woensdag 20 juli 2022

coming home

 De nacht is zo goed meegevallen, de bedden waren klein maar lagen wel ontzettend lekker. Om half 4 was ik wakker en ik dacht nou heb je het ik ben wakker maar ik ben gewoon weer verder gaan slapen tot half 6 mijn moeder ook. Nou dat vind ik voor een eerste nacht echt keurig! Sophia werd eerst om 6 uur even wakker en vervolgens is ze weer in slaap gevallen tot 7 uur. We deden het lekker rustig, in de avond deed de wifi het niet maar nu in de vroege ochtend wel dus natuurlijk op HayDay en het blog posten, bagage op andere plekken opbergen en heerlijk douchen en rommelen in de badkamer uiteindelijk zitten we dan ook pas om 8 uur aan het ontbijt. Het ontbijt bij Double tree is niet inbegrepen maar we hebben er van andere double tree hotels wel goede ervaring mee en dan hoeven we ook niet op pad.

Sophia gaat voor de classic, eitje sunny side up met toast en bacon. Mijn moeder en ik hebben een BLT sandwich met Egg Benedict, oh het was zo lekker. Weer iets wat ik zo gemist heb een Amerikaans ontbijt. 


Na het ontbijt gaan we verder met koffers inpakken en halen we ijs bij de ijsmachine voor in mijn flesje dan hebben we onderweg lekker koud water.
Als we de koffers in de auto leggen neem ik ook even een foto van de auto. Maar op de foto zie je niet zo goed de grootsheid dus dat moet een andere keer opnieuw.

Dan gaan we op weg naar onze eerste stop de Sawgrass Mill Mall, een van de grootste outlet malls die er is. We beginnen met de Marshalls een clearance store. Sophia vindt daar twee leuke bikini's en een korte broek en ik een tankini. Sophia koopt ook een doosje Aloe maskers en ze komt erachter dat ze 40 dollar die van Kader heeft gekregen thuis heeft gelaten. Kleding krijgt ze van mij en speelgoed hoeft tegenwoordig niet meer maar er blijven genoeg leuke spulletjes over dus schieten we wel voor. We lopen even rond bij Disney maar hoewel we veel leuke spulletjes zien kopen we er niks. We lopen wat verdwaald rond want we kennen niet elke winkel en lopen dus hier en daar naar binnen maar vinden pas weer iets bij Gap. (die kennen we wel al) Ze hebben wel broeken in mijn maat maar ze zijn allemaal kort dus ik vind hier niks. Sophia vindt wel een mooie jumpsuit. We lopen nog even door Bed Bad en Beyond maar besluiten dat we honger hebben en gaan naar het Foodcourt. Wat me opvalt is hoe leeg het in het foodcourt is. Vroeger was het altijd dringen om een plaatsje nu is het bijna uitgestorven, of zouden de mensen later komen? Het was nu 1 uur. We eten lekker Chinees Bami met Orange en Bourbon chicken, we hebben twee bakken maar krijgen het niet op met zijn drieen. 


Na het eten wil ik alleen nog even naar Burlington, alleen dat werd niet even. Mijn moeder vond er twee broeken en ik een en een nachthemd maar de rij van de kassa was enorm. Maar we willen dit echt hebben mooie broeken en die van mij was zelfs maar 11 dollar. Dus we trotseren de rij maar die duurt echt een eeuwigheid. Pas om 15.00 rijden we weg. We hadden nog wel een mailtje van April gehad dat we voor 4en het huis in mochten maar dat gaan we zeker niet meer redden want het is nu nog ruim 3 uur rijden. Het gaat lekker, muziekje op via mijn JBL en genieten van de omgeving, we zijn veel verschillende vogels onderweg, een keer een paar hertjes in de verte. Ook een keer een heleboel politie auto´s in de berm, wat zou daar nou weer aan de hand zijn? Soms is het ook wel saai zo'n lange rit alsmaar rechtdoor. Als we in de Orlando area zijn krijgen we file, natuurlijk! Nu kan ik wel een mooie foto van het Mickey sign maken want we staan er behoorlijk lang naast. Dit Mickeyhoofd is voor mij het teken dat we bijna "thuis" zijn.

We wilden eigenlijk nog naar de Walmart maar het is al 19.00 en we kennen ons zelf daar zijn we niet binnen een half uurtje uit. Dus eerst naar de villa alle koffers eruit en even kijken wat er aan proviand is en wat moeten hebben en dan naar de Publix. We kiezen lekker een pizza uit de oven en brood en eieren voor morgenochtend, een ijsje en sushi voor morgenmiddag.
Via de Publix zijn we snel weer bij onze mooie villa. We zijn trouwens in deze villa al een keer eerder geweest, uit mijn hoofd in 2016.. Hij was ons toen goed bevallen en wilde hier weer eens naar terug maar toen we weer gingen was ie niet beschikbaar in mijn vakantie. 
We eten lekker onze pizza en een ijsje toe en ik maak foto´s. Straks na het blog (het is nu kwart voor 10) even kijken of ik nog zin heb om koffers uit te pakken maar anders komt dat morgen dan blijven we in ieder geval in de ochtend en een deel van de middag lekker thuis. 



Vroeger sliep Sophia liever bij mij, nu is ze blij met haar eigen kamer! 
Slaapkamer van mijn moeder



Slaapkamer van mij! 
Het zwembad, vanavond zijn we te moe maar morgen gaan we er heerlijk gebruik van maken! 




2 opmerkingen:

  1. Esther Gruppen20 juli 2022 om 06:59

    Super leuk. Wij gaan in mei naar Orlando. Kan t niet laten haha .
    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig weer jouw blog te lezen
    Veel plezier in de villa en geniet van het zwembad

    BeantwoordenVerwijderen