zondag 7 augustus 2022

Beach day

 Vanmorgen eens uitgeslapen daar waren we wel aan toe. Om 8.30 werd ik pas wakker, mijn moeder ook en Sophia mocht tot 9.00 blijven liggen. Na het aankleden reden we om 9.30 weg om een restaurantje te zoeken om te ontbijten. Vroeger gingen we hier altijd vaak naar Perkins en ik wist nog dat dat bij de Walmart lag. Dus we reden naar de Walmart en zien daar inderdaad het restaurantje dat vroeger Perkins was, nu heet het Family style restaurant The Sunflower. We gaan gezellig in een boot zitten en nemen lekkere Amerikaanse ontbijtjes eieren met bacon, een omelet en French toast. Het smaakt prima, wel jammer dat het bakkerijtje van Perkins er niet meer is, of nou ja er is nog wel wat een staan een paar taarten maar wel willen geen hele taart we wilden koekjes kopen voor op het strand. Nou ja dan nemen we bij de Walmart wel iets lekkers mee. 

Bij de Walmart kopen we een enorme bak met ananas voor op het strand straks. Een pakketje met een oven handschoen, mijn oven handschoenen thuis zijn helemaal kapot en ik heb steeds gezegd ik koop in Amerika nieuwe. Nou wilde ik er eigenlijk een van Disney maar daar had ik er maar 1 keer een gevonden en die was 30 dollar voor 1 handschoen dus dat heb ik niet gedaan maar nu heb ik dus maar setje bij de walmart gekocht. 

Om 11.30 zijn we weer bij het hotel. De kamer is al gedaan en wij trekken onze zwempakken aan en gaan lekker naar het strand. Ik doe vandaag wel mijn zwemshirt aan want ik wil lang op het strand blijven en niet verbranden. Jammer genoeg wil mijn onderwatercamera het echt niet meer doen, ik had nog wel een keer extra de batterij opgeladen maar hij blijft dood. Sophia heeft wel haar gopro mee en heeft daar wat foto´s mee gemaakt.



Het zeewater is zo zalig, het is net puur badwater zo warm is het. Er zijn geel golfjes dus we drijven lekker op de zee. We zien een paar aalscholvers die vlak bij ons boven water komen (vindt Sophia niet leuk, stel je voor dat ze denken dat zij ook een vis is) we zien pelikanen overvliegen en soms vlakbij ons neerduiken. We zien twee keer een rog uit het water omhoog springen EN we zien een paar keer een dolfijn voorbij zwemmen, wel vrij weg maar toch goed te zien, Supergaaf! 
We gaan even op het strand liggen, eten onze ananas en doen een tweede zwemsessie tot 3uur. Als we terug lopen vraagt een enorme familie ons een groepsfoto van te maken, de familie was groter dan mijn schoolklas. En die zitten dus met elkaar in dit hotel, de andere hotelgasten zijn een aantal Nederlanders en Duitsers. 
We eten nog een half broodje van gisteren van de subbway naast het zwembad op en we doen nog even een paar rondjes in het zwembad en gaan dan naar de kamer om te douchen. We zitten een tijdje lekker op ons balkon en zien een donkere lucht komen. Ik zeg oh het weer bericht zegt dat het straks gaat regenen en 2 minuten later wordt echt van het ene op het andere moment de kraan helemaal open gedraaid en valt er een enorme strortbui aan regen naar beneden, zo hard dat we niet eens op het balkon kunnen blijven zitten.




We zitten even rustig op de kamer en zo snel als de regen kwam zo snel gaat ie ook weer weg. Om 17.30 rijden we even naar de Publix, omdat we zo laat geluncht hebben, hebben we niet heel veel honger en willen we niet uit eten. Maar we hebben een magnetron en een koelkast op onze kamer en de Publi heeft vaak lekkere dingen te eten.

Mijn moeder en ik hebben allebei een stukje spinazie quich en een bakje aardappelsalade. Sophia kiest een magentron maaltijd spaghetti en Sophia en ik delen nog een bakje loempiaatjes. We nemen het mee naar de kamer, videobellen met Kader en om 18.30 eten we lekker ons eten op, op ons balkonnetje. Het weerbericht had gezegd dat er om 19.00 weer onweer kwam maar er was geen vuiltje aan de lucht en dus gaan we lekker een avondwandeling maken.

Bij ondergaande zon lopen we heerlijk over het strand. Overdag was het niet zo druk maar nu in de avond is de hele kustlijn vol met allerlei groepen mensen. Met een Nederlands strand vergeleken nog steeds rustig maar voor wat we hier gewend zijn erg druk. 

Sophia is haar knie steun vergeten en ik wil echt heel graag naar het vogelreservaatje lopen dus Sophia gaat halverwege de wandeling weer terug. 




Mijn moeder en ik lopen naar het natuurgebiedje en zijn 3 roze lepelaars er landen, maar het gebiedje is nu heel dicht begroeid en je kan het water nauwelijks meer zien dus we kunnen ze lepelaars niet vinden.
Langs de kustlijn lopen veel van die strandlopertjes maar door het lage licht krijg ik ze niet meer op de foto. We zien nog een aantal schildpadnesten, heel bijzonder om te zien vind ik altijd. 
En er land een pelikaan vlak voor ons in het water dat levert wel mooie foto's op. 







Als we langs de weer terug lopen zie ik een vin boven water uitkomen en daar vlakbij nog een! Zo gaaf op ongeveer 5 tot 10 meter van het strand zien we heel regelmatig de vinnen van 2 dolfijnen boven komen! Ze zwemmen precies dezelfde kant op als dat wij terug naar het hotel lopen dus we hebben ze vaak kunnen zien! Dat was wel weer een perfecte afsluiting van een lekkere dag aan het strand. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten