dinsdag 16 augustus 2022

Vermiste puppy's op zee

 

Eerst wakker om 7uur maar me lekker omgedraaid en tot half 9 uitgeslapen, Sophia mocht tot 9.00 uur. Toen direct naar Cabana´s voor het buffet. Iedereen is vanmorgen laat want het is een zeedag en het is zondag dus we slapen met zijn allen uit vandaag.

Vandaag laat ik in plaats van een omelet een gebakken ei maken en natuurlijk pak ik weer een Mickey wafel en wat vers fruit.

Het eerste wat we na het ontbijt doen is naar Guest relations. Als je aan boord bent kan je 10% korting op je volgende cruise krijgen. Je betaalt 250 dollar deposit en daarna moet je binnen 2 jaar je volgende cruise boeken. Als je binnen die twee jaar niks boekt krijg je het geld weer terug. We weten natuurlijk nooit hoe iets in het leven zal gaan maar als ik ook enigszins de kans krijg zou ik dit graag opnieuw willen doen, of een stille droom de Alaska cruise maar die is wel heel erg duur maar wie weet. Na het boeken van deze placeholder gaan we een spel spelen. Het heet Midship agengy detective. Bij een soort bureau pak je een kaart met een qr code. Je mag dan een zaak kiezen om op te lossen. Je kan kiezen tussen gestolen schilderijen, wie de muppetshow in de soep liet lopen en de gestolen puppy´s. Sophia kiest de laatste. We krijgen een soort schatkaart van het schip met plaatsen waar we moeten zijn. Op veel plaatsen op het schip zijn bewegende schilderijen, als je de kaart met de qr code ervoor houdt krijg je opdrachten om met de kaart te doen zoals ballonnen lek prikken, schroeven losschroeven etc (alles digitaal) Bij elke opdracht komt er een puppy vrij of krijg je een aanwijzing naar de dader. Bijv het kan niet Cruella de Vil zijn want zij was in de gevangenis. Het moet een naam met een A zijn, er is zand en een munt gevonden op de plaats delict en het is iemand met een snor. De dader was kapitein Haak en we hebben alle puppy’s terug gevonden, het was een leuk spel en we hebben flink over het hele schip gelopen en alles met de trap gedaan. Tussendoor zijn we nog naar de Princes Gathering in de lobby geweest en op de foto geweest met Belle, Ariel en Cinderella en om het hoekje stond ook nog Rapunzel.









Na het spel nemen we afscheid van Sophia, zij gaat naar Vibe. Via Vibe doet ze trouwens mee aan een wedstrijd dat ze met zoveel mogelijk officers op de foto en hoe meer strepen ze hebben hoe meer punten ze er voor krijgt dus terwijl we met het spel bezig waren is ze ook nog met een aantal officers op de foto geweest.

Mijn moeder en ik gaan op dek 11 wat te drinken halen en daarna op een ligbedje een tijdje naar de buitenbioscoop kijken, Ralph breaks the internet is er te zien, het is bewolkt dus het is goed uit te houden. Om 13.00 willen we naar het openhuis van de kinderclub. Sophia en twee vrienden van haar zijn er ook. De kinderclub bestaat uit twee gedeelte, Oceaneers club en Oceaneers lab. Voor de kinderen zelf en met name voor iets oudere kinderen is lab het leukst omdat er veel activiteiten met de kinderen gedaan wordt. Nu ook ze gaan slijm maken, ook iedereen die dus niet lid is van Oceaneers club/lab mag nu meedoen omdat het openhuis is, dus Sophia en haar vrienden die bij Vibe (de tienerclub) horen mogen nu meedoen. Wij laten het aan ons voorbij gaan en vinden het wel jammer dat er geen openhuis meer is bij Oceaneers club want naar heb je hele leuke ruimtes zoals Andy’s room, het bos PixieHollow en een Star wars ruimte schip. Dan gaan we maar door naar Cabana’s voor lunch. Het is weer erg lekker maar ik hou van ruimte over want ik wil later op de dag nog via Room service een kaasplankje bestellen.

Na de lunch kleden we ons om en gaan we naar de Aquaduck. De rij was wel lang maar hoe hoger je in de rij kwam de meer wind kwam er om je heen en werd de temperatuur aangenamer. Het is zo super leuk om met je band over het schip en de oceaan heen te varen. We gaan twee keer. Daarna weer naar de kamer om ons aan te kleden want ik durf niet meer in een zwembad te gaan, was de vorige keer heerlijk een uurtje in de adultpool geweest maar had toch weer allergie gekregen en daar heb ik vandaag geen zin in. In de aquaduck wordt je wel goed nat maar daar heb ik dus geen last van gekregen, het water is wat kouder en het stroomt natuurlijk steeds door. Nou gelukkig dat ik dat wel kon doen. Op de kamer bestel ik via roomservice (dat is ook gratis alleen moet je een dollar fooi per item betalen) een kaasplankje, ik heb nog wijn in de koelkast en dat lekker op ons balkonnetje, het smaakt heerlijk en wat een ervaring om zo op het balkon boven zee te zitten met de kaasje en je wijntje. Dan komt er een minder leuke taak want vanavond moeten alle koffers op de gang staan en je moet alleen bij je houden wat je in je handbagage houdt. Ik maak ook nog een foto van alle Fish extenders die we hebben gekregen.








 Als alles goed en wel in ingepakt komt Sophia binnen om te douchen en gaan wij vast een plekje zoeken in het theater. We worden echter afgeleid door mooie live viool muziek en dan lopen we ook per ongeluk naar aft in plaats van forward en dus zijn we er pas 15 min van te voren. We vinden gelukkig nog wel een goede plek en Sophia komt weer aan net voor de show begint. De show is wederom geweldig, hoewel er twee keer een technische stop was omdat t geluid het niet deed. De dochter van de hoofdpersoon heette Sophia en ze was jarig! Dat maakte het extra leuk. Weer veel leuke stukjes uit Disneyfilms met allemaal geweldige effecten. We hebben drie avonden echt geweldige shows gezien. Na de show gaan we op de foto met kapitein Mickey die op het balkon in de lobby staat.




 Daarna gaan we lekker op de ligstoelen op dek 4 liggen als ineens Pluto zomaar langs komt. Dat is een leuke verassing we gaan naar hem toe en maken foto´s. Gaan terug naar onze stoelen en hij komt alweer langs, ik pak mijn videocamera en Pluto maakt er een hele show van, super leuk! Daarna wordt hij door anderen ontdekt en zitten wij lekker vanaf onze stoelen te kijken hoe iedereen met pluto op de foto gaat.




 Nu is het tijd voor het diner, vanavond is Animators pallet aan de beurt. In Animators pallet, waan je je in studio van Pixar. Overal hangen schetsen, de mesjes zijn in de vorm van een kwast etc en dan komt alles tot leven, alle schetsen en schilderijen worden aquaria en de figuren van Finding Nemo zwemmen erin rond. De schildpad maakt met veel mensen een praatje, bij ons komt hij alleen maar om ons mee te laten doen met de wave, maar naast de schildpad is er heel veel te zien. Ook het eten is weer zalig. Mijn moeder en ik hebben vooraf een zalmtartaatje, Sophia de black truffel pasta. Als hoofdgerecht hebben mijn moeder en ik allebei de Tunasteak en Sophia de Porkchop. Als dessert hebben Sophia en ik de Cookies en cream sundae en mijn moeder het walnoten chocolade taartje. Terwijl we met het dessert bezig zijn komt ineens het hele service team naar ons toe met twee borden met een brownie met een kaarsje en glitters, in chocolade is Happy Birthday geschreven. Een voor mijn moeder en een voor Sophia. Ze zingen happy birthday voor hen allebei en de head server kan vuurwerk geluid namaken door hard met de menu´s tegen elkaar aan te slaan en te fluiten. Het was heel leuk, ik had ze het al eerder voor andere jarigen horen doen en heb dit stiekem, (nou mijn moeder wist t een beetje maar Sophia helemaal niet) geregeld.













Na het eten gaat Sophia weer naar Vibe en wij even naar de kamer, we zetten de koffers op de gang en drinken op het balkon het laatste beetje wijn op. Het is een heel raar gezicht maar we zien de maan op komen vanaf de horizon en hij is helemaal rood. Ik dacht eerst echt wat is dat nou is het de zon.. dat kan toch niet maar het bleek de maan te zijn, ook weer een hele aparte ervaring.

Daarna nog even een keer naar het pooldeck om naar de buiten bioscoop te gaan, de film Soul is bezig. Natuurlijk ken ik hem al van Disney plus maar het is zo heerlijk hier buiten te zitten in het donker en film te kijken. We blijven alleen niet zo lang vandaag want we moeten morgen weer vroeg op..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten