dinsdag 20 augustus 2019

toegift (op verzoek van Annelies)

Want wat ga je doen als je net terug bent van vakantie? Dan ga je gewoon weer op vakantie.
Vrijdag 16 Augustus
Sophia en ik hebben nog last van de jetlag dus we zijn er weer lekker vroeg bij, Kader die niet door de tijd gereisd heeft, heeft daar geen last van en ligt nog lekker te slapen terwijl Sophia en ik de hele ochtend Netflixen.
We hadden van te voren een beetje nagedacht hoe laat te vertrekken. We gaan t weekend naar Drouwenerzand in Drenthe. Hier is een pretparkje met kermisattracties en all you can eat frituur :p
Je mag vanaf 15.00 het huisje in, je mag wel eerder t pretparkje in maar omdat we een koeltas vol met vlees om mee te bbqen en een doos met gebakjes willen we niet te lang zonder koelkast en besluiten we om 11.15 van huis te vertrekken zodat we om 12.00 bij Els (kattenpension Sylvestris) in Middenmeer zullen zijn.


Om 10.00 komt mijn moeder en rijden wij samen naar de bakker voor t gebak en rijdt naar de slager voor t vlees en dan kunnen we vertrekken. Pim in t mandje en alle bagage in de auto en op naar Els.
Daar aangekomen blijven we nog een tijdje hangen want t is altijd zo leuk om naar alle katten te kijken en met Els te praten. Pim gaat eerst in t wenhokje.
Dan stappen we de auto weer in en rijden nu naar Drenthe.
Even voor 15.00 rijden we t terrein van Drouwenerzand op, we krijgen de sleutel van t huisje en de polsbandjes van t park.
Sophia en Kader gaan direct t park in want ze hebben honger (ik ook maar t vlees en de gebakjes moeten dringend de koelkast in) en gaan zich te goed doen aan de patat.
Mijn moeder en ik gaan eerst naar de huisje en zetten dus alles in de koelkast en de andere bagage zetten we onuitgepakt in het huisje neer en gaan we ook t park in.
Daar treffen we Annelies en Sjaak, zij staan dit weekend op de camping van Drouwenerzand en zij zijn ook voor de lunch gekomen.
Even later komen ook Manon, Marlon en Hugo Bram zij zitten ook op de camping maar dan in een luxe kant en klare tent.
De kinderen vermaken zich in alle attracties maar er zijn hier niet veel dingen voor mij geschikt. We doen wel een rondje spookhuis met zijn allen. Haha dat was een heel eng spookhuis, kijk maar hoe eng mijn moeder m vond.
Hahaha geen idee waarom ze dat deed, er was niks aan om te schrikkem behalve Bram en Sjaak die Boe riepen toen we uitstapten.
Rond 6en t park verlaten en kwam iedereen naar ons huisje waar we lekkere roti gingen eten die Marlon had klaar gemaakt, we zouden eerst bij hun eten maar zij hadden geen magnetron en wij konden de magnetron niet meenemen.
We konden heerlijk op t terrasje zitten met een wijntje, de kinderen deden verstoppertje en de mannen zaten binnen.



Zaterdag 17 Augustus
De hele nacht en ochtend regende het. Ik was vroeg wakker maar t gaat steeds beter. (mijn moeder was wel weer uren lang wakker 's nachts) in de regen broodjes halen voor t ontbijt.
Warme broodjes met een eitje, t voelde een beetje als wintersport.
De rest van de familie kwam even later voor t vieren van Sophia's verjaardag. Eigenlijk is ze morgen jarig maar omdat we bang zijn dat vlees (voor de bbq) en t gebak misschien dan niet meer goed zijn vieren we t vandaag.
Mijn cadeau krijgt ze pas als we terug komen want dat is een nieuwe fiets en t cadeau wat mijn moeder voor haar had besteld (een huisje van roodkapje, voor haar kerstdorpje) was nog niet binnen.
Maar ze was superblij met t geld en de makeup die ze van de rest van de familie kreeg.
Manon ging haar opmaken en ze had haar mooie jurk aan die we bij Macy's hadden gekocht dus ze zag eruit als een dame.




Na de cadeautjes en de gebakjes, ging Sophia met Manon, Marlon en de jongens mee t park in. Moesten mijn moeder en Annelies naar de receptie omdat hun bandjes te los zaten (dan zijn ze bang dat je ze doorverkoopt) en bleven Kader en ik even in t huisje.
Daarna zijn mijn moeder, Kader en ik naar de Jumbo geweest in Gieten. Leuk dat Drentse landschap en die dorpjes.
Na het boodschappen doen gingen mijn moeder en ik ook t parkje in en ging Kader rennen en bleef daarna in t huisje.
We hebben nog een rondje gedaan om mijn zonnenbril uit t huisje te halen en die van Annelies op de camping en toen we na een uur weer terug waren was er geen zon meer.
Op buien radar zag ik dat t ging regenen maar we moesten bbqen. Nou ja de bui zou rond 7en klaar zijn.
Dat pakte iets anders uit, t ging steeds harder regenen en toen stonden we (Kader en mijn moeder vooral) in de regen te bbqen.
Toch hebben we nog veel plezier gehad met een doorfluister spel met de kinderen. En ja toen t bbqen klaar was, werd t droog.

Zondag 18 augustus
Redelijk doorgeslapen maar rond 6.30 wakker, Sophia had doorgeslapen mijn moeder was weer bijna de hele nacht wakker geweest.
Weer lekker samen aan t ontbijt en toen hebben we Kader naar station Assen gebracht want hij had een afspraak 's middags.
Vanuit Assen zijn mijn moeder, Sophia en ik naar Emmen gereden want we gingen naar Wildlands.
We waren als een van de eersten op de parkeerplaats en t was nog lekker rustig.
Omdat er voor in de ochtend regen voorspeld was (goh alweer regen) gingen we eerst naar t jungle gedeelte.
Erg mooi gemaakt! Eerst een stukje binnen met vlinders, dan buiten de olifanten en doodshoofdaapjes en daarna een groot stuk binnen.
Vooral bij de olifanten was t erg leuk want twee kleine olifantjes waren zo'n plezier aan het maken en aan het zwemmen en helemaal kopje onder. Ze hadden echt plezier, was zo leuk om te zien.
Doodshoofdaapjes liepen ook los over t pad net als in Apenheul dus dat was erg leuk.






Daarna dus weer naar binnen de jungle in. De vrouw die bij de lori's werkte was eerlijk en zei dat ze dacht dat ze nu niet veel honger zouden hebben en dat t voer kopen zonde van ons geld was.
Bij de bootjes hoefden we niet in de rij en hebben zelfs lekker nog een rondje gedaan want we konden blijven zitten.
We zagen hier trouwens heel veel planten die ook in Hawaii groeien!
In de middag naar afdeling Serenga. T is niet perse Afrika want er zijn ook prairihonden uit Amerika (die lopen ook zo leuk los rond, was er een die zand uit t holletje gooie, liep er een kind en die gooide t weer terug)  en wallaby's uit Australie.
We gingen in de achtbaan tweestrijd, nou ja ik ben een rondje mee geweest. Sophia ging 4 keer. T is nu wel wat drukker trouwens dan vanmorgen maar Sophia hoefde nauwelijks in de rij voor twee strijd.
Hij is leuk, maar omdat je de terug weg achteruit gaat, kan ik er niet vaker dan 1 keer in want dan word ik misselijk.
Daarna naar de overdekte speeltuin geweest, eerst geluncht mijn moeder had een lekkere bagel met zalm, Sophia tosti, maar mijn nacho's waren te lang in de oven geweest want de kaas was helemaal hard geworden.
We moesten nog wel lachen normaal vinden we eten in dierentuinen/pretparken best duur maar sinds Hawaii zeggen we bij alles oh t kost maar...
Daarna ging Sophia een klein uurtje spelen en daarna even naar de zeeschildpadden gekeken. Aaaah twee weken geleden zwommen we daar nog mee,
Weer buiten laten we de safari schieten (er staat een rijtje en de vorige keer vond ik m saai ivm animal kingdom)
Als laatste naar Nortica waar we de ijsberen en pinguins bekeken,
Nog even terug naar de jungle voor een ijsje en een (Japans) biertje, was er niet heel erg van gecharmeerd en toen voor de volgende bui (die niet kwam naar t huisje)
Restanten van de bbq opgegeten, we zaten binnen maar genoten van t zonnetje dat naar binnen schen en alvast inpakken voor morgen/

Maandag 19 augustus
Hoera de hele nacht doorgeslapen en 's morgens pas om 7.30 wakker! Laatste keer ontbijten, spullen in de auto. Netjes voor 10en t huisje uit en nog even t parkje in.
T was aardig weer, warm in de zon maar koud als ie even weg is. Kinderen weer lekker in de attracties, vooral die enge klauw was favoriet. En steeds kroketjes en frikandellen halen haha. (Sophia,  ik ga even naar de wc, komt naar buiten met een frikandel) Het enige wat ik zelf dit keer heb gedaan is wisselen van tafel, oh we komen in de schaduw te zitten, oh t gaat zo regenen nu onder de parasol enz)
S middags werd t ineens ontzettend druk, er stond me toch een rij om binnen te komen.
Rond half 4 maakten we ons klaar om weg te gaan, dat lukte natuurlijk niet meteen.. Rond 19 uur waren we weer thuis. Het was een leuk weekend! Goed om de vakantie nog even te verlengen ipv die laatste week thuis te zitten!


2 opmerkingen:

  1. Als eerst van harte gefeliciteerd met Sophia.
    En wat leuk om daar je verjaardag te mogen vieren.
    En de vacantie goed afgesloten met gezellige dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reizen is mijn echte passie. Ik reisde alleen, maar toen ik trouwde, bleek het veel leuker om met iemand van wie je houdt te doen. Momenteel sparen we geld voor onze volgende reis naar Spanje. Ik werk met Instaforex, opgericht door Ildar Sharipov, het is een handelsplatform en het is een echte manier om thuis wat geld te verdienen.

    BeantwoordenVerwijderen