donderdag 3 augustus 2017

de grand canyon van Hawaii

Vanmorgen konden we rustig aan doen, kwam goed uit want ik had vannacht niet goed geslapen. We hadden lekkere dingetjes voor t ontbijt op de kamer en we vertrekken om 9.15. We rijden nog een keer in zuidelijke/westelijke richting dit keer met de bestemming de Waimea canyon. We rijden door tropische weggetjes en dan gaat de weg omhoog en is het juist een hele droge omgeving. De eerste stop is de canyon overlook. Via een trappetje lopen we naar het uitzichtspunt en ja het is net de grand canyon alleen dan veel groener en je kan een lange dunne waterval zien. Het is heel erg mooi! Er zijn ook mensen bezig met een drone in de canyon te filmen.
We rijden verder en terwijl we rijden, rijden we regelmatig langs plekken waar je zo vanaf de weg de canyon in kijkt.

Bij een van de vieuwpoints kan je ook een trail lopen. Het trail is 3 mijl heen en 3 mijl terug. Is ons iets te ver omdat het ook nog eens afdaalt in de canyon. Er staan echter ook dingen op het bord die maar een paar 100 meter zijn dus volgen we toch het bordje met trail. Maar er is toch maar 1 trail en dat is alleen maar naar beneden door het bos (en straks dus ook weer omhoog) We vragen het voor de zekerheid maar nee er is alleen dit trail en er zijn ook geen uitzichtpunten dus gaan we maar weer omhoog en dat is nu al best zwaar. We zijn blij dat we niet 3 mijl de canyon in zijn afgedaald.
We stoppen nog bij andere vieuwpoints en na een poosje gaat de weg over van Waimea canyon in Koke'e statepark. Hier stoppen we bij een leuke picknickplek op een groot grasveld. Hier lopen ook weer heel veel kippen rond en zodra je wat gaat eten wordt je omsingeld door alle kippen, kuikens en hanen. Ik vind het grappig maar Sophia heeft ze liever op een afstandje.
We eten lekker ons restje chowmein op en nemen dan een kijkje bij het museumpje wat hier ook is. Daarna gaan we nog naar de lodge en drinken we iets. Er liggen allerlei spelletjes die je mag pakken en we spelen even fact or crap. Ik ben alle gekke wetenswaardigheden nu al vergeten..
Als we de lodge uitlopen krijgt Sophia nog een leuke armband van mijn moeder met kralen gemaakt van palmbladeren. Ze is er erg blij mee.
Nu rijden we weer verder omhoog maar het is ook vreselijk beginnen te misten. Bij de kalalau lookout waar je een uitzicht hebt op de Na'apali kust is het zo mistig dat je niks van het uitzicht ziet. Gelukkig hebben we t gisteren goed kunnen zien vanaf de boot.

Bij het volgende vieuwpoint moet je een berg kunnen zien die een van de natste plekken op aarde is, maar er is niks van te zien want ook hier is het super mistig. Wel lopen we hier nog een leuke trail waar we bij moeten klimmen maar ook deze trail maken we niet af hoewel deze goed te lopen is maar ja je ziet toch niets dus stoppen we er maar mee. Toch was het lopen hier erg leuk.

We rijden weer naar beneden en bij de eerste stop waar een fruitstalletje was stoppen we nog en kopen fruit. (ananas, papaya en kokos)
We rijden weer helemaal naar beneden en stoppen bij salt pond and beach. Hier eten we lekker ons fruit en rijden daarna door naar ons eigen hotel waar we om 17.15 aankomen. We gaan nog lekker even naar ons eigen strand, het is hier heerlijk rustig. We zwemmen lekker in de zee en Sophia speelt met het boogieboard.
Om 18.30 ga ik naar de kamer om te douchen en daarna volgen mijn moeder en Sophia. Naast ons hotel is een klein winkelcentrum. De meeste winkels zijn dicht maar er zit hier een Italiaans restaurant en we eten er tot vreugde van Sophia een familieschaal spaghetti. We hebben lekker nog de tijd om de avond op de kamer door te brengen.

1. WoW wat mooi daar.
    Inderdaad net de grand canyon maar dan veel groener.
    En wat boft Sophia weer dat ze een mooie armband van oma kreeg!!