zaterdag 6 augustus 2022

kriskras door Florida

 We hadden we wekker om 7.45 gezet maar met al voor de koffers weer ingepakt waren en we klaar waren met het hotel ontbijt was het toch alweer 9.30. We moeten vandaag van het oosten naar het westen en dat betekent dat we  een stukje hetzelfde moeten rijden. Eerst langs Daytona waar we op exeact dezelfde plek bij dezelfde publix een plaspauze houden. We kopen dit keer een soort knie brace voor Sophia want die tape laat steeds los en ze heeft er erg last van. Ook weer langs Orlando want dat ligt precies in het midden van Florida.  We zien weer de vulkaan van Volcanobay, het reuzenrad, het Disneycasting bureau, de Mickeyoren van elektriciteitsdraden en natuurlijk de file op de 4, maar het gaat gestaag door en dan rijden we eerst richting Tampa en bij Sarasota nemen we de afslag en komen we om 14.45 aan bij Myakka river statepark. Ook hier zijn we al vaker geweest maar onder stateparks in Florida is dit echt een van de mooiste, aan de ene kant een meer aan de andere kant ondoordringbare palmboombossen. Omdat we honger hebben rijden we eerst naar de Outpost, als we daar aankomen hangt er wel een hele donkere lucht. De cafetaria zit niet meer boven maar in een foodtruck, mijn moeder en ik halen een hotdog met kaassaus en Sophia een broodje pulled pork, terwijl we hier op wachten begint het te stortregenen, we rennnen met ons eten naar de picknickpaviljoens en terwijl we eten regent het al iets minder. Terwijl we hier zitten worden we en vooral Sophia heel hard aangevallen door de muggen dus bij de Giftshop kopen we toch maar een stuk anti mosqieto repellent. 



We lopen de boardwalk op en zien al snel een alligator in het water liggen, we zien veel eekhoorntjes en ook veel hagedisjes, dit keer een best grote. Hij wil best op de foto. Helaas merk ik dat de batterij van mijn camera bijna leeg is dus vanaf nu moet ik een beetje spaarzaam doen tot vanavond, gelukkig heb ik wel alle foto´s kunnen maken die ik wilde. Terwijl we hier staan te kijken komt de zon al weer aardig door.





We rijden een stukje in Noordelijke richting en zien onderweg een enorme troep gieren zitten. Ook zien we een paar keer een of meerdere hertjes, het laatste duo heeft een klein hertje, heel schattig.





We rijden door naar birdwalk en lopen daar over de boardwalk maar het begint wel weer te donderen. En de lucht is heel donker. 


Terug naar de auto, ik wilde eigenlijk nog naar de Canapy nature trail wat een trail is waarbij je bij een uitkijktoren komt en een soort suspence bridge maar het is helaas weer begonnen met regenen en onweren. Jammer ik had hem graag gelopen maar heb hem ook vroeger al gedaan dus het is niet zo erg om hem over te slaan. Bij de brug bij de Myakkariver stoppen we nog een keer en zien nog een alligator en wat vogels, dan gaat het weer keihard regenen en verlaten we het park. 




Als we het park verlaten hebben maken we even een stop om te tanken en bij de Subway dan hebben we vanavond lekker een broodje op de kamer. Sophia heeft de Philly meld, mijn moeder tonijn en ik Subway club. Om 19.30 zijn we bij het hotel, ons oude stekkie de Outriggerbeach hotel. De kamers zijn gerenoveerd en we hebben ook lekker een zithoekje, het enige wat jammer is er zijn geen usbaansluitingen om op te laden maar ja we doen het wel met ons verlengsnoertje. We eten lekker onze subbroodjes op en dan gaan mijn moeder en ik even buiten zitten want je hebt hier lekker stoeltjes op het balkon. Ik ga weer in de chat met dat testbedrijf en ik krijg een Amerikaans adres dat ik moet invullen en dan kan ik onze patient informatie invullen. Over 4 dagen moeten we dan ´s morgens voor de camera een test doen en daar moeten we maar het beste van hopen... Daarna blijven we lekker buiten zitten tot het te donker wordt. Lekker hier gaan we het wel een paar dagen volhouden! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten