dinsdag 16 augustus 2022

Yoho Yoho a Pirates life for me

 

Weer in mijn ritme van 8uur wakker, Sophia even laten liggen maar niet te lang want we gaan vandaag naar Cast Away Cay en daar willen we zoveel mogelijk tijd doorbrengen.

Na het opstaan/aankleden eerst lekker ontbijten, twee dekken omhoog (dek 11 en wij zitten op dek 9, we leren de weg al aardig kennen) gaan we lekker naar Cabana’s voor het buffet. Je kan trouwens ook naar een restaurant met tafelbediening gaan en iets van de kaart kiezen maar we vinden een buffet prettig want er is zoveel te kiezen. Omdat we nu wat langer hebben geslapen is het ook drukker in Cabana’s maar we vinden wel al vrij snel een lege tafel. Sophia en ik bestellen bij het omeletstation weer een omelet en mijn moeder gebakken ei. Verder heb ik toast met gerookte zalm en een Mickey wafel. Het is echt weer smullen. Op de kamer hadden we al alles klaar gemaakt dus we hoeven niet meer terug en gaan met al onze tassen nu naar dek 1, waar de uitgang zit. We laten onze kaarten scannen en zetten voet aan wal op cast away key. Cast Away key is een prive eiland van Disney. Het heette vroeger Corda Cay en is een smokkelaarseiland geweest. Er is maar een klein stukje nu van voor toerisme en de rest is natuurgebied.

Zodra je het schip af bent staan er enorme stellages handdoeken, onze server had gisteren als advies gegeven om 3 handdoeken pp mee te nemen, want de handdoeken zijn alleen in het begin te krijgen. 3 vinden we wat veel maar nemen wel ieder 2 mee. Als we een stukje hebben gelopen komen we eerst Jack Sparrow tegen, hij ziet er super leuk uit en maakt grapjes met Sophia, een leuke ontmoeting. Daarna stappen we in een treintje dat ons naar de stranden brengt, onderweg zien we nog Stitch en Knabbel en Babbel in een karretje rijden, we waren net te laat om via de looproute de Disneyfiguren in hun zwemoutfit te zien. Maar het is heel erg warm dus we zijn ook wel blij met het trammetje.



We stappen bij de eerste halte uit. Hier is het familiestrand en het snorkelstrand. We hebben onze eigen snorkelspullen maar je moet verplicht een snorkelvest dragen. Je mag dit wel gratis ophalen. Als we de vesten hebben zoeken we een plaatsje, op een verhoging aan het water zien we een leuk plekje met bedden in de schaduw en leggen daar de spullen neer en maken ons klaar om het water in te gaan. Het snorkelvest gaat wel lastig aan en we doen maar wat, het is alleen maar belangrijk dat ze kunnen zien. We hebben het niet nodig om ons te laten drijven. Hoewel Sophia dat laatste wel makkelijk vindt. Op een of andere manier heeft ze veel moeite om met snorkelen rustig te blijven drijven dus ze denkt zo’n drijfvest is wel wat. Maar het vest komt nu tegen haar mond aan waar haar snorkel inzit dus dat is helemaal geen succes, dus toch maar zwemmen. We zwemmen het water in en het eerste stukje waar iedereen nog kan staan is niet heel veel te zien, maar het wordt al snel dieper en we zien steeds meer vissen en waterpanten, bovendien zijn er overal boeien. Een witte boei betekent er ligt iets van Disney op de bodem, zo hebben we een Mickey, een Minnie, Een Dombo, een deur van monsters inc en het standbeeld van prins Erik gezien. Sommige waren heel diep anderen wat minder. Bij oranje boeien ligt er iets anders bijv scheepswrakken of kanonnen. Met name rond de scheepswrakken zien we veel vissen. Er is ook een grote school vissen die met elkaar helemaal stilliggen te wachten en we hebben een enorm grote vis gezien. Het was wel een heel eind zwemmen om alle boeien te zien dus dat was een goede oefening. Sophia zwom het laatste stuk op haar rug terug en op het allerlaatst heb ik haar een stuk getrokken, het was ook echt een heel eind zwemmen, super leuk en trots op ons zelf. We gaan heel even een beetje uitrusten op ons ligbedje en nemen dan alle spullen mee naar het tweede strand waar de waterglijbanen zijn.  Onderweg komen we langs een ijsjes apparaat en tappen we een ijsje voor onderweg. Banaan met aardbei was de smaak deze keer. Dan zoeken we (met een beetje moeite want iedereen heeft nu al een plekje een stoel op het tweede strand) en gaan we naar de waterglijbanen (pelican plunge) Je moet een klein stukje zwemmen en dan kom je bij een platvorm waarop twee waterglijbanen staan die in zee uitkomen, ook kan je met water schieten op schijven en valt er water uit een grote omkieperende emmer naar beneden. We moeten even in de rij en zijn dan aan de beurt. Mijn moeder en Sophia zijn eerst en ik daarna. Sophia en ik hadden de open glijbaan en mijn moeder de gesloten. Ze vond het geen succes want je kwam best wel met een harde plons in zee en je kon niks zien omdat ie dicht was. Sophia en ik vonden het wel leuk maar ik had ook wel veel water in mijn neus gekregen.






Nu is het tijd voor lunch. Je hebt hier op het eiland 3 restaurants maar ze hebben allemaal hetzelfde. Bij het snorkelstrand heb je Cookies. Bij het glijbanenstrand Cookies too en dan nog een op het adult only strand. Wij gaan dus naar Cookies 2.We hebben al snel lekker een tafel in de schaduw en er zitten hier allemaal schattige kleine vogeltjes die heel erg lijken op de suikerdiefjes van Curacao. Eerst gaan Sophia en ik lunch halen, het is een bbq restaurant. We halen allebei een hamburger en een sparerib, (je kan ook hotdog, stukken kip en stukjes zalm) verder zijn er salades, fruit EN koekjes. Als het warme eten op is ga ik met mijn koekje (tip van youtube) naar de ijsmachine en spuit er ijs op, nu heb je een ijssandwich. Mijn moeder en Sophia gaan het ook doen.




 Na de lunch wil Sophia naar de teen hide away maar als we daar aankomen gaan ze net opruimen, ze is teleurgesteld want ze had met haar vrienden ook op het eiland willen afspreken. We denken even na wat we gaan doen maar dan ziet ze een aantal kinderen van haar vriendengroep en we spreken af dat ze met hen mag meegaan maar dat ze om 15.30 klaar moet staan. Mijn moeder en ik gaan ondertussen een fietstochtje maken. We kiezen een fiets uit en gaan op weg, eerst langs de 5k dat is renparcours dat je hier ook kan doen maar je kan er ’s middags op fietsen. Langs mooie uitzichtpunten op binnenmeertjes kom je uit bij een uitkijktoren. Ook staan er op diverse plekken watertappunten dat is fijn want het is erg heet vandaag. Het water is ook nog eens lekker koel. Na de uitkijktoren rijden we nog een stukje verder naar de Adult Beach, Serinity bay, we nemen hier even een kijkje, een mooi rustig strandje, daarna fietsen we nog over een stuk naar een uitkijkpunt op het strand. Mijn moeder heeft het wel heel erg moeilijk met fietsen, eerst denken we dat het aan haar ligt maar dan zie ik dat zij zich een slag in de rondte trapt terwijl ik rustig vooruit ga. We besluiten het laatste stuk te ruilen van fiets, wel zo eerlijk en ja deze fiets gaat zeer zwaar, inleveren maak ik er een melding van.







Na het fietsen halen we wat te drinken, we hebben nog een half uur tot we met Sophia hebben afgesproken en we wachten rustig op ons stoeltje, nu zijn er al veel mensen weggegaan er zijn ineens overal lege plekken. Als we met Sophia op de afgesproken plek staan is het ook enorm druk bij het trammetje, in de warmte wachten tot de volgende maar ben blij dat we niet hoeven te lopen. Vlak voor het schip als je weer je kaartje moet scannen krijg je een heerlijk ijskoud doekje dat is erg lekker. Nu zijn we weer op het schip en moeten mijn moeder en ik snel douchen van om 16.30 hebben we een bierproeverij. In de pub van het schip en ondanks dat de drankproeverijen normaal heel erg populair zijn, zijn we nu alleen samen met een man uit Mexico. De mevrouw die dit organiseert is erg gezellig en we proeven allerlei biertjes en doordat we met zo weinig zijn en we samen praten, schenkt ze nog allerlei andere biertjes in ook, van dit moet je ook even proeven. We kregen er eerst 5 van licht naar zwaar, maar kregen er dus nog 2 bij. Ook krijgen we zoutjes, oa een soort boon, ik het niet maar was erg lekker en flesjes met Evian water. Nou het waren hele lekkere biertjes was erg leuk, lekker een succes. 



We blijven even buiten op dek 4 zitten, daarna op ons eigen balkon, daarna weer op dek 4 en dan is het 19.45 en begint Pirate Night. Iedereen heeft op zijn kamer bandana’s gekregen. De meeste mensen hebben die bandana’s ook om. Veel mensen (ook Sophia) zijn verkleed als piraat, het is erg gezellig. Er is een kleine show met Mickey en Kapitein Haak tijdens de zonsondergang. Hierna gaan we lekker naar het restaurant. Het is het zelfde restaurant als gisteren maar nu met Pirate Night menu. In alle restaurants is nu hetzelfde menu. Assistent waiter Maria vraagt of ik voor Sophia een speciale beker met een non alcoholische cocktail wil bestellen, nou vooruit en Sophia is er enorm blij mee want het is een beker die licht geeft en ze mag hem houden, het drankje was ook lekker. Als voorgerecht hebben mijn moeder en Sophia Samosa, heel lekker (ik heb ook geproefd) en ik heb een crackcake, ook super lekker. Voor het hoofdgerecht heeft mijn moeder een steak, heeft Sophia pasta met garnalen (die door de ober voor haar uit het velletje worden gehaald en scallops en ik heb Grouper met rijst. Het was allemaal weer heerlijk. Voor het dessert heeft mijn moeder een bananen/chocolade gebakje, heb ik chocoladerumcake en Sophia Macademia caramelcheesecake. Het was allemaal weer heerlijk. Na het eten gaan we met Pirate Minnie op de foto en dan naar boven voor het volgende dekfeest. Nu zijn het piratenliedjes zingen met Jack Sparrow en op het einde vuurwerk. Wat is het fantastisch vuurwerk boven zee met muziek van Pirats of the caribean. Heel gaaf, na het vuurwerk is nog een danceparty en ook is Cabana’s open voor een speciaal piratenbuffet. We hebben net gegeten en we zijn ook best moe (tenminste mijn moeder en ik want Sophia die houdt t steeds tot een uur of 1 uit met haar vrienden. Op de kamer hebben we vandaag een hele mooie towelanimal gekregen, een hond en er liggen chocomuntjes bij! Alweer een geweldige dag!





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten