dinsdag 9 augustus 2022

Beachday herhaling maar dan anders

 Vanmorgen weer tot 8 uur geslapen, dat is dus ongeveer mijn ritme als er niet iets op de planning staat en Sophia mocht tot 8.45. Het is vandaag de verjaardag van mijn moeder. Ik heb dit jaar niet iets bijzonders qua feest of eten kunnen bedenken want we zitten best ver vanalles af. Wel hebben we de cadeautjes gegeven van mij een nieuwe handtas en van Sophia een handdoek. Ook kreeg ze veel gefeliciteerd appjes. Vanmorgen gingen we bij het hotel ontbijten, vroeger kon dat alleen in die kantine ruimte maar nu mag het ook buiten onder de rietenparasolletjes. Dat is wel erg genieten, je ontbijt met uitzicht op zee. Alleen na een poosje kregen we visite, Sophia noemde hem Hendrik maar toen Hendrik te dichtbij kwam en wel mee wilde genieten van haar ontbijt vond ze Hendrik helemaal niet leuk.





Tijdens het ontbijt nog met Kader wezen videobellen en daarna gingen we op weg naar de Publix. Het oorspronkelijke plan vandaag zou zijn eerst winkelen en dan naar Lovers Key statepark om in zee te zwemmen en te picknicken op het strand. Maar de afgelopen dagen is steeds het weer ´s morgens heel mooi en dan vanaf 3 uur komt er dan steeds onweer en dat stond vandaag ook weer gepland dus de plannen werden omgedraaid. Eerst boodschappen voor een picknick, dan naar LoversKey om te zwemmen en te lunchen met een picknick en dan winkelen. 

We waren nu alleen iets te vroeg bij de Publix, mijn moeder had graag een gegrilde kip gewild en die was nog niet klaar, we namen dus kippenvleugels, een belegd broodje voor Sophia en een paar stukjes taart want het is toch een feestdag vandaag.

Om 11.30 kwamen we op Lovers key aan, het voetgangersbruggetje naar het eerste strandje was afgesloten dus moest iedereen met het trammetje (gratis) naar het strand verderweg, dit ritje duurde ongeveer een kwartiertje. 

Daar aangekomen was het dus best druk met iedereen die met het trammetje kwam. Dit strand is veel meer een natuurstrand, heel smal en veel begroeiing en schildpad nesten. We liepen een stukje door tot waar het niet meer druk was.







Toen gingen we weer heerlijk zwemmen, het water leek een fractie frisser dan het water bij de zee van het hotel. Het water was ook heel helder, ik had mijn duikbril en snorkel wel mee kunnen nemen. We zagen een keer ook een grote vis zwemmen. 
De eerste pauze bestond uit verjaardagstaart en toen weer verder zwemmen.


Na de tweede ronde zwemmen wilde mijn moeder en ik nog even stukje wandelen, Sophia wilde dit niet en bleef bij de handdoek zitten.





We genoten van alle strandvogeltjes maar we zagen in de verte wel weer een donkere bui aankomen dus liepen we terug want we moesten nog lunchen. Op het strand lekker geluncht, de donkere lucht kwam op ons af dus na de lunch naar het wchuis om ons om te kleden en toen we daar net mee bezig waren kwam er een enorme knal van onweer. Iedereen het trammetje in en terug naar de parkeerplaats, maar de regen kwam niet dus bij de parkeerplaats hebben mijn moeder en ik nog een stukje trail gelopen en Sophia wachtte in de auto want de temperatuur is nu heel lekker. Maar wisten niet precies hoe lang de trail was dus draaiden we maar weer om. Weer niet veel wildlife gezien, alleen schattig konijntje dat niet op de foto wilde. 
Wel een heel mooi pad en de temperatuur is heerlijk om te lopen. 



Nu is het tijd voor deel van deze dag winkelen. We rijden 30 km naar de Miramar outlets, hele mooie gezellige outlets. 

De aankopen zijn vooral voor Kader, een overhemd en schoenen. Mijn moeder vind nog een mooi vest bij Old Navy. Daarna iets verder rijden naar een ander winkelcentrum want Sophia wil graag naar de Marhalls om nog een nieuwe bikini te zoeken. Maar het hele rek was totaal uitgedund, er is bijna niks meer over qua zwemspullen. Mijn moeder en ik vonden ieder nog wel een leuk shirtje. Ook bij Ross, Burlington en Supertarget was er geen tot nauwelijks meer zwemkleding te vinden dus dat was pech voor Sophia. 
Om 19.00 waren we weer bij het hotel waar mijn moeder en ik voor de laatste keer een strandwandeling maakten. Geen dolfijnen gezien wel een school roggen en even gezellig met een vrouw met een hondje gepraat. 



Op de kamer de restanten van de picknick gegeten en daarna weer aan de klus om de koffers weer ordelijk te krijgen want dat was weer een zooitje geworden en er zijn weer nieuwe dingen bijgekocht. Pas om 21.30 klaar dus nu aan het blog voor we gaan slapen. 

1 opmerking:

  1. Manon Madelon Moniek9 augustus 2022 om 10:25

    Nou volgens mij heeft antie een heerlijke verjaardag gehad als ik het zo zie! Lekker zo op het strand. Heeft Soph haar leuke panter bikini nog teruggevonden bij die Lagoon eigenlijk??

    BeantwoordenVerwijderen