donderdag 2 mei 2024

Modern en Oud Marokko

 Lekker geslapen ondanks de harde bedden, we hadden 9.00 voor het ontbijt afgesproken maar mijn moeder, Kader en ik waren allemaal allang wakker door dat ene uur tijdsverschil dus gingen we vast ontbijten en bleef Sophia nog even liggen. 

We waren de eerste die buiten gingen zitten en wilden weer naar het zelfde plekje als gisteren maar het was enigszins bezet. Er lag een poes lekker in de zon op de stoel. Maar de poes had pech want wij wilden daar zitten dus ging de poes op de grond bij ons zitten.






We haalden weer allemaal lekkere dingen en tegen 9.30 kwam Sophia er ook bij. Daarna was het weer tijd voor haar om te gaan leren, ging Kader zijn eigen dingen doen en gingen mijn moeder en ik weer bij het zwembad, deze keer hadden we voor een soort cabana gekozen, een groot ligbed met kussen en een dak voor de schaduw. 


We lagen weer heerlijk met ons boek en de Ipad, maar ik vond het toch zwak van mezelf dat ik nog niet gezwommen had. Het water in hotels in Marrakech is altijd erg koud, nu is het buiten heerlijk maar niet zo bloedheet als de vorige keer dat je echt moet afkoelen. Maar ik heb het toch gedaan en zelfs mijn moeder die er eerst met een voet in stond en zei dat ze echt niet ging kwam erin. Eenmaal door was het water heerlijk en hebben we lekker gezwommen. 

Om 14.00 was Sophia klaar en ook een beetje uitgerust en kwam Kaders neef Oussama bij ons langs om iets op te halen, met hem samen naar de Menara mall gewandeld en toen ging hij weer terug naar Casablanca. Wij dus naar de Menara mall, mijn moeder en Sophia wilde allebei een VR experience, mijn moeder had er een over IJsland en Sophia over dino´s.




Hierna was het tijd voor lunch en gingen we naar ons vertrouwde terras van vorig jaar bij Victors. We hadden lekkere spaghetti en Kader een hamburger en Virgin Mojito´s

Na een lekkere lunch gingen we met de taxi naar het Djemell Fna plein, hier hangt altijd die echte Marokkaanse sfeer, al die geuren en geluiden. We gingen een winkelstraatje in waar mijn moeder en Sophia een vest kochten en ook kochten we wat rommeltjes. 





Daarna gingen we met de koets en de eerste de beste koets die aankwam rijden en Kader aansprak was een man waar we heel lang geleden ook bij de in de koets hebben gezeten en waarvan we een foto hebben dat Sophia bij hem op de bok zit. Hij heeft met ons echt een heel groot ritje gemaakt en dwars door piepkleine oude straatjes, hier in de oude medina kan je ook zien dat er schade is van de aardbeving, gelukkig is het meeste alweer opgeknapt.





De koets bracht ons weer helemaal naar het hotel waar we de kaas en wat andere dingen hebben ingepakt en toen met de taxi naar Kaders broer Mohamed en zijn familie. Er was weer zeer uitbundig voor ons gekookt en we hebben heerlijk gegeten. Na deze grootse maaltijd bracht Mohamed ons weer met zijn auto naar het hotel. Het was weer een geslaagde dag. 


2 opmerkingen:

  1. O wat een fijnedag weer en wat een herkenning. heb weer van je verhaal genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto’s ! En mooie oorbellen soph 😃

    BeantwoordenVerwijderen