maandag 12 augustus 2019

flying las Vegas

Mezelf gedwongen om 8uur op te staan, een douche helpt. Sophia mag tot 8.30 en als we klaar zijn facetime we nog even met Kader, die hadden we al een tijdje niet gesproken.
Om 9.15 stappen we de deur uit en rijden naar het Mirage waar we het ontbijt hebben. Het is een ontbijt/lunch en dus ook heel veel warme gerechten, ik heb daar niet veel zin in. Wel laat ik een heerlijke omelet maken en zijn er gewoon erg veel lekkere dingen en eten we ons weer vol.
Om 11 uur precies zoals geplant vertrekken we weer naar ons eigen hotel want om 12 uur moeten we daar zijn voor onze zipline tour.
Als we daar aankomen kleine schrik want we hebben een fout gemaakt met het boeken met AM/PM en we hadden er dus eigenlijk om 12.00 's nachts moeten zijn, maar het is nu niet druk dus hij boekt ons om. Alleen als we beter hadden opgelet hadden we dan 5 dollar minder betaald maar we zijn allang blij dat we mee kunnen.
We staan daarna helemaal vooraan bij het poortje tot ze openen. Eerst een stukje de trap op dan een pak op de rug en een tas meenemen, dan met een lift en een flink eind omhoog. Daar wordt gevraagd met hoeveel iedereen is en zijn wij met ons groepje als tweede.
Als je aan de beurt bent moet je op je buik op een bed gaan liggen en gaat de medewerker rommelen met de kabels net zolang je stabiel hangt. Dan hang je dus op je buik boven de grond te bungelen. Een andere medewerker vraagt of je er klaar voor bent en dan verdwijnt het bord voor je neus en zie je Fremont street voor je en vooral onder je liggen. Dan ga je met een noodgang op je buik de zipline, je gaat ook wel iets naar beneden maar vooral vooruit. Je vliegt echt over Fremont street heen. Onder je zie je de mensen lopen en veel mensen kijken naar je op en wijzen naar je, maken foto's van je en dan ben je er... aaah is t al afgelopen? Wat jammer!
Beneden toch nog een foto van Sophia gekocht, onderweg mocht je niks vasthebben en geen foto's maken.
Dus heb er alleen een paar van op de toren en de gekochte foto van Sophia.

We lopen even door ons eigen hotel om van t internet gebruik te maken want we moeten nog inchecken op onze vluchten van morgen. Bij de vorige (binnenlandse vluchten) kreeg ik steeds sms van United en kon je via dat bericht inchecken, nu kwam dat bericht niet en moest t via de app en dan je ticketnummer enzo invullen.
Gelukkig werkt dat ook. In de eerste instantie zitten we weer niet bij elkaar, in ieder geval mijn moeder niet bij ons. Ik heb t gelukkig voor de lange vlucht kunnen veranderen en daarna de kleine vlucht naar Houston maar daar zit mijn moeder dan achter ons. Nou ja dat is toch maar een korte vlucht.
Dan kunnen we de auto in, het is inmiddels 13.00 we liggen keurig op schema dus op naar de outlets. Ik ga altijd graag naar outlets south (hoewel ik weet dat anderen liever naar noord gaan omdat daar meer betere winkels zitten maar in south is alles overdekt en dat vind ik lekkerder met die hitte.
We werken ons lijstje af van winkels waar we heen willen. Zoals dressbarn waar mijn moeder twee mooie jurken koopt, iets schattigs bij Carters, iets stoers bij Disney en pinns voor Sophia waar ze er dan een aantal van wil houden en een aantal wil houden.
Mooie trui voor mezelf bij Tommy en twee paar sketchers voor Sophia want de tweede is voor de helft van de prijs.
Nou dat noemen we lekker geslaagd. Het is 4uur als we de outlets verlaten, wederom precies op schema.
Om half 5 rijden we MGM grand binnen en dan eerst naar de mlife balie, diner op t pasje laten zetten en naar t buffet. We betalen nu veel minder dan gisteren bij Mirage en nu is t wel inclusief wijn en bier. Dus tenzij die vrouw t teveel betaalde bedrag ook weer terug gestort heeft gisteren heeft ze lekker zitten te rommelen.
Maar we zijn heel tevreden over t buffet van MGM, niet teveel drinken ook niet teveel fris want we gaan straks naar KA en we willen dan niet halverwege naar de wc.
Nou dan op naar KA, wat zijn we lekker op schema alles is gelukt!
Bij KA zitten we op de allereerste rij wat een top plekken, het is net of alles gewoon voor je gebeurt en je hebt nooit dat je uit je concentratie bent door anderen mensen.
Ik had t twee jaar geleden al geschreven maar KA is echt geweldig! Het hele podium kan alle kanten opdraaien zelfs verticaal omhoog en bijna alles gebeurt boven je of vlak voor je neus.
Een van de hoogte punten is de wheel of death, Sophia en ik zijn er ook nog even in geweest maar ja wij gewoon niet op de grond en niet om meters hoogte. (en dan gaan ze er ook nog bovenop en touwtje springen)

Om half negen was de show klaar en moesten we eerst nog onze rugzak ophalen want die mocht niet mee de zaal in. Even naar de auto zoeken enz, gelukkig was er nu niks afgesloten op de weg en reden we rechtstreeks naar t hotel.
Spullen (alweer) inpakken, maar nu hebben natuurlijk t een en ander bijgekocht maar lang niet zoveel als we bij Florida altijd doen.
Nou en dan nu alleen morgen nog de vluchten naar huis, als t goed is maak ik dan thuis nog een laatste afsluitend blog.

1. Super dat jullie dat gedaan hebben met die zip line echt jaloers jammer morgen weer naar huis wat is het snel gegaan en wat zal ik het blog weer missen

2. Hoi hoi had heel jullie blog gemist en zag m vandaag,dus heb heel de middag alles zitten lezen.
    En wat hebben jullie weer een geweldige reis gemaakt,en weer veel gezien vooral veel schildpadden.
    Geweldige foto’s ook een top reis.
    Vind het jammer dat ik het niet eerder heb gezien vind het altijd leuk om elke dag te lezen.
    Groetjes

3. he wat leuk dat jullie er toch zijn. Ik kon ook nergens een blog van jullie vinden klopt dat? Anders ga ik die ook nog nalezen