vrijdag 9 augustus 2019

afscheid van de eilanden

Nou het lukt me toch om een blog te maken, deze komt van Kona international airport.
Vanmorgen om 7.30 wakker en lekker rustig aangedaan.
Vandaag is mijn moeder jarig en dat op de dag van vertrek, maar we vertrekken pas vanavond dus we hebben nog hele dag er iets van te maken.
We hoeven pas om 11uur uit te checken dus gisteravond hebben we alle rommel gelaten voor wat t was en pas vanmorgen alles ingepakt.
We ontbeten met alle restanten maar dat is dit keer geen karig restant, brood met gebakken ei en pannenkoeken.
Om 10.15 verlaten we ons huisje, ik had eerst gekeken naar de seahorses farm maar vond de entreeprijs toch te duur.
We rijden weer via de zuidelijke route, zoals we hier gekomen zijn, maar hadden dus gisteren de noordelijke en de saddleroad en vooral die saddleroad  vonden we saai en op de zuidelijke route hebben we nog niet het zwarte zand strand, Punalu'u beach gezien.
Dat werd dus onze eerst stop.
Het zwarte strand is sowieso al heel erg mooi maar wat t nog mooier maakte is dat we constant kopjes en poten uit t water zagen komen van schildpadden.
Ook log er op het zwarte strand een schildpad te poseren.



Aan het eind van het strand waar t gras begint zit weer zo'n leuk geel vogeltje (geleerd dat ie de saffraan vink heet) en als ik foto's van m aan t maken ben worden we aangesproken door een groepje Hawaiianen, een man en twee  vrouwen. We hebben een heel gezellig gesprek met ze over allerlei lokaal eten en ze laten ons wat dingen proeven zoals een in sojasaus ingelegde mango en in de zon gedroogd vlees dat wonderlijk lekker was.
Het was een ontzettend gezellig gesprek en daarna gingen we weer verder.
Bij een dorpje vlakbij treffen we the southern most bakery aan en omdat mijn moeder vandaag jarig is moet er wel taart gegeten worden.
Wat een leuke plek is dit, er is een terras bij en een man die op zijn gitaar speelt en zingt. Naast taartjes nemen we ook nog een lekkere smoothie. Superleuke stop.
Na deze stop rijden we verder en vallen mijn ogen even dicht en als ik ze weer open doe regent het ineens.
Het is nog even voor 4en en we rijden even via een alternatief weggetje en komen nog langs t huis wat we twee jaar geleden hebben gehuurd.
Om even over 4en komen we weer bij de onverharde driveway van Todd en zijn familie.
We worden eerst verwelkomt door Daisy die zo blij is ons te zien en vervolgens door Kimberey (de moeder) en Jocelyn die t leuk vindt Sophia nog even te zien.
We praten nog even bij en Sophia krijgt haar tshirt terug.
Dan rijden we naar t noorden naar Kona en stoppen we Denny's en hebben daar onze laatste maaltijd in Hawaii, lekkere steak voor mijn moeder en mij en spaghetti (dat was haar grote wens) van Sophia.
Dan is t tanken en auto inleveren. In de bus hebben we zo'n leuke Hawaiiaanse chauffeuse waar we zo gezellig mee kletsen dat t jammer is dat we er bij united al weer uit moeten.
We checken in alweer bij zo'n vriendelijke dame waar t volgende gezellige gesprek mee hebben en ze prijst t gewicht van onze koffers. Nou dan kunnen we in Las Vegas nog wel wat shoppen.
Door security waar t super rustig is en daarom ook relaxed gaat.
Nou dan zitten we nu bij de gate wat letterlijk een paar bankjes met een dakje er boven is. Nou heb ik tijd om mijn blog te typen en dan gaan we straks met een overstap in LA naar Las Vegas.

1 opmerking:

  1. Wat zijn er toch veel schildpadden en veel vriendelijke mensen in Hawaï fijn dat Sophia haar shirt weer heeft lekker Denny ons favorite restaurant en nu op naar Vegas

    BeantwoordenVerwijderen