donderdag 20 augustus 2020

De Aliloutjes on European Vacation deel 1

 Ik dacht eerst, ik maak geen blog, heb in ieder geval mijn laptop niet meegesjouwd, (achteraf gelukkig maar) Maar ja het was wel niet de droomvakantie die ik eigenlijk had geregeld maar het is toch vakantie en het hoort bij de leuke dingen die ik doe... (hoewel niet alles leuk was maar daar over meer) 

Toch wil ik eerst even kwijt wat we eigenlijk hadden zullen gaan doen.. We hadden op Atlanta zullen vliegen vanwaar we naar the Great Smokey Mountains hadden zullen rijden want die moesten nog een tweede kans omdat we daar de vorige keer weg geregend waren. En ja toen ik die dagen op wunderground keek zag ik dat het die dagen inderdaad mooi weer was geweest. 

Na de Great Smokey Mountains wilde ik dan naar Charleston en een plantage bezoeken om daarna af te zakken naar Savannah omdat dat zo goed bevallen was. Sophia had zelf al een speelgoedje uitgezocht voor het haunted graf van Gracie. Bovendien hadden we een spookachtige stadstour willen doen.  

Daarna via St Augustine, naar Fort Meyers beach en vervolgens 2 weken in de villa in Orlando waar we een aantal jaar geleden waren. (heb m naar  volgend jaar kunnen schuiven hopelijk kunnen we dan wel) om dan af te sluiten met een Disney cruise. Ook die laatste is doorgeschoven naar volgend jaar en omdat ik niet gecancelled heb maar heb omgeboekt, kreeg ik een bonus van Disney en hebben we dus als t volgend jaar kan doorgaan een kamer met balkon en nog ruim 300 dollar zakgeld... 

Maar goed dat werd het dus allemaal niet... 

Het werd een combinatie van Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk.

Op 20 juli vertrokken we met een volgepakte auto naar Centerparcs Bostalsee in het Duitse Nohfelden . 459 km de route ging best opmerkelijk door Belgie. Bostalsee ligt dan ook in een gebied wat aan Frankrijk grenst.

Onderweg maakten we een stop vlakbij Maastricht en gingen we lekker lunchen met onze wereld beroemde zelf gemaakte broodje kipburger. 

Tegen 3 uur zijn we op de plaats van bestemming. We hebben een huisje helemaal bovenop de berg, schitterend uitzicht over de vallei en een klein dorpje. Het is alleen wel een heel eind om van hier naar het zwembad en de Market dome te lopen. Terwijl Kader en Sophia het huisje inruimen, koelkast bedden ed, gaan mijn moeder en ik naar de market dome voor boodschappen. Dat is alleen best ver lopen, eerst de berg af met verschillende trappen en daarna nog langs het meer naar de Market dome. Als we daar aankomen is het al te laat om broodjes voor de volgende dag te bestellen. (die dan bij je huisje worden bezorgd) dat is balen want we hebben niet echt zin om morgenochtend deze afstand alleen voor het brood nog een keer te gaan doen.. We kopen dan nu maar broodjes en die moeten we dan morgenochtend maar even in de koekenpan doen. We kopen fris, wijn, bier en wat dingen voor t ontbijt zoals nutella, jam, kaas, worst en ei. En dan moeten we met al die boodschappen weer aan de terug weg. Dat is echt zwaar, het is 29 graden, we hebben zware boodschappen bij ons en we moeten een aardige afstand en berg op.. Als we boven zijn besluiten we dit voortaan op zijn Amerikaans met de auto te doen. In tegenstelling tot andere centerparcsen zijn er hier overal parkeerplaatsen vlak bij t huisje dus kunnen we makkelijk de auto pakken. Om 18.00 zijn we weer bij t huisje, het is er erg warm maar door zowel de voordeur als achterdeur open te houden koelt het wel af. We hebben een lekkere lounge set en nemen een lekker koud biertje met prachtig uitzicht! Daarna eten we roti, dat doen we bijna altijd als we naar een huisje gaan. In de avond koelt het wel flink af, dat is wel lekken want dan kan je ten minste slapen, we moeten alleen een lange broek en een vest aan als we buiten willen blijven zitten. 

uitzicht vanaf het terras van ons huisje


De volgende dag ontbijten we dus bij t huisje, buiten is het nog te fris maar in het huisje met de deur open is het heerlijk. We hangen lekker rond in en om het huisje en om 12.30 stappen we in de auto en rijden we naar beneden. Normaal kun je zwemmen in centerparcs wanneer je wil maar nu moet je reserveren. We hebben om 13.00 gereserveerd en je mag 3 uur blijven. We bestellen eerst broodjes en bezorging voor de rest van de week dan is dat in ieder geval gedaan. 
In de winkels in Duitsland moet je trouwens een mondkapje op maar alles gaat er wel wat relaxter aan toe dan bij ons. Bij het zwembad krijgen we een gekleurd polsbandje dan kan het personeel zien bij welk tijdvak je hoort en wanneer je het zwembad weer zou moeten verlaten. Het is mega rustig als we langer hadden willen blijven had het ook gemogen vanwege de rust maar we vinden 3 uur wel mooi.  Door het hele zwembad staan clusters van 5 stoelen aan elkaar vast gemaakt en er is echt heel veel plek. We zwemmen, er is een leuk groot buitenbad maar t is erg verwarmd en dat koelt met 30 graden niet erg af, er zijn leuke glijbanen met band, een kindergedeelte een voor kleine en een voor grotere kinderen en een golfslagbad en we lezen lekker op onze stoelen, heerlijk wat een rust. 
Om 16.00 terug naar ons huisje waar we alweer genieten van ons lekkere terras. We eten spaghetti Carbonara,
De volgende dag staan de broodjes keurig in het boodschappenkarretje wat we buiten moesten zetten voor de deur. We ontbijten lekker en na lekker rustig in en om het huisje gaan we dit keer naar het meer en het daarbij horende strand. De bostalsee is een groot stuwmeer met verschillende stranden en deze center parcs ligt aan een van deze stranden. Er mogen ook gewoon dag gasten heen die moeten een kaartje kopen maar wij mogen er gratis op. Ik had Sophia een floatie beloofd en ze kiest een grote flamigo, zoals we die twee jaar geleden in Florida hadden. Die had ze Dante genoemd naar de hond uit de Disneyfilm Coco en al snel heet deze ook Dante. Het blijkt alleen wel een klus om dit zonder pomp op te blazen dus gaat Kader even naar de fietsverhuur waar hij m mag oppompen. 






Nu gaan Sophia en ik het water in, Oef dat is kouder dan ik dacht en ik kan best goed tegen koud water, dus na even oefenen ben ik inderdaad door en Sophia die vindt te koud maar ligt lekker op haar floatie die ik heen en weer het water door duw en trek. Tot Kader er ook in komt en vindt dat Sophia ook de temperatuur van het water moet voelen en Dante even omkiept. 

We halen nog een patatje en een curry worst bij een kraampje langs t strand maar er is een enorme rij en twee oude vrouwtjes die met een frituur niet groter dan de mijne de patat staat de bakken en dat zorgt voor een slappe bleke patat, beetje jammer. Ik ben lekker opgedroogd en t water is koud dus eigenlijk wil ik er niet meer in, maar ik laat me niet kennen en ga toch. Om 17.00 stoppen we ermee en rijden we eerst even naar een echte winkel want we willen wat boodschappen en in de echte supermarkt is meer keus. We gaan deze avond vis op de bbq doen, we vinden een mooi stuk zalm en garnalen spiesjes. We hebben een aansteekzak van vorig jaar mee en die heeft in de schuur gelegen dus die doet t niet best meer. Kader raapt allerlei dorre takken en zo krijgen we toch ons vuur goed aan en eten we heerlijk.


De volgende dag na ons lekkere ontbijt ritueeltje verlaten we het park en gaan we naar de stad Trier. Omdat we een bagagebak op onze auto hebben kunnen we niet in een parkeergarage, gelukkig vinden we ook een terrein maar daar mag je maar 2 uur staan en je moet er met losse euro's betalen, gelukkig hadden we die net in centerparcs gewisseld. Twee uur is alleen niet zoveel maar het is niet zo ver dus kunnen we wel na twee uur bijbetalen. We beginnen in Trier bij een heerlijke ijssalon! In Duitsland zijn zo veel plaatjes met heerlijke ijssallons! 





Daarna splitsen we ons op en gaat Kader alleen op stap (en bijbetalen) en gaan wij winkelen. Ja t zijn geen Amerikaanse malls en outlets maar t is wel leuk. Ik koop voor mezelf 3 lange broeken en die had ik erg hard nodig. (want ik wilde ze eigenlijk in Amerika kopen) ook Sophia had broeken nodig, verder een leuke blousje en een jurk en mijn moeder een jurk en twee truitjes. Dan spreken we voor de Porte Nigra, een beroemd Romeins bouwwerk weer met Kader af. 
Sophia wil eigenlijk naar Claires met haar vakantie geld maar er is een rij om binnen te komen en daar heb ik geen zin in. 




Dan gaan we weer naar de auto en rijden een klein stukje naar een Syrische slager zodat we vlees hebben die Kader kan eten en we vanavond kunnen bbqen. Daarna ook nog naar een gewone supermarkt voor houtskool zodat we vanavond niet weer hout hoeven te sprokkelen. 
Het is een heerlijke avond en na het bbqen als we buiten zitten horen we plotseling live zingen. Het blijken twee meisjes zijn die met een golfkarretje en een versterker overal komen zingen. We horen Queen don't stop me now, Into the end, Frozen 2 en de Piano man. Was echt super. Deze avond was minder koud en met een kaars en een kopje thee zitten we heel lang buiten. 
In de verte zien we ook twee hertjes lopen en.....  een poes. Haha mijn moeder dacht dat ik van zo'n afstand geen poes kon zien dat het een groter dier moest zijn zoals een wasbeer of lynx die hier leven maar toen ik met mijn camera inzoomde was t toch echt een poes. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten