donderdag 27 augustus 2020

Waar nagelschaartjes niet goed voor kunnen zijn

 Ook deze nacht goed geslapen, nu het matje de juiste hoeveelheid lucht heeft vind ik het veel lekkerder liggen dan een luchtbed. Vandaag gaan we echter richting Salzburg en dus moet alles weer opgeruimd worden, en die matjes zijn nu wel heel lastig weer leeg te krijgen, ze nemen behoorlijk wat ruimte in. Ongelooflijk dat Kader en zijn tas ook nog in de auto pasten..

We rijden 300 km, het wordt weer aardig heet. Maken een keer pauze en eten op een picknick plek restantjes van gister en eergisteravond. Mijn moeder probeert wederom een lemonade die we bij de supermarkt hebben gekocht en alweer is ie niet lekker. Help ons onthouden, niet meer proberen lemonade te drinken als we niet in Amerika zijn. 

Om 15.00 komen we in Salzburg aan. Op internet had ik meerdere campings uitgezocht die mogelijk leuk waren. De eerste camping is al helemaal vol en de meeste plekken liggen ook vol in de zon. Als we langzaam over deze camping rijden zoekend naar een eventuele plekken geeft onze auto weer die stomme code 4. We laten hem weer afkoelen en rijden deze camping af want dit is echt niks. We rijden naar een volgende camping en in de eerste instantie zien we weer alleen plekken in ze zon maar de eigenaar wijst ons dan een hele mooie plek aan de rand met schaduw en prachtig uitzicht. Je ziet overal bergtoppen en je ziet in de bergen de burg van Salzburg liggen.

 In de bloedhitte moesten we nu weer de tent opzetten. Het is echt geen pretje, ik roep meerdere keren dat ik nooit meer ga kamperen. Als ie eindelijk staat hebben we ook een fout gemaakt want we hebben de opening met de achterkant verward en nu staat de voordeur in de brandnetels. Maar het is zulk zwaar werk om hem opnieuw op te zetten en je kan hem niet gewoon omdraaien dus laten we hem maar zo staan en met mijn nagelschaartje knip ik alle brandnetels weg. 

Nu alles staat is het inmiddels etenstijd. Deze camping heeft een restaurant met een terras en daar gaan we lekker zitten. Als ik aan een groot bier en een bord Wiener Schnitzel zit vind ik het weer leuk. Soms kan eten en drinken echt het verschil maken. 

Als we weer bij de tent zitten komt onze buurman ons waarschuwen, het gaat straks (wat verrassend) weer onweren. We zetten de tent extra vast en zorgen dat dit keer alles klaar is, dat alle spullen liggen waar ze moeten liggen en dat we klaar zijn met douchen. We zijn er helemaal klaar voor en ik maak foto's van de omgeving want dat ziet er met die onweerswolken heel speciaal uit.





Als de eerste regendruppels komen gaan we de tent in. Het weerlicht een paar keer er komt een buitje en na 15 min is het weer afgelopen. Was dit het nou? Ja dit was het. Omdat we alles nu al hebben opgeruimd blijven we maar in de tent en gaan we lezen (en Sophia op haar telefoon) tot we gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten