woensdag 16 augustus 2017

Hawaii 5.0

Gisteravond weer een hele harde regenbui geweest, ja hoe het is hier niet voor niets zo groen, maar gelukkig is de regen steeds 's avonds en 's nachts.
'S morgens is het weer stralend weer. We kijken op facebook naar een filmpje van het kattenpension waar onze lieve Pim zich lekker liet kroelen, gelukkig gaat alles goed met haar.
Er zijn weer drie banaantjes rijp lekker voor we gaan want we moeten t huisje weer verlaten. We pakken de auto weer in met de koffers en nemen afscheid van dit prachtige huisje.
Tomtom wil ons weer over rare weggetjes sturen maar daar trappen we mooi niet meer in en rijden gewoon over de hoofdwegen.
We vliegen pas laat in de middag dus we hebben nog even de tijd. Als eerste rijden we naar Hilo waar we willen ontbijten. Downtown Hilo zag er gisteren erg gezellig uit maar nu is bijna alles nog dicht er is een ontbijt cafeetje open maar t ontbijt is hier erg alternatief en wij hebben zin in een lekker Amerikaans ontbijt dus stappen we de auto weer in.
Op tomtom zie ik Ihop staan daar hebben we wel zin in, maar op de plaats die tomtom aangeven zit geen Ihop. Nu herinner ik me dat er op zo'n gratis kaartje een coupon zat voor Ihop en daar staat ook t adres op.
Nu hebben we t zo gevonden en even later zitten we lekker bij de Iphop de genieten van choclate pancakes en strawberry/banana french toast. We zijn weer lekker gevuld en zien dat de Ihop in een groot winkelcentrum zit. We lopen even een rondje door dit winkelcentrum.
Bij Macy's en Longdrug centrum kijk ik voor Manon of ze daar de makeup van Kim Kardeshian hebben maar nee sorry Manon, ik heb t nog gevraagd en zij verkopen t ook niet.
Bij een winkeltje met haar accessoires willen we voor Sophia haar elastiekjes kopen, er is net een actie koop 3 krijg 3 en we kopen er nog wat leuke haar accessoires bij.
Na het winkelen hebben we nog steeds alle tijd en we gaan een stukje rijden langs de noordelijke route.
Ik zie onderweg nog vaak watervallen aan de ene kant en de zee aan de andere kant maar we kunnen nergens stoppen.
Na driekwartier draaien we om. We zouden wat de vlucht betreft nog wel een uur later kunnen komen maar de auto moet om 13.30 worden ingeleverd anders moeten we voor een hele dag extra betalen.
We leveren de auto weer in, wat jammer dit is echt de allermooiste auto die we ooit gehuurd hadden!
Hilo heeft een klein vliegveldje, autoverhuur is allemaal bij elkaar. Alamo heeft 5 parkeerplekken en daar moet je de auto terugzetten.
De terminal is aan de overkant en we checken in. Bij de security is helemaal niemand wel moeten hier wel weer de laptop en Ipads eruit halen, maar omdat er niemand voor en na ons is gaat t heel lekker rustig.
Beneden is is een grote hal met lekkere hangbanken en hier gaan we lekker zitten. We halen een hotdog en lezen wat. Even later verplaatsen we ons naar boven naar onze gate. Hilo heeft in tegenstelling tot Kona wel gewoon een slurf om het vliegtuig in te komen.
Om 16.08 vertrekt ons vliegtuig. Big Island is al gauw verdwenen en even later vliegen we over Maui en nog een ander eiland.
Om 17.00 zijn we weer terug in Honolulu waar we ons eiland hoppen ook begonnen waren.
Bij Alamo valt niet veel te kiezen uit de midsize auto's. We zien wel een Nissan Sentra die we ook in Los Angeles hadden en daar tevreden over waren, daarom nemen m we nu weer. De koffers passen erin, het is wel een minder luxe uitvoering dan die in Los Angeles.
Honolulu is zo veel drukker dan wat we de afgelopen weken gewend waren. Terwijl we rijden naar ons hotel in Waikiki zien we in de verte al die hoge flats die je altijd ziet in Hawaii 5,0. Begin meteen te zingen, tatatataaata, tatatataaa!
In het begin vooral bij t vliegtuig is alles erg armoedig, gelukkig ligt ons hotel in een betere wijk. We zitten in t Ramada plaza op de 10e verdieping. Als ik een foto van het uitzicht wil maken zie ik dat t lcd scherm van mijn foto camera kapot is. Ik kan er nog wel foto's mee maken maar kan niet goed zien wat ik doe. (tas was net met camera's en al op de parkeerplaats gevallen, misschien is het daar door gekomen?) Hoop dat ik t in Nederland kan laten maken want ik ben erg tevreden met mijn camera.

Als alle spullen zijn geinstalleerd op de kamer gaan we naar de buren. Een Chinees buffet restaurant waar we korting krijgen omdat we in het Ramada logeren. We eten lekker en lopen nog een stukje over de Ala Moana boulevard. We gaan even naar de ABC winkel voor wat koelkast magneetjes en daarna geloven we het wel weer voor vandaag en gaan lekker op de kamer op internet want die doet het hier weer prima.

2 opmerkingen:

  1. Zie je internet prima, ieder nadeel heb een voordeel 🤔Lekker weer in een hotel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo ben weer even in de bewoonde wereld ;) lief dat je zoveel moeite voor me doet Jes. Super jammer dat het niet lukt, ga wel op de website bestellen. Heb alles weer gelezen. Super fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Kusjes!

    BeantwoordenVerwijderen