zondag 11 augustus 2019

bijenkorven, olifanten en schildpadden van rode rotsen

Gisteravond viel ik pas om half 2 in slaap, nu al kleine jetlag. Om 9uur voor t eerst wakker maar nog helemaal slaperig door geslapen tot 9.45, toen moesten we ons zelf echt dwingen wakker te worden.
Ontbijt in het hotel genomen, was over 10en dat we aan t ontbijt zaten maar dat heeft bijna iedereen in Las Vegas, we moesten nog een kwartier op een tafel wachten.
Heerlijk ontbeten Egg benedict voor mijn moeder en mij en omelet voor Sophia. Met goed gevulde buiken naar de auto en reden we Las Vegas weer uit richting Valley of fire.
Vlak voor dit statepark nog even bij een benzinepomp met bijbehorende winkel, ontzettend gelachen om alles wat ze hier verkochten., Zoals een pistoolvorm om eieren in te bakken en zonnenbrand en tampon houders die dat eigenlijk niet zijn maar om drank ik te verstoppen.
Hierna reden we het park in. Eerst is het alleen maar heel droog en heuvelig en dan komen er steeds meer rode rots formaties.



Een van de eerste stops als we het park binnenkomen zijn de beehives (bijenkorven) Manon en Saskia we moesten meteen aan jullie denken.

Na deze bijenkorven reden we naar een rots waar je met een trap omhoog gaat en waar oude petroglieven staan. (4000 jaar oud)

Volgende stop is het visitor center. Voor de ingang staan ook allemaal mooie rotsformaties met gaten erin. We vragen ons af hoe die gaten erin komen waarop Sophia oppert misschien lava, waarop wij zeggen nee t is hier niet vulkanisch, lezen we in het visitor center dat t inderdaad heel lang geleden vulkanisch was.
Visitor centrum is leuk ingericht met slangen en reptielen. Deze heet Fred.
Ook is er weer een leuke giftshop waar Sophia een nieuw knuffeltje koopt van baby Coyote. Ze noemt hem Willy E Coyote want een paar maanden geleden heb ik daarvan filmpjes van laten zien. Mijn kind kende de Loony tunes niet...
Na het visitor center rijden we de mooie weg naar de White Domes. Een prachtige weg met allerlei kleuren rotsen.
Het is wel ongelofelijk heet en overal staan borden dat je absoluut moet hiken, ook niet bij de kleine hikes. Met deze hitte hebben we daar ook geen behoefte aan en vanuit de auto zien we ook genoeg.




 Deze heette de piano, hij was alleen een beetje hoog om op te spelen.


We zien zo enorm veel rotsformaties en ze lijken op van alles, daar een aap, een schildpad, een hidden mickey en vlakbij de oostingang heb je nog de olifant.
Nu hebben we alles gezien en rijden we terug naar Las Vegas waar we om 17.00 aankomen. Op de kamer boek ik via internet de zipline door Fremont street. Morgen om 12uur. Dat wordt morgen een drukke dag want ik heb nog een ontbijtbuffet in Mirage en een diner in MGM, vai My Vegas., Verder willen we nog heel graag winkelen en gaan we 's avonds naar KA.. weet niet of dit wel allemaal gaat lukken.
Om 18.00 gaan we de kamer af naar Mirage want voor vanavond heb ik ook een 2 for 1 dinner buffet. Bij de Mlife balie dit keer snel klaar maar het ontbijt van morgen kan nog niet op de kaart worden gezeten.. moeten we er morgen (als t uberhaupt doorgaat) weer heen. Bij t restaurant treffen we niet zo'n makkelijke cassiere, ze spreekt onduidelijk Engels, gelooft eerst niet dat Sophia 10 is, toen was ze gratis maaltijd vergeten, toen koste de drank ineens 13 dollar ipv 10 omdat we al korting op t eten hadden, kortom t was een gerommel.
Vroeger kon je bij Mirage gratis wijn en bier halen dat is nu niet meer zo. Nou ja dan maar betalen en toen kreeg ik een polsbandje om.
Het buffet was heerlijk maar ik vond t wel minder dan de vorige keer. Begrijp t niet verkeerd heb nog steeds heerlijk gegeten maar de kwaliteit was niet heel veel beter dan t Luxor van gisteren terwijl de prijs wel ruim meer is...
Na het eten even rondje op de strip, hoewel dat nooit even is. We hebben eerst de uitbarsting van de vulkaan voor t Mirage gezien. 




Dan willen we natuurlijk ook nog de fonteinen van Bellagio zien en daar zit maar 1 ander hotel tussen Ceasars Palace maar oh dit is me toch een eind lopen ik verkijk me daar elke keer op. Onderweg nog een flesje water gekocht.
De dansende fonteinen zijn ook weer schitterend! Kende het nummer erbij niet maar t was wel mooi.


Dan weer t stuk terug lopen, we zijn blij als we weer bij onze auto in t Mirage zijn. We rijden terug naar ons hotel maar vlakbij ons hotel is de weg afgesloten. Ontzettend lastig, we rijden links recht, steken Fremont street over, recht links en weet ik het en ineens zien we t straatje van de parkeergarage. We zijn blij als we even voor 12en in het hotel zijn. Haha en we wilden het niet te laat maken vanavond.
Morgen zien we dus wel waar tijd voor is. Ziplinen en Ka staan vast maar de rest moeten we afwachten..

1 opmerking:

  1. Gelukkig staat zip linen vast ben benieuwd wat een prachtige foto's heb je gemaakt dat is echt meegenieten veel plezier nog en geniet van de hitte ik heb vandaag weer een jas aan 😁

    BeantwoordenVerwijderen