woensdag 26 juli 2017

Waar is mijn toverstaf?

Het eerste nachtje zit erop. Om 20.45 in slaap gevallen even wakker om 23.00 maar weer verder geslapen, daarna wakker om 1.30 kon niet meer slapen. Sophia ook niet die ging met de koptelefoon op haar dvd spelertje verder film kijken. Ben maar mee gaan kijken want had ook niet echt de zin om er zelf uit te gaan en de computer of Ipad te pakken. Mijn moeder sliep ondertussen wel prima door. Na een tijdje probeer ik om weer te gaan slapen en vraag aan Sophia dat ook te gaan doen. Bij Sophia lukt dat niet meteen en daarom ben ik ook steeds weer wakker als zij zich om draait.. Rond 3.30 slapen we allebei weer maar ik slaap wel heel licht en ben steeds een beetje wakker. Om 4.45 zijn Sophia en ik weer wakker nu echt klaar en klaar wakker en we hebben honger.. Mijn moeder slaapt nog tot 5.15 en misschien dat als ze niet van onze schermen was wakker geworden ze nog langer had kunnen slapen. 
Om 6.30 zijn we klaar en gaan we ontbijten. Terwijl we naar de ontbijtzaal lopen zien we dat de lucht helemaal bewolkt is en echt warm is het ook niet. 
Na het ontbijtje gaan we nog even naar de kamer, we gaan vandaag naar Universal studio's en die gaan om 9.00 open nou willen we wel vroeg zijn maar om 7.00 vertrekken is wel erg vroeg en we rekken het tot 7.30 met wat relaxen op de kamer.
Om 8.30 lopen we de poorten van Universal studio's door.



 Ik ben hier in 2003 een keer geweest (en natuurlijk in Orlando) maar er is in de loop der jaren veel veranderd. Er is hier nu ook een Harry Potter deel. Ok alleen het deel van Zweinstein en Zweinsveld maar dat is al heel leuk. Harry Potter is ook de reden dat we hier heen gaan. Sophia is echt gek op alles van Harry Potter. 
Het park is nog maar net open en er staat al een rij van 45 voor Harry Potter en de forbidden journey.
Nou ja dat wordt in de loop van de dag alleen maar erger maar tot onze blijdschap is er een single riders rij. Nu hebben we geen wachttijd we kunnen direct instappen. Prima voor elkaar. De attractie is hetzelfde in Orlando en we vinden het een geweldige attractie. Ik voel me alleen licht misselijk als ik uitstap en daar heb ik eigenlijk hier nooit eerder last van gehad.
Dan duiken we Zweinsveld in en als eerste naar de gewaden winkel. Vorig jaar had Sophia al lopen dubben of ze een prinsessenjurk of een gewaad zou kiezen voor haar verjaardag en omdat het voor prinsessenjurken misschien wel de laatste keer was heeft ze dat gekozen. 
Maar nu komt er weer een verjaardag aan. Ok pas in Augustus maar ze wil graag alsnog dat gewaad dus ik had van te voren met haar afgesproken dat ze het gewaad voor haar verjaardag mag maar dan op haar verjaardag zelf dus niets anders van mij krijgt.
Vast beraden kiest ze het gewaad van Griffoendor, ze is vooral blij met het zakje voor haar toverstaf. Die toverstaf heeft ze vorig jaar van haar spaargeld gekocht en die hebben we nu meegenomen.
Bij allerlei ramen kan ze hier toverspreuken uitvoeren, ze voelt zich er helemaal thuis.


We merken dat het nu wat drukker wordt in het park en verlaten Zweinsveld en gaan de studiotramtour doen. Die is ook heel anders dan in 2003. Zo zijn er nu 3dbeelden van Kong, erg leuk het karretje gaat alle kanten op terwijl Kong en de hagedissen over ons heen springen 
Flash flood en Jaws, zijn wel hetzelfde als vroeger. We rijden langs allerlei huizen en straten uit allerlei films. Als afsluiting een wilde 3D achtervolging van de fast en furious heel erg leuk! 


We kijken nog een show over film effecten en gaan dan wat eten bij de drie bezemstelen weer in het Harry Potter gedeelte! Hierna mag Sophia nog een extra keer in de forbidden journey. Haar toverstaf in de doos geeft ze aan mijn moeder om te bewaren want in de forbidden journey mag je niets meenemen. Maar als ze terug komt en we door Zweinsveld lopen merkt mijn moeder ineens op dat de stok weg is... We snappen nog steeds wat er is gebeurt maar die staf is weg en Sophia is ontroostbaar. Omdat we het erg zielig vinden en het niet haar schuld was mag ze bij Olivanders een nieuwe stok uitkiezen. Een geluk bij een ongeluk want ze wordt wel uitgekozen door Olivander in zijn showtje. Ze laat allerlei kasten openspringen, laat een bel luiden en dan wordt het licht klinkt er een Harry Potter muziekje want dan is goede staf voorbij gekomen. Ollivander vertelt dat deze staf bij iemand hoort met een lief karakter en een creatieve geest. Nou dat klopt natuurlijk helemaal. In Zweinsveld moet de nieuwe staf natuurlijk uitgeprobeerd. 


Vervolgens bezoeken we de Waterworld show. Ik voel mij plotseling erg moe (Het is 16.00) en hoewel het echt wel een spectaculaire show is waarbij zelf een vliegtuigje in het water stort. Ik kan er niet echt van genieten. Na de show moet ik eerst even wat drinken en in de schaduw zitten. Het is inmiddels ook echt wel warm. Sophia gaat intussen rondrennen op een plein vol met fonteintjes. Ze laat zich een beetje nat worden maar niet teveel want aan natte kleren heeft ze een hekel. Na een half uurtje ben ik ook weer wat bijgekomen en gaan we naar Shreck en de minion attractie. 
In de eerste instantie hadden we vanmorgen geroepen tot sluitingstijd te blijven om naar het verlichten van Zweinstein te kijken maar we zijn toch echt te moe. We eten nog een cheeseburger, (heb ook geen zin meer om straks nog uit eten te gaan. ) en dan gaan we terug naar t hotel. We hadden alleen nog graag jurassic park willen doen en dat is er niet meer van gekomen.  Ook is er een loop spookhuis van de walking dead en hoewel ik dol op de walking dead ben durfde ik er toch niet in....In de auto valt Sophia bijna in slaap en ik wil haar zo lang mogelijk wakker houden dus zingen we samen om wakker te blijven. Door wat file onderweg komen we pas om 20.30 bij het hotel. Sophia meteen vertrokken naar dromenland. Ik begin optimistisch aan mijn blog maar heb met t laatste stukje ook moeite om wakker te blijven. Het is nu bijna 22.00 en ga nu lekker slapen. 

6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes volgehouden hoor. Is ook een pittige vlucht. Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu nogmaals ivm verwijderen door spelfout ๐Ÿ˜‡Super hoe jullie het volgehouden hebben met de tijd en het naar bed gaan ik doe het jullie niet na
    En super dat Sophia uitgekozen werd dat is wel verdiend na het verlies van de stok en Sophia prachtig gewaad heb je uitgekozen is die er ook in mijn maat ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja die gewaden zijn er ind ook in volwassen maten.

      Verwijderen
  4. Aaa jammer ik zit er klaar voor maar geen nieuw blog jammer hoor morgen vast een extra lange ๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps dit is jullie eerste dag!! Las net jullie volgende blog al en dacht dat dat de eerste was:) maar een mooie dag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen