maandag 31 juli 2017

zandscrub

Ik was weer super vroeg wakker 5.15 en doordat ik de Ipad pakte om te gaan lezen werd Sophia ook wakker maar die vond t niet erg. Lekker rustig de tijd gehad om te ontbijten, we hadden gisteren een soort cake en yoghurt gekocht en na t ontbijt zaten we om 7.15 in de auto. Eerste bestemming was t strandje dat door Charlotte de eigenaresse was aangeraden. Het eerste strandje was toen wij om 7.30 daar aankwamen al vol, (de parkeerplaats) maar op de parkeerplaats ernaast een kleiner strandje was nog wel plek. Veel mensen kwamen hier om te duiken en waren bezig hun duikuitrusting aan te doen doen en gingen zo vanaf het strand de zee in. Wij gingen hier lekker snorkelen, het was nog mooier dan Hanauma bay van gisteren want hier was heel veel mooi koraal. We zagen ook weer allerlei schitterende vissen.

Helaas hebben we nu nog steeds geen schildpadden gezien. Gelukkig komen ze op de andere eilanden ook vaak voor dus hebben we nog alle kans ze te zien. Tegen 11 uur waren we uitgesnorkeld en Sophia ging nog even gewoon zwemmen terwijl mijn moeder en ik even op de handdoeken gingen zitten. Toen we allemaal weer aangekleed waren reden we naar de supermarkt Foodland, we hadden gisteren gezien dat die een grote traiteur afdeling hadden. We kochten er nu lekkere dingen voor de lunch. Ik probeerde voor het eerst de Poke bowl. Een Hawaiiaanse specialiteit. Lijkt een beetje op sashimi maar dan in kleine stukjes en met kruiden. Sophia koos loempiaatjes en we kochten nog een klein stukje taart.
Met de voorraad reden we naar Waimea valley. Dit is een park in een kloof met allerlei inheemse maar ook aangelegde planten. Er was een voorbeeld van een oud Hawaiaans dorpje en je kon wandelen naar een waterval.
Als eerste zochten we een lekker plekje voor de lunch. Mmmmm wat is die Poke bowl lekker. Ga ik zeker nog een keer kopen. De loempiaatjes van Sophia waren ook lekker.
Toen liepen we naar de waterval. Je mocht daar ook zwemmen, je moest dan een lifejacket aan die je daar gratis mocht lenen. Helaas hadden wij geen zwemspullen mee maar de waterval was ook al mooi om alleen naar te kijken. Later zagen we dat deze waterval ook een locatie was waar ze Lost hebben gefilmd. Voor de kenners Sawyes en Kate gingen zwemmen bij deze waterval.

Vlakbij deze waterval was een soort snackbar en daar hebben we een andere Hawaiiaanse specialiteit gekocht, shaved ice. Lekkere afkoeling na de wandeling.

Na het bezoek aan de waterval gingen we met de auto een ritje maken via de noordkust naar de oostkust. We bezochten verschillende uitzichtpunten op zee en bergen. Wat is de zee mooi blauw, het leek wel een reclame ipv echt. We kwamen nog langs de kualoa ranch, hier kan je allerlei tours langs filmlocaties maken. We hebben het niet gedaan maar wel leuk om te weten dat oa Jurassicpark, Godzilla en Lost hier gefilmd zijn.

We begonnen weer aan de terugtocht op dezelfde manier terug. We hadden onderweg een fruitstalletje gezien en daar wilde we fruit ophalen en dan nog een strandje opzoeken en nog een laatste keer zwemmen/snorkelen (op dit eiland dan)
Het duurde even maar we vonden het fruitstalletje. We kochten een zakje met gemend fruit, erg lekker alleen het dragonfruit vond ik wat smakeloos.
Nu nog een strandje vinden. De parkeerplaatsen van de eerste strandjes waren vol maar na een tijdje vonden we er toch een. We trokken onze zwemspullen aan maar toen we naar de zee liepen merkten we dat er hier enorme golven en stroming waren. We hebben het even geprobeerd maar we werden echt helemaal omgegooid door de golven en dan t strand opgespoeld. We zitten helemaal onder t zand, het zand zit overal op ons lichaam en we stoppen er verder mee. Niet alleen vinden we t niet leuk maar we vinden t ook gevaarlijk. We zien soms echt enorme golven die een heel eind het strand opkomen. Mooi om naar te kijken maar niet om in te zwemmen. We eten lekker t fruit op en gaan dan weer weg. Vlakbij ons huisje stoppen we bij de foodtrucks en bestellen weer een gerecht met shrimp. Het is lekker maar die van gisteren waren lekkerder. Beneden bij deze foodtrucks ligt nog een baai, sharks cove. Hier hadden we wel leuk kunnen snorkelen maar t wordt nu al te laat, de zon gaat onder. Het ziet er wel schitterend uit, die ondergaande zon boven de baai.

Nog even naar foodlands voor t ontbijt voor morgenochtend en dan naar t huisje waar we nu alles weer moeten inpakken want morgen moet we weer vliegen. Ok t is maar een half uurtje naar t eiland Kauai maar alles moet wel weer ingepakt.

1. Wat is die zee inderdaad prachtig blauw wat een mooie natuur
    Nu hopelijk wat langer slapen en een goede vlucht en op naar het volgende avontuur