donderdag 27 juli 2017

Into the mountains

Lekker vroeg wakker om 5.15 maar wel heerlijk geslapen en verder niet wakker geweest dus dat gaat goed, vroeg wakker worden vind ik niet zo erg. Ik reorganiseer mijn koffer maar ik weet nog steeds niet wat handig is omdat we overmorgen weer in het vliegtuig stappen dus alles moet echt in de koffers blijven..
Om 6.30 verlaten we het hotel. Ondanks dat het hotel ontbijt heeft en het gisteren best lekker was gaan we vandaag op pad om buiten de deur te eten. Even verderop zit een Denny’s en we hebben echt trek in een Amerikaans ontbijt. We bestellen twee grote ontbijten en delen die met zijn drieen. Mmm lekker met volle magen gaan we eerst even naar de walmart. Ik kan in de buurt geen supercenter vinden dus gaan we naar een Neighbourhood market. Het is nog best groot maar heeft alleen eten en drogisterij artikelen dus helaas voor Sophia geen speelgoed. Nou ja we zullen deze vakantie vast wel meer Walmarts tegen komen want die zitten ook in Hawaii.
We kopen wel oa wat flesjes water, een zak kersen enz. Niet teveel want overmorgen vliegen we weer en we kunnen niet vanalles meenemen qua eten en drinken.
Daarna gaan we onderweg. De bestemming van vandaag is de San Bernandino mountains en ik heb me er niet heel goed op voorbereid. We zien wel wat we gaan doen als we er aankomen. De wegen zijn wel druk maar niet echt file. Een lange tijd rijden we door Los Angeles en dan gaan we aan de noordelijke kant de bergen in. Het zijn hele droge bergen en er is nergens een plekje om te stoppen of te wandelen enz dus we rijden maar door. We rijden naar Big Bear, een ski gebied en ik herinner me van toen ik kind was en met mijn oma naar de Bold and the Beatifull keek ze altijd naar hun huisje in Big Bear gingen.
Bij Big Bear is een groot meer maar je kan bijna nergens aan het meer komen bijna alles is prive terrein dus we rijden maar weer verder. Verder is een heel druk stadje met allerlei restaurants en winkeltjes maar je kan echt nergens parkeren..
Wat grappig is, is dat we hier dus zo hoog zijn dat de zak chips helemaal op bolt. 


We rijden naar de noordkant van het meer en daar is het rustiger. Je kan nog steeds niet bij het meer komen maar aan de andere kant (de bergkant) heb je parkeerplaatsen en daar kan je trails lopen. De eerste keer dat we stoppen zien we staan dat je een  geldige kaart zichtbaar in je auto moet hebben om hier te parkeren… op een bord zien we wel staan dat Nationale parkenpas geldig is en die hebben we wel.. maar hoe werkt dat dan. We eten lekker kersen bij de auto en gaan toch maar verder. Bij de volgende parkeerplaats zien we rangers bekeuringen uitdelen en we vragen hoe het werkt. We mogen de nationale parkpas op het dashboard leggen met de kant met de handtekening naar boven.










Nu gaan we dus hier een trail wandelen, hoewel we er niet echt op voorbereid zijn qua schoenen want Sophia en ik lopen op onze Birckenstocks en mijn moeder op sandalen maar we gaan t toch proberen.
We lopen eerst door een soort droge rivierbedding en dan steeds een stuk de berg op. We komen bijna niemand tegen en het is een mooie omgeving. Het is bewolkt maar wel warm (24 graden) dus prima weer om te wandelen.
Eenmaal een stuk de berg op hebben we er genoeg van hier boven zijn veel bomen verbrand en vinden we t niet meer zo mooi dus gaan we weer terug.
Weer in de auto rijden we via een mooie route door de bergen langs lake Arrowhead (ook heel toeristisch en niet gestopt) daarna over een heel klein steil weggetje en nu zijn we helemaal alleen en rijden we over een prachtige weg door de bossen.
We zien veel meren waar je wel bij kan komen en waar bijna niemand is maar we besluiten om maar eens naar het hotel te rijden. We stoppen nog bij een mooi uitkijk punt en voelen een warme wind waaien. Omgeving wordt hier weer wat droger.


De omgeving verandert weer in een soort woestijnige omgeving wel ook weer een heel mooi gezicht en volgens Tomtom moet ons hotel over 5 km zijn.. Hoe kan dat nou in de middle of nowwhere? Zou het een fout zijn? Maar dan ineens komt die kleine weg uit op een grote weg en daar midden in de woestijn (nou ja t ziet eruit als een woestijn maar t is een aangename temperatuur) is een stop met een hotel, een  benzinepomp en een paar fastfood tentjes.



We zoeken de kamer op en rusten even uit en gaan dan lekker zwemmen. Vanuit het zwembad kijk je zo de bergen in en langs de bergen is een trein rails waar treinen met honderden wagons langs rijden, leuk om te kijken terwijl we zwemmen. We gaan ook even lekker in de spa.. Om 18.00 gaan we eruit en douchen en aankleden. Er is hier maar weinig qua eten en we hebben geen zin om in de auto te stappen dus gaan we kijken bij Del Taco, een fastfood taco restaurant. We halen daar wat wraps en taco’s en eten die lekker op de kamer op.





We willen even televisie kijken en op de tv is de Beach bezig maar als we wat anders willen op zetten doen we blijkbaar iets fout want we komen maar niet de kanalen met de films waarvoor je moet betalen… We schrikken nog even want Kong begint en ik had echt nergens opgeklikt maar t is een soort preview en dan zetten we de tv maar uit..

Op de Ipads hebben we internet dus zijn we daar lekker op bezig. Maar als ik de laptop pak om mijn blog te typen krijg ik hier geen internet meer op. Ook niet als ik de wifi op de Ipad uit zet. Nou ja morgenochtend nog maar eens proberen..

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke eerste dag en dan zo'n mooi uitzicht hebben vanuit het zwembad is toch genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals ik al hoopte twee afleveringen 😀Dubbel genieten

    BeantwoordenVerwijderen