. Eerst zie je niks en dan zie je er heel veel, het lijken wel dikke spinnen maar het zijn toch echt krabbetjes.

We lopen verschillende korte trailtjes over boardwalks en klimmen een uitkijktoren op. De omgeving is prachtig maar wel jammer dat we geen dieren zien. Als we het park uitrijden rijden we nog even verder naar het volgende eiland Captiva en draaien we op het einde weer om en vlak voor we de brug terug naar Fort Myers rijden stoppen we bij de Dairy Queen, dit is mijn lievelingsijswinkel en deze ligt ook op een mooie plek zo midden tussen de palmbomen. Een ijsje in de tropen.

Hierna rijden we weer terug naar Fort Meyersbeach en terwijl we over de brug rijden begint het weer gigantisch te regenen en te onweren. De lucht is echt weer helemaal pikzwart. We maken nog even een stop om water en nieuwe zonnenbrandcreme te kopen en wachten echt even op de parkeerplaats voor we naar binnen gaan, zo hard regent het. Als we daarna weer verder rijden is de straat ook zo ondergelopen dat de auto's die er doorheen rijden aan twee kanten het water gigantisch hoog opspatten. Terwijl we naar het hotel rijden zien we dat iedereen (waarschijnlijk de weekend mensen die anders vanavond hadden zullen vertrekken) Fort Myers verlaten. Als we bij het hotel zijn is het al zo goed als droog. We zitten nog even lekker buiten bij het hotel en zien dat het steeds lichter wordt. We kunnen nog net even een zwemmetje doen in zee. We gaan dus lekker nog even een uurtje zwemmen, in het begin lijkt het water iets kouder maar als je dieper loopt is het alsnog warm en we hebben nu weer bijna het hele strand voor ons zelf. Na het douchen gaan we eten bij de cafetaria van het hotel, je kan lekker buiten zitten onder de rieten parasolletjes en het eten smaakt lekker, mijn moeder en ik hebben allebei een grouper (vis, het is een soort baars) en Sophia spaghetti. Ik heb er ook een heerlijk wijntje bij en wat zitten we hier super lekker zo met het uizicht op het strand. Het duurde wel lang voor het eten kwam want die jongen moest alles in zijn eentje doen maar we zaten toch heerlijk! Na het eten nog even naar de Tikibar want we hadden nog recht op een gratis drankje dus nog lekker een wijntje en mijn moeder een biertje en Sophia een spritetje. Het is nu wel veel te donker om nog een strandwandeling te doen dus we blijven voorlopig even lekker zitten. Wat een heerlijke avond. Terug op de kamer is de wifi wel heel sloom en doe ik er lang over om het blog te uploaden.