zondag 20 augustus 2017

afscheid met vuurwerk

Gisteren met Kader afgesproken om te videobellen om 8.15, om 8.15 slapen we allemaal echter nog. We worden wel wakker van de telefoon, we praten met Kader en daarna slaapt Sophia nog even lekker verder. Om 9.30 vind ik het genoeg geweest en moet ze ook wakker worden.
Vanmorgen kunnen we alweer genieten van MyVegas namelijk met een brunch in ons eigen hotel. We eten weer super super lekker. Met als absolute top een soort gevulde crepe die Sophia voor me heeft laten maken. Ik vroeg eigenlijk om een omelet maar ze ging naar t verkeerde station en dit bleek nog veeeeeel lekkerder te zijn.

Na het ontbijt moeten we nog naar de kamer want we zijn de kortingsbonnen voor de outlet vergeten.
We zijn in Las Vegas al twee keer naar premium outlets south geweest en we kiezen nu eens voor noord omdat ik gelezen had dat die moderner en met meer winkels zou zijn.
We parkeren de auto in de een garage en lift blijkt niet te werken. Nu is naar beneden niet zo erg maar in die hitte omhoog was geen pretje.
Deze outlets liggen zoals de meeste premiumoutlets buiten, maar het is hier zo bloed heet en die in zuid zijn wel overdekt dus als ik ooit nog een keer naar Vegas ga kies ik echt voor zuid.
We slagen wel weer goed voor het shoppen en komen met tassen vol weer bij de auto. Natuurlijk nadat we die vier verdiepingen in de bloedhitte op moesten.
We hadden nog een vaag idee om nog even naar t Venetian of Caesars te gaan maar we zijn moe van het shoppen en moeten op tijd vanavond in MGM zijn voor de cirque du soleil show KA.
Dus gaan we naar het hotel waar we alle aankopen in de koffer en nieuwe tas stoppen en even uitrusten.
Om 17.00 gaan we naar t foodcourt van ons hotel en nemen we een pizza bij de pizza hut. Vervolgens lopen we via allerlei loopbruggen naar MGM. We lopen nog wat omdat we eerst naar New York, New York lopen maar de loopbrug naar MGM is hier afgsloten. Terug naar Excallibur en via Tropicana naar MGM. Lekker warm wandelingetje!

In MGM gaan we direct naar het theater van KA. We zijn er iets te vroeg, neuzen wat rond in het winkeltje waar we een praatje maken met een medewerker die ons beloofd dat we straks impressed zullen zijn.
Om 18.30 gaan we de zaal in. We worden al heel leuk ontvangen door zaalmedewerkers die al helemaal in een soort rol zijn.
We hebben 1 plek op de eerste rij en twee plekken op de tweede rij, zo goed als in het midden van de zaal. In de eerste instantie zit mijn moeder vooraan en Sophia en ik op de tweede rij. Maar Sophia wil heel graag op de eerste rij zitten. Voor ons is een rand met daarachter diepte waaruit steeds vlammen naar boven komen. Sophia krijgt nog een instructie omdat ze op de eerste rij zit, er komen acteurs voor haar lopen op het randje en op het gangpad, ze mag niet gaan staan en haar benen niet strekken enz.
Even voor de show begint komen er al allemaal acteurs op die door de zaal lopen en op stellages staan. Dan begint de show en wat voor een! Het is zo'n adembenemende voorstelling. Er wordt niet ingesproken dus je interpreteert je eigen verhaal eruit. Het zit vol met spectaculaire stunts op grote hoogte. Alle plekken voor deze show zijn goed want het speelt zich nauwelijks op een podium af maar in de lucht. Maar omdat wij zo dichtbij zitten vliegen ze regelmatig over onze hoofden. Er is een bewegend podium dat zelfs 180 graden rechtop kan! Er is een soort reuze Fidgetspinner waar ze in en bovenop aan het rennen en zelfs touwtje springen zijn. De show wordt afgesloten met vuurwerk op het podium en dan komen alle deelnemers het podium op dat zijn er zoveel, met podium en al zakken ze naar beneden!
Wat een spetterende afsluiting voor onze laatste avond in Las Vegas en sowieso in Amerika.

Via alle bruggen lopen we weer naar ons eigen hotel en halen in de dungeon van ons hotel nog heerlijke ijsjes van Dairy queen. Dat eten we lekker op de kamer op en pakken de laatste spullen in. Ik kijk voor de zekerheid nog even bij de vluchtgegevens van morgen en het is heel raar maar het vluchtnummer van onze eerste vlucht staat er niet bij en de tijden kloppen ook niet. Het vluchtnummer is vanaf een heel andere plaats.. Ik probeer dan in te checken en zie een heel ander vluchtnummer staan. De tijd is gelukkig twee uur later! Heerlijk want we zouden erg vroeg moeten vertrekken en een lange tijd in Chicago moeten wachten dit is veel beter en het verandert niets aan onze tweede vlucht. Nou nu laatste nachtje slapen hier in Las Vegas en het volgende blog over de terug vlucht is dan weer vanuit Purmerend :(

1. Dat is zeker een spetterend fantastische afsluiting van de vakantie
    Gelukkig wat later vertrekken en wat langer slapen
    Wij staan er morgen om jullie te verwelkomien na deze fantastische reis
    Tot morgen

2. In 1 keer jullie blog gelezen. Wat een ontzettend mooie reis hebben jullie gemaakt. Mede dankzij jullie avonturen is Hawaï een flink stuk gestegen op ons wensenlijstje 😀 En hoe speciaal om in the USA jarig te zijn en dan helemaal op 2 van die fantastische plaatsen ! Helemaal TOP!

3. Wat een mooie show!! En helaas alweer het einde van jullie geweldige reis en ik heb weer genoten van jullie mooie blog!!
    Gr en tot de volgende reis..