woensdag 9 augustus 2017

een spetterend afscheid van Maui

Een rustige ochtend gepland, wel weer om 7.15 wakker door de buren, maar ja genoeg uitgerust dus geen probleem.
Vandaag is het de verjaardag van mijn moeder en dat vieren we met een lekker ontbeten op ons balkonnetje.
Sophia heeft een mooie tekening en een sleutelhanger voor haar. Mijn cadeau is de Luau vanavond. Na het ontbijt spullen inpakken voor het strand maar eerst naar de walmart. Ik had eigenlijk alleen creme spoeling nodig maar we zijn weer met veel meer naar buiten gekomen..
Tegen 10.30 gingen we weer naar buiten en nu door naar het strand. We gingen vandaag naar het strandje bijna tegenover ons huis. (Kameole beachpark 1) Gelukkig konden we alweer de auto kwijt daar hebben we best geluk mee steeds! Het is hier een zand strand, geen snorkelstrand. Sophia heeft een boogieboard van t huisje mee maar ze vindt hem niet ze lekker als van t vorige huis, ze glijdt er steeds af.

 Toch zwemmen we en spelen we een poosje lekker in de zee. Twee keer wordt er hard turtle geroepen en is er een schilpad te zien, maar een enorme groep jongeren gaat steeds achter m (of ze als t verschillende zijn) aan en weg is ie.
Na een poosje springt er ineens een vis zo vlak naast ons omhoog en even later zie ik op de bodem een enorme schaduw, ik ga eens kijken wat dat is en ja hoor een joekel van een schilpad zwemt zo onder me langs. Hij botst bijna tegen me aan.
Ik heb geen duikbril bij me dus laat mijn camera op goed geluk onder water klikken. Er is er nog een goed gelukt ook.

Even later zien we weer een schaduw en dit keer is het een enorme school vissen. Weer even later zie ik een murene van zeker 1.5 meter zwemmen. Ik wil een foto gaan maken maar Sophia is bang dus nemen we afstand.
Om 12.30 zijn we uitgezwommen en we gaan ons omkleden, even een ijsje halen en dan naar t huisje. Vanavond gaan we dus ter ere van mijn moeders verjaardag naar de Luau en dan zullen we laat thuis komen en omdat we morgen weggaan gaan we nu vast inpakken en een was doen.
Lekker een rustige middag in t huisje, opruimen en wassen. De koffers zijn bijna klaar voor morgen en om 15.30 gaan we weer weg uit t huisje op naar Lahaina. Gisteren waren we we er even maar toen waren we niet verder dan de starbucks gekomen. Vandaag waren we in het oude stadje. Gelukkig weer een parkeerplekje bemachtigd. We lopen langs allemaal winkeltjes, eettentjes en heel veel kunstgaleries. Het heeft hier wel iets van Key west vind ik zelf.

We bezoeken het visitorcenter met een stukje geschiedenis van Maui. Op het pleintje buiten staat een enorme Banyantree. Het lijken allemaal losse bomen maar in werkelijkheid is dit maar 1 boom!



We struinen hier een poosje rond en rond 17.30 zoeken we de auto weer op want nu is het tijd voor het verjaardagcadeau van mij, de Luau! We gaan naar de Royal Lahaina Luau, even ten noorden van hier. We moeten eigenlijk 5 dollar parkeergeld betalen maar als ik in met de dollars aan het rommelen ben zegt de man van het parkeerhuisje, rij maar door dus we hebben weer 5 dollar uitgespaard.
Voor de Luau geven we onze naam op en we krijgen een toegangsbewijs, even later krijgen we een schelpen Lei om ons nek. (Hawaiiaanse ketting) voor we aan tafel gaan krijgen we een drankje, fruitcocktail of Mai Tai.
Je zit aan lange tafels samen met andere mensen. We zitten samen met mensen met een heel klein schattig meisje en een echtpaar uit Denemarken waarvan de man een Amerikaan is.
De bar mogen we onbeperkt bezoeken en cocktails zijn inbegrepen dus ik proef er een paar, Chi, heee! Kuanapali sunset en Hawaiian blue! Allemaal super lekker. Het eten is ook onbeperkt en allemaal lekkere Hawaiiaanse gerechten. Wel vragen ze voor de eerste keer per tafel te gaan dat er niet 500 mensen tegelijk hun eten komen halen.
Terwijl we eten is er Hawaiiaanse muziek en dans. Een keer is er een Hula les en Sophia doet ook mee! Er zijn allerlei traditionele dansen en het wordt steeds donkerder. Op het einde, de finale is een dans uit Samoa met vuurdansers. Al met al hadden we een spectaculaire avond en het is zeker een prachtig afscheid voor Maui, een geweldig eiland!













1 opmerking:

  1. Als eersterangs harte gefeliciteerd met je moederšŸŽˆWat een bijzondere plek om jarig te zijn.
    En wAt een leuk kado heb jij je moeder gegeven iets om nooit meer te vergeten.
    Wat genieten jullie heerlijk daar..

    BeantwoordenVerwijderen