woensdag 14 augustus 2019

Last Post

Nou dit is dan weer de allerlaatste post van deze reis.
De wekker ging om 7uur, de hele vakantie was dit geen probleem maar nu in Las Vegas voelde t alsof t 4uur was ipv 7.
Bij de lift zei iemand nog dat we er erg moe uitzagen, bij de lift hebben we trouwens vaak gesprekken zo spraken we gisteren een echtpaar dat hun kleinkinderen voor het eerst in twee jaar weer gingen zien en dat 1 toen pas geboren was en nu dus twee jaar was)
Nou ja met de koffers t hele hotel door naar de lobby want in Las Vegas moet je wel echt uitchecken en resort fee betalen.
Met de koffers vervolgens naar de parkeergarage en inladen maar. We hebben nog even moeite de car rental return te vinden maar na een extra rondje staat ie netjes bij Alamo met het bonnetje weer op 0.
Bij de rentalcars moeten we ontzettend lang op de gezamenlijke shuttle wachten, in de hitte met de lange broeken aan.
Gelukkig zijn we altijd ruim op tijd aanwezig. Inchecken gaat lekker vlot, douane was TSA pre dus dat schoot lekker op want dan hoef je je schoenen niet uit en geen apparatuur uit zijn verpakking te halen.
Nu hadden we nog drie kwartier om voor iets te eten te zorgen. Ik vond een lekkere ham/cheeese eggs sandwich, Sophia een worstenbroodje en mijn moeder wil Starbucks maar daar staat een enorme rij en als ze er eindelijk klaar is gaan we al bijna boarden. (zeker 20 min in de rij gestaan)
Nu neemt ze t maar mee t vliegtuig is.
We hebben een binnenlandse vlucht naar Houston en dit keer hebben we hier ook schermpjes, je kan dan kiezen uit drie films die je niet kunt pauzeren of opnieuw kunt kijken of live televisie. Sophia en ik zien TLC met 4 weddings en dat vinden we altijd erg leuk, mijn moeder op de rij achter ons kijkt een van de films.
In Houston moeten we even wachten maar niet vreselijk lang, precies zo dat we wat subway broodjes kunnen halen voor in t vliegtuig dan kunnen we t warme eten overslaan.
Nu moeten we nog een vlucht van 8 en een half uur (t wordt er 8) We zitten nu lekker naast elkaar en kijken films.
Sophia krijgt een kindermenu wat een hotdog met patat is. Is ze super blij mee. Ik had ze voor de hele reis opgegeven maar de heen vlucht was t niet gelukt. (stond ook al op t papier dat ze t alleen op de terugweg zou krijgen) en ik was er ook blij mee want dan kon ik een stuk van haar sub opeten.
Later krijgen we nog een ijsje. Ik kijk eerst de film Tolkien, zo leuk daar had ik in de bios heen gewild maar was er niet van gekomen.
Daarna kijk ik naar een natuurfilm over de oceanen (niet Hawaii maar wel Fiji, Californie, Mexico en Caribean) gaan kijken, leuk herkende veel wat ik zelf met t snorkelen heb gezien. Deze film was zo lekker ontspannen met een rustgevend muziekje dat ik lekker in slaap viel. Helaas maar heel even want er werd omgeroepen dat de seatbelts dicht moesten en dat stoorde me in mijn slaap en daarna heb ik niet meer geslapen.
Sophia heeft ongeveer 2 uur geslapen lekker over ons heen.
Nog greatest showman gekeken, die hebben we zelf op dvd maar vind het zo'n goede film met prachtige muziek en de laatste twee uur naar de Meg. Lekker makkelijke film moderne Jaws maar prima op t einde van de vlucht als je je niet meer op veel kan concentreren.
Bij t ontbijt krijgen we een warm croissantje en yoghurt en dan zijn we er. Terug vlucht viel echt heel erg mee.
Op Schiphol moesten we vrij lang op de koffers wachten en daar was Kader om ons op te halen. Wat fijn om elkaar weer te zien!
Met de taxi weer naar Purmerend, onderweg zitten we natuurlijk vol verhalen, zowel wij als Kader.
11 uur thuis. Een beetje uitpakken, mijn moeder gaat naar huis en wij gaan een middagdutje doen. Ik weet nu al dat ik niet tot 's avonds ga redden.
Helemaal dizzy word ik weer wakker maar dwing mezelf aan de slag te gaan met verder uitpakken en wassen. En zo houden we t vol tot 23.0 netjes hoor. Kader had nog lekkere kebab spiesjes gemaakt.
Geslapen tot 4uur dat valt ook mee en dit keer niet daarna weer terug want tussen 9 en 12 komt onze nieuwe bank.
En even over 9en wordt ie dan al gebracht, einde vakantie, nieuwe bank!

Conclusies van de vakantie
We zijn heel tevreden over de indeling van de reis, rechtstreekse vlucht naar SF maar niet in SF gebleven want daar zijn we al een aantal keer geweest.
Humboldt statepark was heel mooi en een prima tussenstop, net als de kustweg die we nog niet eerder noordelijk van SF hadden gedaan.

De eilanden
Oahu hadden we uitgekozen omdat we de vorige keer geen tijd meer hadden voor de Kualoa ranch en daar hadden we zeker geen spijt van. Je herkent zoveel films in de vallei. Ook alle andere dingen die we op Oahu deden was top en t huis was ook erg mooi.
Denk dat ik nu op Oahu wel alle belangrijkste dingen heb gehad.

Kauai, we hadden helaas slecht weer dat we op Kauai aankwamen en de golven bleven ook de rest van het verblijf hangen, gelukkig wel leuke strandjes gevonden.
Islander on the beach is een heerlijke plek om te verblijven, zo heerlijk dat je uit je kamer de zee ziet en hoort en lekker buiten voor je kamer kan zitten. We verbleven hier net als de vorige keer bij een kamer van een particuliere eigenaar wat een stuk goedkoper is, maar deze eigenaar was wel erg karig in alles wat je erbij kreeg zoals 1 koffiefilter, 1 rol wcpapier enz.
Hoogtepunt op Kauai was de tocht op de speedboat (al hebben we nog dagen spierpijn gehad) die Napali kust, onder de watervallen door, zeegrotten in, lunchen op een verlaten strand, dolfijnen enz.

Maui, prachtig eiland, de road to Hana was voor de tweede keer maar blijft geweldig, dat zwemmen bij een waterval, dat zwarte strand en dan nu ook zo'n grot..
Het strand wat Turtetown ligt, prachtig strand! En natuurlijk die woeste Haleakala!
Het huisje dat we hier hadden was super, helemaal gevuld met alles wat we nodig hadden, mooie keuken met vaatwasser, balkon dat uitkeek op t zwembad met fakkels in de avond.

Big Island, ons lievelingseiland. Groter, minder toeristisch. De twee kanten van t eiland zo verschillend van elkaar en beide kanten hebben prachtige dingen te bieden. Snorkelen bij Twosteps in het westen met die prachtige koralen en t snorkelen bij Hilo met zoveel enorme zeeschilpadden.
Ook de beide huisjes, de coffeefarm met t balkon, de prachtige zonsondergangen en de omgang met de familie en de honden.
En de Hibiscuscottage in t oosten in een weelderige tuin waar al dat fruit groeit!

We weten bijna zeker dat we wel weer een keer naar Hawaii zullen gaan (ondanks de prijzen, want duur is t er wel) Dan denk ik dat ik misschien Kaui en/of Oahu zal inruilen voor Molokai want dat eiland hebben we nog niet gezien. Maar op Maui en Big Island heb ik t gevoel er echt te moeten terug komen, daar is nog zoveel te zien wat we nog niet hebben gehad en dingen die we nog wel een keer willen doen.
 
Terug over Las Vegas ook weer perfect gedaan met een leuk uitstapje naar Valley of fire, het ziplinen koste veel geld maar was geweldig en een ervaring! En KA wat een geweldige show is het en lekker gegeten en gedronken!
Kortom het was allemaal helemaal geweldig!

Volgend jaar wordt t weer het oosten, nog niet precies zeker wat maar we weten wel al dat we dan zullen afsluiten met een Disney cruise, die staat al lang op ons lijstje en we hebben in juni de stoute schoenen aangetrokken en alvast geboekt! Waar we t verder mee gaan combineren zien we in de loop van t jaar wel, maar ja dat is toch mijn hobby uitzoeken wat het gaat worden!

Iedereen bedankt voor het meelezen!!!!!








2 opmerkingen:

  1. He wat jammer het laatste blog wat zal ik het weer missen ook al ben ik blij dat jullie er weer zijn
    Maar het blog heet de leuke dingen die we doen en nu weet ik toevallig dat er nog een klein reisje aan zit te komen 😁 en jij zo leuk kan schrijven dus stel ik voor nog een allerlaatste waar ik ook in voorkom ?😁😁😁😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat doen jullie goed gelijk plannen maken voor volgend jaar!!
    En nee dit jaar zijn we helaas niet geweest hebben heel de tuin gedaan en koste toch iets meer dan gedachtπŸ˜‰
    Zijn wel weggeweest naar Spanje ook erg lekker,maar de plannen voor volgend jaar zijn we ook al aan t maken.
    Waarschijnlijk naar kas vegas een klein rondje en daarna lekker naar Florida.

    BeantwoordenVerwijderen