vrijdag 21 augustus 2020

Aliloutjes part 2

 Toen we wakker werden was het aan de frisse kant en wat bewolkt, er viel ook een klein buitje. In de loop van de ochtend werd het wel steeds warmer, we hadden deze weer eens voor het zwembad gereserveerd. Kader ging niet mee, die ging een rondje om het meer rennen. We hadden weer 13.00 gereserveerd en het was nog rustiger dan de vorige keer. Er was deze keer ook buiten ruim plek en we hebben ook lekker liggen lezen op een lounge set aan het zwembad. Het zwembad en dan met name het buitenbad is wel echt ontzettend warm, dus echt verkoeling brengt het niet, best lekker als t buiten koud is maar met 25 graden zou een koel zwembad lekkerder zijn.

Na het zwemmen zouden we midgetgolfen als gratis activiteit met onze friends bonnetjes. Kader zou ook komen maar van al het rennen was hij moe en hebben we het met zijn drieeen gedaan. Bij de kassa ging het wel onhandig. Vanwege de corona maatregelen mogen er maar 6 families op de midgetgolf baan en toen wij aan de beurt waren, waren alle plekken vergeven. Prima dan wachten we wel tot er iemand terug komt. Ik zag al iemand in de rij staan die zijn sticks kwam terug brengen. Dus wij vroegen of ze ons dan wilden roepen als we aan de beurt waren. Nou ja nee dat kon niet, we moesten het maar zelf in de gaten houden en dan opnieuw in de rij gaan staan. Het kwam er zelf op neer dat als de mensen die nu achteraan stonden vroegen om midgetgolfen en de sticks waren beschikbaar dat zij dan geluk hadden. Nou ja zeg, ik snap bepaalde regels wel maar heb ook vaak het idee dat corona regels soms ook betekend dat mensen er zich maar makkelijk van af kunnen maken. Gelukkig riep een andere werknemer ons wel toen de sticks beschikbaar waren. 

Haha ik zeg hier aaah en mijn moeder oeh! Hij ging er dus bijna in maar net niet helemaal

 
De baan is erg leuk, nee t is geen Amerika natuurlijk maar wel leuk gedaan. Mooi gelegen aan het meer, oude boten, kisten, kar wielen e.d. We hebben heel veel lol vooral als het niet lukt. Uiteindelijk heb ik gewonnen met 65 punten, Sophia is tweede met 83 en mijn moeder heeft verloren met 89. Met wat kleine boodschapjes gaan we weer naar boven naar het huisje en we eten de bbq restanten van gisteren. 

Ook de volgende ochtend begint het bewolkt en staat er een windje. Toch besluiten we om naar t strand te gaan, we hebben niet voor niks een enorme floatie. Die blazen we dit keer op met een pompje die werkt op de motor van de auto. 
Ondanks dat de temperatuur iets frisser is, is het water niet nog kouder. Sterker nog t voelt juist iets minder koud. Voor we naar het strand gingen hadden we bij de market dome wat te eten gekocht voor een strand picknick want die patat was geen tweede ronde waard. We eten dus lekker broodjes koude knakworst en stukjes babybell.
Sophia leert me een trucje hoe ik ook op Dante kan komen en dan moet ze mij voortrekken en daarna ik haar weer. Als we stoppen laten we Dante eerst leeglopen op het strand en daarna weer met de auto en nu gaat t een stuk sneller en is ie leeg genoeg voor de volgende reis. Na het strand gaan we naar het huisje en verzamelen we alle was. We zijn regelmatig langs de wasmachines gereden en er was nooit iemand bezig. Als wij aan komen stopt er net een auto voor ons. De vrouw gaat naar de receptie en de man gooit meteen alle drie de wasmachines vol... Dat is wel een beetje balen. We kopen bij de receptie wel vast een label wat je nodig hebt en timen wanneer deze mensen klaar moeten zijn. 
Toen gingen we naar de Market Dome om daar lekker te eten. Normaal kiezen we dan altijd t buffet dat kan nu niet maar bij het Market Cafe kunnen we heerlijk buiten op het terras zitten. 
Mijn moeder en ik bestellen allebei een heerlijk groot biertje. Voor het eten kiezen Kader en mijn moeder pasta del Mare, Sophia spaghetti bolognese en ik steak met garnalen, in Amerika surf and turf. Het duurt lang voor het eten komt maar we zitten heerlijk, wat een heerlijke avond. Het weer is heerlijk, we zitten heerlijk en als het eten komt smaakt dat uitstekend. Je moet trouwens als je op een terras of restaurant komt je naam, email en telefoon doorgeven en hoe laat je komt en weggaat. We zitten eigenlijk vol maar we zitten hier zo heerlijk dat we toch een toetje bestellen. Mijn moeder en ik tiramisu, Kader een enorme dame blanche en Sophia een warme brownie met ijs.

Na het eten gaan we dus weer terug naar de wasmachines, Gelukkig zijn ze nu wel vrij. Nu bezetten al die mensen de wasdrogers maar die hebben we niet echt nodig. We stoppen dus onze was er in en gaan terug naar de market dome. Als we daar rondlopen bedenk ik dat ik mijn vestje op het terras heb laten liggen. Bij navraag hebben ze hem naar de receptie gebracht en daar krijg ik hem weer terug. 
Sophia mag daarna op de bungee trampolines, die zijn in de winter als wij vaak in een centerparcs zijn meestal gesloten. Ik had gedacht dat ze zich zelf er te groot voor zou vinden maar ze wil het graag doen. Jammer genoeg telt het niet voor onze gratis activiteiten waar we bonnen voor hebben gekregen. 


We lopen nog een stukje langs het meer en dan terug naar de wasmachines. Huh de was is nog bezig hoe kan dat nou weer.. Blijkbaar hadden we nog op een sneltoets moeten drukken. Nou ja dan maar eerst naar het huisje en komen we over een half uurtje terug.
Bij het huisje drinken we een kopje thee en dan gaan mijn moeder en ik terug naar de wasmachines. Kader pakt zijn tas in want hij gaat morgen met de trein naar huis, we brengen hem morgen naar het station van Saarbrucken. 

Midden in de nacht word ik wakker van het onweer en regen. Nou geeft niks het was warm in het huisje dan kan het afkoelen. Maar als ik even later even naar de wc gaat ligt er een enorme plas water naast mijn bed, oeps dan maar raam dicht. T leek wel of ik midden in de Bostalsee stond...
We ontbijten met restanten en om 9,00 zitten we in de auto om Kader naar de trein te brengen. Hij is er ruim op tijd want je weet maar nooit. 
We nemen afscheid voor het station en dan rijden wij door naar het plaatsje Saarburg. Als we daar aankomen stopt het met regenen. 
We zijn hier eerder geweest en hebben toen geparkeerd bij de Liddl naast de stoeltjeslift naar daar is nu een parkeerschijf. Bovendien is het zondag en is het hele parkeerterrein leeg en mag je er nu niet staan. Maar we hebben geluk want bij de kabelbaan mag je gewoon gratis staan als je met de kabelbaan gaat en dat gaan we ook doen! 
Bij de ingang even mondkapje op en dan stappen we in, Sophia mag nog voor kindertarief en bovendien hebben ze hier in Duitsland ook vaak jongeren tarief en hoef ik eigenlijk nergens het volle pond voor haar te betalen. Bovenop de berg doen we de rodelbaan, rodelen vinden we altijd erg leuk om te doen, Eerst een rondje met zijn drieen en dan wil Sophia nog een keer en gaat ze alleen. Maar ze heeft pech, ten eerste is er een enorme groep voor haar en daar is  een  vrouw bij die er als een slak overheen gaat en zo kan er dus niemand vaart maken. jammer





Na het rodelen lopen we via de wijnvelden weer naar beneden, constant prachtig uitzicht.




Via deze wandeling kom je dan beneden in het stadje Saarburg, Een heel leuk stadje met leuke huizen, bruggen met bloemen, terrassen aan weerzijde van het riviertje, een waterval. Als eerst gaan we lekker op een terras zitten en we hebben (weer) een heerlijk ijsje! 





We doen nog een rondje met een toeristentreintje en dan moet je mondkapje weer op. Maar heel raar die van Sophia is ineens weg. Ach geen probleem zegt de chauffeur, ze is een kind, krijgt een lolly en met een lolly in je mond kan je toch geen mondkapje op. 
We gaan terug naar de auto en willen nog ergens boodschappen doen, dat gaat nergens want het is zondag. Gelukkig is de supermarkt van de marketdome wel open en halen we vlees brood en salade. Ook hebben we goedkoop getankt, het was maar 1,23! Als we bij het huisje zijn is Kader ook veilig thuis aangekomen. Daarna het grootste gedeelte van onze bagage ingepakt. Morgen vertrekken wij ook maar wij gaan niet naar huis. We willen naar Wenen maar omdat we de afstand een beetje ver vinden en omdat we daar ook gaan kamperen en een tent moeten opzetten breken we de reis in tweeen en hebben we een hotel geboekt in de stad Passau. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten