woensdag 3 augustus 2022

Een nieuw hoofdstuk van de reis

 De wekker om 7.30 gezet, we moeten vandaag de villa verlaten en een eind rijden. Ik kijk als eerste in mijn mail naar Safe Passage, nog niets.. we pakken de laatste spullen in, ontbijten met wat restanten en halen de bedden af, zetten een was aan en als ik nog een laatste mailtje naar April wil sturen zie ik een email van Safe Passage, Oh Wat een geluk! Nu zijn de Vaccinkaarten Approved. We zijn zo opgelucht! Nu moeten we nog een testafspraak 2 dagen voor we gaan varen maken. Een aantal andere maatschappijen hebben hun testrestricties wel opgeheven maar Disney nog niet, dat moet ik dan vanavond gaan regelen want nu gaan we op weg. 

We voelen ons een beetje verdrietig als we de villa verlaten want het was er zo ontzettend fijn. Het is zo´n lekker huis en de Orlando area is echt een Home away from home. 

We maken een eerste stop bij het tankstation om te tanken en die ene band weer te vullen, hij is niet zo leeg als de vorige keer maar met zo´n eind rijden moet alles in orde zijn. 

Bij Daytona houden we plaspauze bij de Publix. In de buurt van Jacksonville maken we een stop op een rest area en haalt mijn moeder koffie uit een apparaat. Mijn moeder en ik luisteren lekker muziek via mijn JBL en Sophia zit achterin Podcasts te luisteren, oa een over Savannah waar we nu heen gaan en wat de Most Haunted place of the USA is. Ze vindt het erg leuk en interessant en ze hoopt dat ze morgen iets herkent van wat ze nu gehoord heeft. Horror maar vooral geestverhalen is wel echt haar ding dus dat moet goed komen in Savannah. 

Savannah ligt in de staat Georgia en dat is de Peach (perzik) staat, er staan overal reclame borden en we denken bij een laten we er eens afgaan en naar zo'n peachfarm gaan. We hadden iets heel groots verwacht iets zoals de Dole Plantation op Hawai, er hangen namelijk overal grote reclame borden. Komen we eraan is het alleen een schuurtje waar ze perziken en wat andere producten verkopen, we laten het verder maar en rijden door.

Vlakbij ons hotel in Savannah zie ik dat de benzine een stuk goedkoper is. 3.45 ipv 3.79 wat het in Davenport koste, de prijzen wisselen sowieso heel erg, dan weer een stel goedkopere en dan weer duurdere. Omdat onze tank ook al weer over de helft is, het was 469 km rijden besluiten we maar weer te tanken en dan zie ik achter het tankstation een Bass Pro winkel. Deze winkel wilde ik altijd al eens bezoeken, het is een enorme outdoor winkel, een soort vrijbuiter maar dan wel 2.0. Je kan er vanalles voor de Great Outdoor kopen van kampeerdingen, tot geweren, hengels, archery, quads, alles voor hiken etc. Er is ook berg met een waterval en opgezette dieren binnen waar je met de roltrap doorheen gaat en beneden is een heel groot aquarium met echte vissen. We maken nog een praatje met de medewerkster die wil weten waar we vandaan komen en als we The Netherlands zeggen is ze heel enthousiast want haar baas komt daar ook vandaan maar die is er vandaag niet anders had ze ons vast willen ontmoeten dus zal ze onze groeten overbrengen.

Er zijn ook allemaal hele leuke vogelhuisjes en voor kolibries en eekhoorns en we zien een hele leuke van een caravan, mijn moeder staat er echt bij de dubben maar besluit dat ie te breekbaar is voor in de koffer.






Mijn moeder ziet een lekkere fleecetrui van Columbia die ze wil hebben en Sophia een geruite blouse dus we nemen wel nog iets uit deze winkel mee.

Daarna nog maar een stukje naar het hotel. Ja dat is ineens klein als je een heel huis gewend bent maar het zit wel lekker op de begane grond, auto voor de deur en alles is, een koelkast, koffiezet apparaat en ook een zwembad maar deze laatste keer Typhoon Lagoon was echt een aanslag op mijn huid dus ik sla even over. Mijn moeder en Sophia hebben ook geen zin dus gaan we op zoek naar een restaurant vlakbij ook al is het pas 17.15 we hebben ook niet geluncht. Vlakbij het hotel zit een Longhorn, een steakrestaurant net als Outback. We hebben alle drie een lekkere steak met mashed potatoes en mijn moeder en ik hebben er een super lekkere corn on the cob bij, echt een hele lekkere met lekkere kruiden enzo. De rest van de avond even rustig op de kamer, ik maak eerst het blog dan kan Sophia op de sims en kan ik me gaan verdiepen in een testafspraak bleh! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten