dinsdag 1 augustus 2017

prive strand voor de monkseal

Vanmorgen moesten we vroeg op 5.30 maar dat koste nog geen moeite. Na een klein ontbijtje en wat opruimen verlaten we dit gezellige huisje. We rijden naar Honolulu en zoeken Alamo op om de auto in te leveren. De shuttle komt er al snel aan en er zit maar een ander gezin in. We worden afgezet bij de terminal van Hawaiian airlines. De controles gaan hier snel, inchecken bij een apparaat dat ook je koffers weegt en dan door security. Je hoeft je schoenen niet uit, de laptop kan in zijn tas blijven en om 8.00 zitten we bij de gate en we hebben tot 10.00 voor t vliegtuig vertrekt. We lezen wat en de tijd gaat snel voorbij. Om even voor 10en gaan we boarden en keurig om 10.10 zitten we in de lucht. Sophia valt altijd direct bij t stijgen in slaap, we krijgen een drankje juice of water en als Sophia wakker wordt gaan we al weer landen. Ze gelooft t niet en slaapt verder en na een half uur staan we alweer op Kauai, het volgende eiland.
Als eerste natuurlijk naar de autoverhuur Alamo. Met een klein busje wordt je naar t verhuur gebracht. Via de automaat regelen we weer alles en we mogen weer naar de midsize rij. Dit keer nemen we een witte dodge (ben t type vergeten) Het is een stuk betere auto dan de vorige. Ruimer en luxer, alleen de airco doet er langer over om t koud te krijgen, maar we merken dat t ook een stuk heter is dan op Oahu.
Het is inmiddels 12 uur en omdat we nauwelijks ontbeten hebben, hebben we nu honger. We vinden een klein eettentje en eten vis met rijst. Bij de supermarkt kopen we een grote fles lemonade. Nu kunnen we  nog niet naar t volgende huisje/hotel dus gaan we via een scenic route naar twee uitkijkpunten op watervallen.
Kauai heeft maar 1 hoofdweg die langs de kust loopt en aan de westkust ligt de na apili coast die zo ruig is dat er geen weg kan lopen.
Wel heeft de grote weg kleine scenic routes een stukje landinwaarts en een van die routes nemen wij nu. We stoppen eerst bij Opaeka'a falls. Hele mooie watervallen maar t uitzichtpunt is wel erg ver weg.
Overal op Hawaii lopen trouwens kippen, op elke parkeerplaats en elk strand en overal er lopen kippen en op deze parkeerplek waren er zelfs heel veel kippen. Ook vlogen er witte vogels met een lange staart.

Hierna rijden we naar Wailua falls, ook deze watervallen zijn ver weg maar wel heel goed te zien. Het is eigenlijk verboden hier naar beneden te lopen. Toch zien we een familie inc honden zwemmen in de rivier.

Nu is het bijna 15.00 en tijd om naar t hotel te gaan. Het hotel Islander on the beach is een mooi luxe resort. De kamer die wij hebben gehuurd is prive bezit en hebben we via homeaway van de eigenaar. We hoeven daarom alleen een parkeervergunning op te halen want we hebben een code om de lockbox van de kamer te openen. Het is een schitterende kamer met een balkon dat uitkijkt op zee. We gaan lekker zwemmen en op de kamer liggen spullen die we mogen gebruiken. Sophia vindt een boogieboard en is hier heel blij mee. Direct achter onze kamer is het strand. Ik zie een waarschuwingsbordje en loop er heen. Er is een klein stukje van het strand afgezet want er ligt daar een monk seal te slapen. Een monkseal is een zeldzame hele grote zeehond en die ligt daar heerlijk te pitten.
We zwemmen heerlijk in de zee bij ons resort. Sophia heeft veel plezier van het boogieboard.

Vervolgens gaan we ook nog even zwemmen in het zwembad en daar ontmoeten we voor de eerste keer deze vakantie Nederlanders en wel twee achter elkaar, Met een familie met twee kinderen oa een jongen van Sophia;s leeftijd praten we wat en Sophia is blij vrienden te hebben gemaakt. We willen in de tussentijd even wassen maar omdat we geen resort gasten zijn mogen we niet van de machines gebruik maken. Na het zwemmen wassen we dan maar wat op de hand want om nu naar een wasserij te gaan hebben we ook geen zin in,
Naast ons hotel ligt een restaurant lava lava aan het strand. We gaan hier eten en wat een superplek! Fakkels worden aangestoken, palmbomen, de ruisende zee. We eten heerlijk en ik drink er een lekkere cocktail bij. Wauw wat is het hier fantastisch. Op de kamer gaan mijn moeder en ik lekker op het balkon zitten. Ik typ het blog terwijl ik de zee tekeer hoor gaan,