donderdag 11 augustus 2022

Een vleugje Keys

 Vreselijk geslapen, het was ten eerste veel te heet in de kamer en moesten midden in de nacht de airco hoger zetten. Maar vooral zoveel last van de zenuwen om het testen vanmorgen. Gaat alles me lukken, heb ik alles goed geïnstalleerd, kom ik de zoom meeting in, maar vooral zullen we negatief testen... Stel je voor de hele cruise gaat helemaal niet door en in gedachten lag ik al te bedenken dat ik dan contact met het reisbureau moest leggen over het verplaatsen van de cruise en dat ik een hotel moest regelen, alle doemscenario´s spookten de hele nacht door mijn hoofd. De wekker stond om 7.15 en ik was ruim voor die tijd wakker. 

Om 8.15 hadden we onze zoomafspraak. Om 8.10 zette ik hem vast aan en vrijwel direct logde Rico van Onepoint testing in. Hij was heel vriendelijk en ik moest een aantal nummers doorgeven. Daarna moesten we voor de camera ons alle drie tegelijk testen maar je hoefde je staafje niet ver in je neus te duwen en het ging heel makkelijk. De druppeltjes op de test laten vallen en bevestigen of je een controlestreep had. Hij stelde daarna nog wat vragen en na 5 minuten hadden we allemaal nog steeds 1 streepje. Eerst moesten we ieder afzonderlijk onze test laten zien en daarna alledrie tegelijk en toen zei hij congratiolations you are all negative. Binnen een uur kreeg ik de testuitslag per email en die heb ik daarna weer direct in Safe Passage geüpload. We waren zo blij dat het allemaal goed gelukt was! Ik stond er helemaal bij te bibberen en moest bijna huilen want dan zijn we nu officieel nog maar 1 dag en dan gaan we eindelijk op de Disneycruise en nu staat niks ons meer in de weg. 

Toen alles geregeld was gingen we naar het hotel ontbijtje. Lekker onder een rietenparasolletje, in de schaduw aan het ontbijt. Sophia kreeg niet veel weg door de zenuwen die ze had gehad. Ik vond het erg lekker, er waren oa mini ommeletjes en worstjes. Ik vond het erg lekker. Na het ontbijt wat spullen inpakken want er staat weer veel op het programma vandaag. 

We rijden een stukje de Keys op, niet zo ver, alleen wat sfeer proeven. Het echte leuke gedeelte waarbij je over bruggen over de zee rijdt is verder weg. Maar toch is het leuk. Ons eerste doel is Theater of the Sea. Een klein zeeparkje met vooral geredde dieren. We zijn hier vroeger toen Sophia een jaar of 5 was ook geweest en er hangt hier een gezellig tropisch sfeertje. Het eerste dag opviel toen we binnenkwamen was dat er geen katten meer waren. Vroeger als je binnenkwam via de winkel liepen er allemaal katten rond, we hadden ons er al op verheugd om met de katten te knuffelen maar helaas. Een medewerker vertelt dat ze allemaal wat ouder zijn en nu in de personeelsruimte zitten. 

Theater of the Sea heeft steeds aansluitend allemaal shows/presentaties. Als wij binnenkomen is de zeeleeuwenshow bezig. Omdat dit al bezig is sluiten we niet aan maar gaan we vast in de boot zitten die over de baai vaart. In het midden van de boot zit een gat en daar komt steeds een dolfijn doorheen. Het is een hele mooie lagune waar deze dolfijnen in zwemmen. Aan de kanten zijn kleinere verblijven die in verbinding staan met de grote baai en waar mensen met dolfijnen kunnen zwemmen. Een van de dolfijnen heet Sherman en hij was hier vroeger ook al.





Via hele mooie kleine tropische paadjes kom je langs de zeeschildpadden, deze zijn allemaal gehandicapt, een zwemt er zelfs met een zwemvest ipv schild.




Even verderop zijn twee strandjes, op de eerste mag je zwemmen, ook zijn er vissen om te voeren. Op het tweede strandje afgeschermd van het eerste zwemmen roggen en haaien en andere vissen en die worden nu gevoerd. Ik vind het er alleen te heet en ga hier weg voor de presentatie klaar is, ook de volgende presentatie waarbij de alligators en krokodillen hun eten krijgen sla ik over en gaan we vast zitten bij de papegaaien show, een Tikiroom maar nu met echte papegaaien. Wat vooral erg leuk was, was een papegaai die kon rekenen en dan het antwoord moest geven door middel van aan de bel te luiden en hij had alle sommetjes (optellen, aftrekken tm 20 goed)


Hierna liepen we door naar de dolfijnenshow met Sherman en een andere dolfijn. Ze sprongen en vlogen door het water en wat vinden wij dolfijnen toch leuk! 
Hierna begon de zeeleeuwenshow en dat was de enige show die we nog moesten. We dachten we nemen even snel wat te eten/drinken. Mijn moeder en ik hadden heerlijke frozenlemonades. Maar Sophia's cheesefries duurden zo lang dat we de zeeleeuwenshow alweer misten. We hadden ook geen zin om nu weer het programma af te draaien en te wachten op de volgende dus na het hapje/drankje vertrokken we weer.




We reden naar het John Pennenkamp statepark op Key Largo. In dit statepark worden diverse boottochten, snorkeltours, kanotochten etc aangeboden maar wij gaan alleen naar het strandje om een beetje te snorkelen. Helaas ligt het strandje helemaal onder het zeewier, via een zijweggetje over de stenen kom je wel de zee in. Sophia houdt het voor gezien, ik snap haar wel want die enorme lading zeewier op het strand ziet er ook niet aantrekkelijk uit. Toch is het water daarna wel gewoon schoon. Het water is heerlijk warm. Veel te snorkelen is hier niet. Het is geen Curacao en zeker geen Hawaii, als je hier goed wil snorkelen moet je met een boot mee en dat slaan we vandaag over. Toch zien we wel een aantal visjes en was het lekker om te drijven op het warme water. 




Na een kleine lunch om 4 uur bij een irritante vrouw in een foodtruck die niks meer had en zeer onvriendelijk deed verlieten we het statepark weer. Nu we zeker weten dat we op cruise gaan morgen, weten we ook dat we al onze Fish Extenders kwijtraken (een cadeautjesuitwisseling op de cruise) en dat we weer ruimte in de koffer gaan hebben en dat vraagt om shoppen. Bij Ross koopt Sophia een jumpsuit en bij TJ Max, wat een soort gelijke winkel is maar dan kleiner en netter vindt Sophia een nieuwe bikini (haar oude hadden ze niet teruggevonden in Typhoon Lagoon) en ik vind twee mooie jurken die ik straks op de cruise aan kan maar ook gewoon op een warme dag naar school. Nu heb ik nog een missie een flesje wijn kopen. Want je mag op Disneycruise line 2 flessen wijn per volwassenen meenemen (ik heb er aan 1 wel genoeg) en dat lijkt me zo lekker op mijn balkonnetje over de zee een wijntje drinken. We stoppen eerst bij de walmart maar zien een rij zo groot als de rijen voor schiphol voor de kassa. Bovendien heeft de walmart bijna geen normale flessen wijn, de meeste zijn 3 keer zo groot en dat is toch een beetje teveel. We verlaten de walmart dus weer en gaan 2 km verderop naar de Publix, daar koop ik een rose met een dop zodat ik niet weer om een kurkentrekker hoef te gaan vragen op de cruise. 
Nu is het 20.00 en hoogste tijd om te eten. We eten bij Denny's die naast het hotel ligt. Mijn moeder heeft fried steak, de 55 plus portie. Sophia en ik gewone steak. Het was weer super lekker. Terug in het hotel hebben we weer gestoei met de koffers, de nieuwe aankopen moeten erin en ook in de auto lag nog vanalles te slingeren. 
Het enige wat vervelend is, is dat safe passage onze testen nog steeds op pending heeft staan. Nou kunnen we ook morgen de testen bij de Port laten zien maar het prettigst is het toch als alles helemaal klaar en goed is. Hopelijk komt het vannacht of morgen vroeg. 


1 opmerking:

  1. Hoera testen negatief hartstikke fijn en alles klopt de rest komt ook vast goed beetje vertrouwen
    Dus ben benieuwd naar het blog over de cruise heel veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen