donderdag 17 augustus 2017

van waikiki tot oorlogsmonument

Prima geslapen in onze hotelkamer op de 10e verdieping. Lekker rustig aangedaan en toen gaan ontbijten bij onze buren de Chinees, daar krijgen we namelijk korting en ze hebben een ontbijtbuffet met American breakfast. Daarnaast liggen er ook nog wat Chinese dingen zoals noodles, loempia's en brocoli.
Sophia vindt een bakje rijst bij haar ontbijt ook lekker. Ik hou t bij de gebruikelijke dingen. Het is geen heel hoogstaand ontbijt maar we vinden genoeg lekkere dingen en het is zeker niet duur, de helft van wat we gisteren bij Ihop hadden betaald.
Om 14.30 moeten we in Pearl Harbour zijn. Hier heb ik vanuit Nederland kaartjes voor gereserveerd.Nu hebben we dus nog even de tijd. We gaan naar Waikiki beach aan de overkant van de straat van ons hotel. Ons hotel ligt tegenover Hilton village. Een schitterend hotel complex waar je gewoon doorheen lopen mag. Allemaal leuke winkeltjes en watervalletjes, papegaaien. Op vrijdagavond houden ze ook altijd nog een vuurwerk. Jammer dan zijn we er niet meer.
We lopen via Hilton het strand op. We zoeken een plekje en gaan lekker in zee zwemmen. (mijn moeder en ik om de beurt want we hebben de spullen mee) Het is een hele lekkere zee. Lekker van temperatuur, geen stroming, weinig golven, mooie blauwe kleur. Hoewel ik zelf meer van natuurlijke stranden hou is dit een erg mooi strand en snap ik dat Waikiki beach beroemd is.



Na een poosje stoppen we ermee, het wordt voor degene die op het strand zit echt te heet. Als we terug willen lopen naar ons hotel slaan we per ongeluk te vroeg naar rechts af waardoor we een heel eind omlopen in de hitte.
In de lobby van het hotel staat een grote tank met gekoeld water, lekker dat hebben we nodig. In de kamer ruimen we de zwemspullen op en dan weer naar de auto. We denken lekker nog een glas koud water te nemen  maar helaas hebben ze het weggehaald.
We pakken de auto en volgen tomtom naar Pearl Harbour. Hij stuurt ons weer via een andere dan de gebruikelijke route en zelfs over een brug waar we onze militaire ID moeten laten zien, eh dat hebben we niet. U turn en daarna naar rechts. Maar keurig op tijd staan we geparkeerd bij Pearl Harbour.
Als je ter plekke komt zijn er meestal behalve 's morgens vroeg geen kaartjes meer dus ik had van te voren gereserveerd.
Je mag geen tassen mee Pearl Harbour innemen en we laten onze bagage achter,(voor 4 dollar) camera's en portemonnee in de hand mee.
Terwijl we over het terrein van Pearl Harbour lopen merk ik ineens dat mijn grote fotocamera het niet meer doet. Gisteren zag ik dat mijn LCD scherm stuk was maar toen kon ik nog wel foto's maken. Ik baal vreselijk en rommel er een beetje mee. Dan probeer ik hem van LCD af te halen en door de zoeker te kijken en zie ik in de zoeker de mededeling dat mijn geheugenkaart vergrendeld is. Gelukkig dan is mijn camera toch niet stuk! Voor we naar de film gaan die vooraf gaat aan de tocht naar de USS Arizona kopen we nog even een ijsje.
Vervolgens is het onze tijd en verzamelen we bij het theater. Er wordt aan iedereen gevraagd om respect te tonen, te doen alsof je op een begraafplaats bent want dat is het schip ook is. De film is erg indrukwekkend en vervolgend gaan we het bootje op dat ons bij het gezonken schip de USS Arizona brengt. Vanaf het memorial kan je in het water de restanten van het schip zien liggen. Ook lekt er nu nog steeds olie uit. Binnen in het memorial is een muur met de naam van alle gevallenen. Als we het memorial gezien hebben nemen we de boot weer terug. Er zijn (tegen bijbetaling) nog een oorlogsschip en een onderzeeboot te bezoeken maar wij gaan nu weer weg. Het was heel indrukwekkend maar we hebben nu weer zin in wat vrolijkers.







We gaan shoppen in de Ala Moana mall. Het duurde even voor m vonden werden weer heel Honolulu doorgestuurd.
Maar als we hem gevonden hebben zijn we zeer tevreden. Wat een schitterende mall, deels in de open lucht. Op een pleintje is Hawaiiaanse live muziek.

 We willen vooral naar Macy's maar de Disneywinkel is ook altijd favoriet. Sophia ziet daar prachtige barbie's van de prinsen en die zijn bijna nergens te koop. Maar ja ze zou al van haar spaargeld lego friends kopen dus dat is een dilemma. Ik zeg haar dat we eerst naar Macy's gaan en dat ze in de tussentijd er over na kan denken.
Bij Macy's slagen we weer zeer goed voor ons ondergoed met 60% korting en voor Sophia kopen we een feestjurk die na de korting nog maar een HM prijs heeft voor Macy's kwaliteit dus we zijn zeer tevreden.
Van dat shoppen krijg je honger en we gaan naar het enorme foodcourt. We kopen twee menu's bij steak and shrimp. Een met steak en een met shrimp. Bij een ander tentje halen we een heerlijke verse smoothie. Het was de kleinste maar hij was zo groot dat t nog moeilijk was om m op te krijgen. De steak en de shrimp waren ook erg lekker!
Nu terug naar de Disneystore want Sophia heeft besloten de prinsen te kopen want die zijn bij ons nergens te koop en lego friends wel. Dus spaart ze thuis verder voor legofriends en koopt ze de poppen van Kristof (frozen) en prins Philip (Doornroosje)
Het is inmiddels al weer helemaal donker. We zoeken de auto op, tanken m vol voor morgen en gaan naar t hotel. De meeste spullen zitten nog netjes in de koffer en omdat we morgen de vesten aan doen (lange vlucht 5.5 uur) hebben we in de koffer ruimte voor de nieuwe aankopen.
We moeten wel heel vroeg op want om 6.30 vertrekt ons vliegtuig al!

2 opmerkingen:

  1. Dat wordt een kort nachtje dus ,en dan nog tijdverschil 😳Maar goed op naar LA en Las Vegas nou kan Sophia toch nog Lego kopen kijk maar op je ing 😀 Wat een prachtig Hawaïaans meisje op die foto met die bloem in haar haar, een echte local

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo weer even alles bijgelezen.
    War een geweldige dagen hebben jullie weer gehad.
    En wat een hoop schildpadden hebben jullie gezien met het snorkelen.
    Super gaaf.
    Geniet ze nog lekker

    BeantwoordenVerwijderen