vrijdag 5 augustus 2022

Zoltar voorspelt de toekomst niet

 Gisteravond alsnog gevonden hoe ik de patient documentatie kon toevoegen op mijn telefoon werkte die link namelijk wel, alleen het is nog steeds niet helemaal gelukt want ze gaan er vanuit dat je Amerikaans bent, hoewel je wel je land kan invullen ben je ook verplicht om een staat uit te kiezen (in Amerika) ik weet niet of ik nu gewoon een staat kan invullen of dat er dan straks weer staat het komt niet overeen met mijn paspoort of vaccinatiepapieren, heb ze er een bericht over gestuurd en ook op de facebook groep gevraagd maar nog geen reactie gehad.

Iets voor de wekker om 8.00 wakker en naar het ontbijtje. Dan alle spullen weer in de auto en op weg. We rijden weer terug naar het zuiden, Georgia weer uit en weer terug naar Florida maar maken in Georgia nog een stop in Jekyll Island. We rijden nog even verkeerd omdat mijn moeder ervan overtuigd was dat ze de grote brug over moest maar het was ook wel leuk om daar overheen te rijden. 

We betalen 8 dollar toegang tot Jekyll Island en zoeken het strandje op waar we vroeger geweest zijn. Via een hele mooie picknick area vol met bomen met Spaans mos, loop je naar een boardwalk die een stukje door een soort duingebied gaat en dan kom je op het strand. Er zijn maar heel weinig mensen op het strand. We gaan direct de zee in en het is zo heerlijk. Het is heel warm net badwater er zijn kleine golfjes en er is heel goed te zwemmen. We genieten er echt heel erg van, wat is dit lekker. Als we eruit gaan eten we de donuts van gisteren op en haal ik nog even mijn camera om foto's van het strand te maken.










Als we over de picknick plek terug lopen zien we heel veel eekhoorntjes en een hele grote roofvogel, het lukt me om een foto van hem te maken. 




Het is 13.00 als we weer in de auto stappen en nu is het nog 150 km naar St Augustine, we rijden lekker en om even over 15.00 komen we bij het hotel aan. Het is helaas een kamer op de eerste verdieping en moeten we de zware koffers omhoog sjouwen maar de kamer is wel heel erg mooi, de bedden zijn groter en de badkamer is heel mooi en modern. We drinken wat op de kamer en gaan dan weer in de auto naar het stadje. We willen eigenlijk weer bij het fort parkeren zoals de vorige keer maar rijden er per ongeluk voorbij aan de straat kant zien we ook parkeerplekken. Het is wel even lastig inparkeren want er zit ook een stadstour trammetje achter ons. Maar het lukt en na 5 uur mag je hier gratis staan en het is inmiddels 5 voor 5 dus dat komt goed uit. Bij het fort mocht je vroeger ook na 5 uur gratis staan maar dit is veranderd in 9 uur dus we zijn blij dat we aan de straatkant staan. We lopen St Augustine in, dit Amerika's oudste plaatsje, veel Spaanse invloeden en je hebt er vanalles zoals het eerste huis en de eerste school. We lopen een poosje rond door de straatjes. 








Er zijn ook allemaal toeristen winkeltjes en Sophia wil graag eens haar toekomst laten voorspellen door zo'n waarzegger pop dus we zoeken een dollar voor haar op, ze staat al helemaal klaar om het vast te leggen maar Zoltar lust onze dollar blijkbaar niet want hij gaat niet het apparaat in en geen toekomst voor Sophia. Even verderop staan nog een paar van dit soort poppen maar bij geen pop lukt het. Sorry Sophia geen voorspelling van de toekomst vandaag.

We willen nu graag wat eten maar veel restaurantjes die hier vroeger zaten zijn nu gesloten of vandaag dicht, we vinden uiteindelijk een restaurantje en eten lekker een hamburger (sophia) phillycheesesub (mijn moeder) en gebakken garnalen (ik) Met volle buiken weer naar het hotel. Nog niemand heeft een reactie gegeven over die vraag van de staten maar ik zie wel op de Disney cruiseline app, (dat is weer iets anders dan Safapassage wat over je gezondheid) gaat dat daar ook iets mis op is. Ik moest mijn paspoorten daar toen op uploaden en een foto van de pasfoto op je Esta, maar Esta heeft helemaal geen pasfoto en nu is daar dus ook weer iets fout aan, er staat wel bij om je incheckprocedure in de terminal te versnellen dus als dit niet lukt kan het ook bij de terminal worden opgelost maar weer breng ik een deel van mijn avond dus weer door met regelen. 







2 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een toestand is toch zonde van je tijd
    Gelukkig doen jullie nog veel
    Maar is toch wel frustrerend
    Het zal uiteindelijk wel goed komen
    Geniet van de dingen die wel goed gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Manon Madelon Moniek5 augustus 2022 om 20:17

    Wat een prachtig strand!!! Wat een jaloersmakend foto's! 😃 ik vind het wel bijzonder dat je dan voor de camera die zelftest moet doen. Zou dat stokje dus mooi niet zo ver mijn neus in duwen ;).....Jammer dat het niet zo soepeltjes gaat met het regelen. Maar is voor een goed doel! Komt vast goed. Jij regelt altijd alles.

    BeantwoordenVerwijderen